Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant ut at katta mi har noia for ballonger. Bare hun fikk øye på en løp hun å gjemte seg :p

Det samme gjør min katt. Det ble ikke noe bedre etter jeg forsøkte å vise at de ikke var farlige og ballongen smalt. :blush::p

slik er nok de fleste katter klør du dem på magen klikker de helt. følsomme område, som om du blir kilt et sted.

Det er bare å venne de til det fra de er små. Jeg har alltid kunnet klø kattene mine på magen. Så lenge jeg holder meg ihvertfall 2cm unna pungen så går det bra

Lenke til kommentar

Myes, vi adopterte en 7mndr gammel mons fra Dyrebeskytelsen.

1226201481_resized.jpg?width=540&height=414

Oliver er tøff han. Egen hjemmeside har han fått å greier. Det eneste jeg lurer på er om han skal forbli en inne katt, siden vi bor i sentrum. Tror dere det er mulig og få han til å gå i bånd?

Andy

Lenke til kommentar

Så utolig flott det er når folk tar over katter fra dyrebeskyttelsen! Jeg blir varm inni meg. Herlig, og gratulerer! Veldig fin katt.

Det er sikkert mulig å få han til å gå i bånd, men personlig er jeg litt imot det.

Vi har to burmesere som er innekatter og samboeren min synes at de burde få lov å gå ut i bånd av og til. Jeg argumenterer imot fordi jeg mener at det er slemt å la de få smaken på noe som de egentlig aldri kan få, men hva vet jeg om hva katter innerst inne ønsker?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en dårlig erfaring med en ballong her om dagen. Var på jobb. Sønnen til ei venninne skulle få en ballong med meg, blåste den opp, og; PANG!!!

Jeg skvatt og kom med den banneregla. heldigvis tok kundene det med godt humør :!:

katt i bånd;

det er vanskelig å lære en katt å gå i bånd, rett og slett fordi de ikke liker det. Alle mine har hatet det, og legger seg bare ned. Leker død osv..

Pilli koser seg :love:

n750515373_4721891_1869.jpg

Melk er godt.

n750515373_4721893_3591.jpg

Lenke til kommentar

Jeg eeeeelsker kattepuser... her er mine ^^

Dette er Nussi ^^ Norsk skogskatt post-124446-1226841096_thumb.jpg Nussi og Tassen (britisk korthår) i sammen best friends ^^ Men tro dere meg, slik var det ikke da vi først fikk Nussi. Tassen var først, Nussi kom noen måneder senere... han angrep henne hele tiden, og hun hadde en tendens til å gjemme seg oppå klesskapet. Hun er mester i klatring post-124446-1226841101_thumb.jpg Dette er Trille. Hun er også Norsk skogskatt. Hun er verdeens mest kosete skapning ^^ Vi reddet henne fra et dårlig hjem =) Når hun først kom til oss var det første hun gjorde å gjemme seg under badekaret. Redd stakkars =( Men ikke nå lenger =) post-124446-1226841106_thumb.jpg Dette er Foxy. Han og Trille er uadskillelige. Han er ikke glad å bli løftet opp, fordi noen mishandlet han når han var liten =( En gang ble han skutt under halen med hagle! :ohmy: Et mirakel at stakkaren overlevde. post-124446-1226841112_thumb.jpg

Katter er mine absolutte favoritt-dyr. Har hatt veldig mange i årenes løp.

Redigert: Nussi og Tassen er forresten noen skikkelige turgåere. Når jeg og pappa går tur følger de alltid etter oss =)

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar

Tror det er bedre hvis den får ”litt” frihet under ansvar. Altså når den har lært litt, kanskje den begynner å mase etter tur?

Vi ga katta kaviar i går, det går greit det ikke sant? Har felles trappeoppgang med to knøtt små bikkjer. Sånn type Paris Hilton voffs, vi vet katta er vandt til hunder i normal størelse, tror dere Oliver kommer til å jakte på dem?

Lurte litt på med børstestell også, trenger disse korthårete kattene børsting?

1226201571_resized.jpg?width=480&height=400

Oliver flekker stumpen å vinker, er ikke sikker på hvordan man skal tolke det.

Mvh

andy

Lenke til kommentar
Lurte litt på med børstestell også, trenger disse korthårete kattene børsting?

Selvfølgelig må man det. Det holder pelsen ren og fri for rusk og rask fra naturen. Man bør også regelmessig sjekke for flått. Flått kan være dødelig. Det er noen som tror at slike flåtter ikke finnes i Norge, men der tar de feil. De kan overføre sykdommer og slikt. Finner du flått på katten din bør den fjernes med en gang, med riktig metode. Deretter bør det undersøkes om det er noen røde flekker/ringer hvor flåtten bet seg fast. Dette bør undersøkes av en dyrlege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...