Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Kan godt være problemer med fordøyelsen.

 

Hehe. Råd til grunner for flere katter sa du? Da har du kommet til rett person :)

 

Har du to katter eller fler får de trent seg mer ved å leke med hverandre.

Du har mer katter å kose med, men samtidlig mer fritid fordi de kan underholde hverandre.

Du får ikke dårlig samvittighet hvis du er borte en hel dag, fordi de er to.

Det er ikke mye dyrere med tanke på mat, fordi du kan kjøpe i større kvanta. Før kjøpte jeg 4 kg med mat av gangen til 350 kr sekken. Nå kjøper jeg 10 kg til 500. Jeg sparer nesten penger ved å ha to katter.

Såklart. Det er dyrere med dyrlege etc, men det er ikke mye penger i forhold til hva man sløser bort på dyre merkeklær og utemiddager i året, noe som strengt tatt ikke er nødvendig så ofte. Dra frem alt det andre dere sløser penger på. Dyrlege og kastrasjon/sterilisering er ikke dyrt. Ja det koster oppmot en tusenlapp per katt, men tenk all den gleden dere får, og hvor mye gladere og harmoniske kattene blir :)

 

Kattemynte finnes i pose og spray i dyrebutikker :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He hey, masse bra der :p

 

Anyway, kattene våre er ikke så bortsjemte og får kun whiskas (eller hvordan det skrives), masse tørrfor og kun sånn skikkelig mat om morgnen (før om kvelden også)..

Greia er fattern som er mest hjemme om ettermiddagen, vet ikke åsn han takler det å ha en liten rakker til :p

Dessuten whiner modern om at man kun kan skaffe seg en katt til når man har ferie, fordi man ikke kan la en liten kattunge være alene om dagen osv :ermm:

Og katten vi har nå er ikke sterilisert heller tror jeg, ser ikke helt hvorfor han skal bli det sånn som han er nå :hmm:

 

Og blir kattene seriøst rusa på kattemynte? :p

Lenke til kommentar

Det er fire katter som holder til rundt huset her. Vet ikke hvor de hører hjemme, men de bare sto og så på oss og gjødde hver gang vi går inn og ut.

De fikk seg noen godbiter, og etter det har de stått og ventent på mer i noen uker. De får litt av og til, for det virker som de er helt hule..vet ikke jeg, har liten greie på katter.

Men hvordan bør man forholde seg til dette? Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe den situasjonen her :blush: Greit nok om de vil være rundt her sånn sett , men hvorfor går de ikke hjem om de hører til et sted?

 

Edit: tok bildet fra vinduet nettopp nå

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er et dårlig sjakktrekk å mate dem, hvis du ikke vil overta ansvaret da. Du kan forsøke å henge opp bilde/orientering på nærmeste dagligvare/supermarked, og hvis ingen er interessert ville jeg kontaktet dyrebeskyttelsen. Forøvrig håper jeg at de ikke "gjør", fordi det høres litt skremmende ut :p

Lenke til kommentar
Forøvrig håper jeg at de ikke "gjør", fordi det høres litt skremmende ut :p

7405921[/snapback]

Ja, hvis de gjør, så er det i såfall katter med en alvorlig personlighetsforstyrrelse :!:

 

Angående å mate katter... mater du en katt, så er du ikke kvitt den så lett. Når jeg var liten hadde vi en katt som ble matet av en gammel, surrete dame et sted litt unna. På en eller annen måte fant hun ut at det var vår katt, og ringte mine foreldre og skjelte de ut fordi katten hang rundt hennes hus sånn cirka annenhver dag. I samtalen kom det frem at hun hadde matet katten, så da var det mine foreldres tur til å fortelle henne noen sannhetens ord.

Lenke til kommentar

har selv 1 katt, den er VELDIG kosete. Skal alltid ha kos. :D Den bestemmer selv når den skal ut, å den spiser alltid føles det ut som. Det er ingen rasekatt.

 

Den elsker senga mi, ser den at døra til rommet mitt er åpent, tar den sjangsen. Stolen min er også en favoritt. Men da ender det med masse kattehår, den røyter altså veldig.

Lenke til kommentar

Har ikke greie på kattehold, men katter er vel egentig ikke noe å ha gående rundt overalt inne? :ermm:

De går jo og roter i all slags dritt, og kan lett dra med seg smittsomme bakterier går jeg ut fra( i fra mus og rotter...søppel o.l.)

 

Om man skal ha katt inne, bør det sikkert helst være en som er inne hele tiden

Lenke til kommentar
Har ikke greie på kattehold, men katter er vel egentig ikke noe å ha gående rundt overalt inne?  :ermm:

De går jo og roter i all slags dritt, og kan lett dra med seg smittsomme bakterier  går jeg ut fra( i fra mus og rotter...søppel o.l.)

 

Om man skal ha katt inne, bør det sikkert helst være en som er inne hele tiden

7462256[/snapback]

Helt tydelig at du ikke har greie på kattehold ja :!: Katter er generelt veldig renslige, og om de drar med seg noen løvblader eller kvister inn, så er det raskt å fjerne. Under hele oppveksten har jeg hatt katter hjemme hos foreldrene mine, og selv om det blir litt mer hår rundt omkring, så har det aldri vært urent av den grunn.

 

Barn som har/har hatt dyr (deriblant katter) når de var små, er mindre utsatt for sykdommer, blant annet fordi katten drar inn SMÅ doser med bakterier. Denne dosen er totalt harmløs, men lærer kroppen å bli resistent mot større mengder av disse bakteriene om man en gang skulle komme ut for disse i en annen sammenheng. Samtidig mener jeg også å ha hørt at barn som har hatt dyr under oppveksten, er mindre utsatt for å få astma når de blir eldre og at det også er mindre sjanse for at man blir allergisk mot et visst dyr om man har jevnlig omgang med dette når man er liten.

Lenke til kommentar

Okey, det var jo veldig bra å høre. Da har jeg ikke hatt mye greie på det nei :hm:

 

Vi har aldri hatt katt, og ikke hjemme heller. Moren min var alltid livredd for å få katter inn. Og hun snakket om det her nettopp en dag også, at hun trodde de kunne smitte med fugleinfluensa..

 

Jaja var fint å få vite dette hvertfall, for da får jeg et mer positivt syn på katter :yes:

Lenke til kommentar
Okey, det var jo veldig bra å høre. Da har jeg ikke hatt mye greie på det nei  :hm:

 

Vi har aldri hatt katt, og ikke hjemme heller. Moren min var alltid livredd for å få katter inn. Og hun snakket om det her nettopp en dag også, at hun trodde de kunne smitte med fugleinfluensa..

 

Jaja var fint å få vite dette hvertfall, for da får jeg et mer positivt syn på katter  :yes:

7462669[/snapback]

Det er en forsvinnende liten sannsynlighet for at fugleinfluensa skal smitte først til en katt og deretter til et menneske. Det er ennå ingen dokumenterte hendelser om det i hele verden, så om moren din nå fortsatt tror det skal skje dere, så er hun utrolig pessimistisk, og kanskje kattemotstander av prinsipp. Og kattemotstandere er det ikke så mye å gjøre med dessverre.

Lenke til kommentar
Katter er jo bare de aller kuleste av alle husdyr da! Smarte små narsisister så det holder. :D

6845176[/snapback]

 

Hvem er mest intelligente av katter og hunder?

7464769[/snapback]

Kommer vel an på hva man mener med intelligent.

 

En hund kan man lettere lære opp til å gjøre ting enn katter, men det er dels fordi en hund lettere lar seg underkue, og er underdanige "lederen" i flokken, som er en av menneskene.

 

En katt ser seg ikke som underdanig noen, og lar seg ikke "herse" med på samme måte. Men tester viser at katter lærer nødvendige ting minst like raskt som hunder. Tester der en knapp gir mat, en gir svak strøm og en gir ingenting f.eks. Foreldrene mine hadde to katter som pga. bråk om natten ble sluppet ned i kjelleren når de skulle legge seg. De hatet å være i kjelleren, og lærte etterhvert å få opp døren. Og det er en dør man må dra hardt i for å få åpnet. Ut fra kloremerker rundt døren fant vi ut at en katt hadde klatret opp til håndtaket og dyttet det ned, mens den andre har dyttet på døren for å skyve den opp. Dette skjedde mange ganger helt til foreldrene mine begynte å låse døren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...