Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Jeg holdt katten inne til hun var 6mnd, og da fikk vi henne kastrert, vaksinert og chip-merket samtidig. Fikk rabatt siden vi tok hele pakken på en gang :)

 

Vi kjøper bare Royal Canin-fór. Tror egentlig det lønner seg økonomisk også, spesielt hvis kattene går inne og har bæsjekasse. Det kommer mye mindre avføring av skikkelig kattemat, enn med dårlig billigmat - ergo bruker du mindre kattesand. I tillegg så spiser ofte kattene mer av den billige maten, for å dekke opp energibehovet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde denne superkattematen det er snakk om her på mine to katter. Iløpet av hele den 4-kilossekken spiste ikke kattene mine mindre, og bajsemengden var så og si uforandret. Tvert imot, de spiste mer enn vanlig :ermm:

Vanligvis og fremdeles går de på whiskas, vann og våtfôr av og til og de andre vanlige merkene, og kattene mine er sykt aktive, passe slanke, har flott pels og et enormt jaktinstinkt, så jeg ser ikke grunnen til å skifte til superfôr. Vår forrige katt levde i nesten 19 år med denne livsstilen

Lenke til kommentar

Kjøpte 10kg sekk med RC fòr igår. så den holder nok lenge og ser ikke ut som at kattene forspiser ser eller noe sånt så bare fyller på når dem har spist sånn halveis opp matskålen. Og begge kattene er chippa, men når burde man vaksinære 12uker? fordi veterinæren sa ikke noe om noe vaksine når jeg var der sist så.

Lenke til kommentar
turen til sverige koster gjerne litt den og? selv om de bor nær grensa.

ingen som kjører til sverige for å handle dyremat liksom, det blir gjerne litt ekstra i posene :p

 

Hvis man bor nær grensen, så hender det vel at man reiser en tur over uansett. Vi slenger gjerne en 4kg-sekk (Tror det er 4kg det er) med oss når vi først er der.

Lenke til kommentar
Mener å huske at det er billigere å kjøpe RC-for i Sverige. Vet ikke om det er aktuelt for deg?

Vi kjøper alltid mat når vi er i sverige. er vel 499 for 10 kg der, mot 550++ her. Samt at man sparer på kursen da. Vi kjøper fort 20-30 kg når vi først er over vi, samt 30-40 kg med kattesand.

 

Og selvføgelig masse godbiter og bein til bikkja. Og brus, og kjøtt, og og og...

 

Trenger jeg si at vi fort blakker oss på en svensketur?

 

btw... jeg vil til sverige nå jeg.. Snart tom for kattesand her. Og ikke minst brus :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...