Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var ikke greia at normale katter klarer å spise riktig mengde? Har hørt at for eksempel hunder spiser til de kaster opp, men katter gjør ikke det.

Katter spiser visstnok også til de kaster opp, hilsen Lucifer.... (Han fikk biff han, og da Psycho ikke satt ved siden av og sa at maten var hans, så spiste Luc alt han kunne på kortest mulig tid :p)

 

 

 

 

Vi bruker forresten Royal Canin Feline Fit 32.

Den koster 395,- i Norge i butikk der vi pleier å handle, og koster 311,- i Sverige i Charlottenberg. Så det er jo en del å spare i lengden hvis man handler litt. Tenker at man sparer mye mer på f.eks 10kg. 595,- koster det i Norge i hvert fall.

Ahhh, det er såpass som 595,- her i landet ja.. Ja da er det jo ganske mye å spare ja.
Lenke til kommentar

Halsbåndet skal jo være på ganske stramt og ganske lenge for at det skal bli slik som på bildene. Heldigvis har jeg mest innepuser som slipper halsbånd og alt stresset utendørsverden tar med seg inn. :p

 

Den ene pusen min hadde halsbånd, men han likte det ikke, så det kom av ganske kjapt. (Dessuten var ikke rosa helt Jimmys farge. :p)

Lenke til kommentar
Halsbåndet skal jo være på ganske stramt og ganske lenge for at det skal bli slik som på bildene. Heldigvis har jeg mest innepuser som slipper halsbånd og alt stresset utendørsverden tar med seg inn. :p

 

Den ene pusen min hadde halsbånd, men han likte det ikke, så det kom av ganske kjapt. (Dessuten var ikke rosa helt Jimmys farge. :p)

Saken her er jo at halsbåndet er tilpasset HALSEN til katten, men så har katten klart å få det rundt magen istedet. Og tydeligvis vært ute på farten en stund. Da kan dette FORT skje!

Og dette er kun EN av mange farer med halsbånd....

 

Nei, skal man merke katten så sett ID-chip og tatover ID i øret på katten.

Lenke til kommentar
Halsbåndet skal jo være på ganske stramt og ganske lenge for at det skal bli slik som på bildene. Heldigvis har jeg mest innepuser som slipper halsbånd og alt stresset utendørsverden tar med seg inn. :p

 

Den ene pusen min hadde halsbånd, men han likte det ikke, så det kom av ganske kjapt. (Dessuten var ikke rosa helt Jimmys farge. :p)

Saken her er jo at halsbåndet er tilpasset HALSEN til katten, men så har katten klart å få det rundt magen istedet. Og tydeligvis vært ute på farten en stund. Da kan dette FORT skje!

Og dette er kun EN av mange farer med halsbånd....

 

Nei, skal man merke katten så sett ID-chip og tatover ID i øret på katten.

 

Og han har fått den rundt magen hvordan? Rart at ingen hjalp katten. NOEN må jo ha sett den en gang. Nei, altså, jeg er enig i at ID-chip is the way to go. Det har pusene mine, og den har de aldri klart å få digre åpne sår av. :p

 

ID-Chip - 1

Halsbånd - 0

Lenke til kommentar

Hvis halsbåndet er bittelitt for stort er det for gjort at katten får foten innimellom mens den løper for eksempel . Vips har du halsbånd som i tillegg til å gå rundt halsen også går rundt under albuen til katten. Vips så får du slike sår som på bildene. Det er ikke sikkert katten klarer å komme seg hjem med båndet strammet på denne måten , og da kan det ta en stund før du finner den.

 

Bikkja mi har kjetting, og denne er løs når hun ikke har kobbel festet. Det har skjedd en gang at hun fikk foten inn i halsbåndet mens hun løp, og det var ikke bare-bare å få henne ut av knipa igjen..

Lenke til kommentar

Oja, så det er slik det skjer. Det høres ikke bra ut. :ph34r:

Selv har jeg ikke egentlig hatt noen dårlige erfaringer med halsbånd på katt. Men har sett dyr med veldig stygge sår etter det på Animal Planet.

 

Eller jo, katten min hadde ikke fått klødd seg under halsbåndet, så han klødde seg halvt til blods ta den ble tatt av. :( Skal IKKE prøves igjen.

Lenke til kommentar
Begge kattene mine har halsbånd med magnet for å komme seg gjennom katteluka. Halsbåndene er passe stramme, dvs de kan komme seg løs hvis de vil, men de har ingen problemer med halsbåndene. Under halsbåndet er det bare slipt vekk pels, men det forstyrrer ikke kattene.

Du får katteluke med microshipleser:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...