Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om det er en kattunge eller voksen.

Mine var ute fra de var 12-13 uker, men da sammen med sin mor i bakgården -og med meg i vinduet :p

 

Jeg hadde nok hatt den inne i mange uker hvis det dreier seg om en kattunge.

Du kan begynne å sette opp vinduet slik at den kan se ut, og kanskje våge seg ut. Tviler på at den løper ut og forsvinner helt. Det tar gjerne en stund før de beveger seg helt ut :)

Du kan jo kjøpe et kattebånd til den, så du kan ta den med utenfor på tur :p kjenner mange som har gjort det...

Jeg har alltid hatt to katter, så jeg har ikke vært såå nervøs når de skulle være ute, da de alltid hang sammen.

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt den inne i tre-fire uker slik at den ble skikkelig kjent og trygg hos deg og i det nye huset. Deretter ville jeg fulgt med den ut i begynnelsen, kanskje bare hatt den ute en kort tid om gangen før jeg tok den inn (hvis den var en kattunge) og så latt den utforske mer og mer for seg selv etterhvert som den ble eldre.

 

Jeg vil anbefale å ikke bruke bånd. En katt er ikke en hund, og har derfor litt andre behov og en ganske annen natur enn hva en hund har. (En valp bør forsåvidt også få gå fritt så mye som mulig). Det er slik den kan utforske, utfolde seg og lære seg om omgivelsene i eget tempo uten å være begrenset av et bånd. Den skal jo etterhvert ta egne runder i reviret og ha sitt eget liv ute på en helt annen måte enn hva en hund skal. :)

Lenke til kommentar

JEG personlig ville ikke sluppet katten ut før den var minst 6mnd. Grunn: 1. Jeg ville ikke sluppet katten ut før den var vaksinert, chippet og kastrert. 2. Katter har ikke utviklet stedssans de første månedene. Ikke alle katter løper inn igjen med en gang. Kanskje 1 og 2 gangen, men så kan katten fint finne på å løpe avgårde. Katter har ulik personlighet akkurat som mennesker.

 

 

Katten til svigerinnen min har blitt kjørt over av en slik korntreske-maskin :( Den var savnet i 1-2 uker før de fikk høre at en bonde i nærheten hadde kjørt over en grå katt samme lørdag som den forsvant. Det er jo veldig koselig å tenke på med tanke på at vår katt har vært borte nå siden søndags ettermiddag.. Nå er det andre stormen som pågår siden hun har forsvunnet. I morgen reiser vi bort. TYPISK. Jaja.. Dette høres mistenkelig kjent ut. Hun forsvinner hver gang vi skal reise bort :p

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Det finnes mange katter som ligner Bengal i fargene. og sjangsen for at det er en blanding av det er liten vil jeg tro. Det fins jo blandinger der ute, slik som over, men der er eieren klar over at det er bengal i den ;)

De blir som oftes steriliserte hvis de ikke blir brukt i avl, og de som brukes i avl er vel innekatter/ute i bur ?

Lenke til kommentar

Hoi

 

Vi har en ung hannkatt som nettopp er blitt kastrert, men etter kastreringen har oppførselen hans endret seg dramatisk.

 

Det er vel nå ca 2-4 uker siden vi kastrerte han, og før kastreringen var katten helt rolig, lekte rundt med den andre katten i huset (også hannkatt) og alt var bare fryd.

Nå etter kastreringen virker det som om katta er blitt sinnsyk. Han er ekstremt følsom for lyd, spesielt brå lyder, brå bevegelser osv. Blir veldig veldig lett vettskremt.

Ta et eksempel, den andre katten vår satt oppå ett bord mens den andre satt og spiste. Plutselig hopper den ene katten ned, hvorpå den andre katten blir skremt, han hopper omtrent en halvmeter opp i lufta hvorpå mat og vann spruter utover, katta løper så ut i gangen og gjemmer seg mens han freser og skyter rygg.

Virker som det har blitt værre i det siste.

En annen kveld klikket katta mentalt i vinkel på halen sin, løp rundt og var helt idiot.

 

Noen som har no tips til evt løsning her? :(

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...