Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på noe her folx!

 

jeg bor hos mine foreldre som har 70 tusen katter (nei egentlig bare 6? eller 7??)

 

problemet er at hankattene markerer seg OVERALT!

vi har en løsning med å fjerne oss med kattene, men det nekter mamma. skjer ikke. hun må dø før vi får gjort det.

 

så, hvordan få kattene til å stoppe å markere seg? vet liksom ikke helt åssen jeg skal få straffer dem :/

 

jeg har helt sikkert glemt et eller annet her, så dere får bare spørre:P

 

 

Dra til en dyrebutikk og spør etter en sånn greie som du setter i stikkontakten, som roer ned kattene. Funket veldig bra med hannkatten min. :D

Lenke til kommentar
Kule katter!

 

Er det slemt å gi en katt halsbånd (refleks) med bjelle på? Hun virker litt små forvirra nå og rister på hodet :p

Ja, for om katta går ute og hekter seg fast et sted, så kan katten lide en smertefull død. Og dette gjelder også om det er strikk i halsbåndet.

 

Vi har halsbånd hvor "klipsen" åpner seg hvis hun henger seg fast i noe. Det skal ikke mye kraft til for å dra det opp.

Lenke til kommentar
Kule katter!

 

Er det slemt å gi en katt halsbånd (refleks) med bjelle på? Hun virker litt små forvirra nå og rister på hodet :p

Ja, for om katta går ute og hekter seg fast et sted, så kan katten lide en smertefull død. Og dette gjelder også om det er strikk i halsbåndet.

 

Det sitter såpass løst at hun greier å vri seg ut av det.

Lenke til kommentar

Har to kattunger som jeg redde for en måned siden, var tre i kullet men den ene fant vi død. så tok dem med til veterinær. desverre er det flere katter der hvor jeg reddet dem, men tror ikke de lever enda skal sjekke en dag. Desverre fikk begge kattene øyekatar, men den ene er frisk og det går bedre med den andre. Den ene er hunnkatt og den andre hannkatt. hunnkatten som heter ZikkZakk er en skogkatt med 4 forskjellige farger, hannkatten Puma er helt svart og korthåret, mens ZikkZakk er langhåret. Begge er født i sommerferien 2008, begge er veldig lekne og smarte. Burde jeg vente til våren med å la dem gå ute? Kan ta noen bilder

senere hvis noe vil se dem.

Lenke til kommentar

Ok, men tror dem er rundt 11-12uker nå burde jeg få dem vaksinert? og fant ut at jeg skall samle sammen penger til å kjøpe royal canin for istede for whiskas og friskies. siden jeg leste litt noe om dårlig for gir floker i pelsen og det har jeg merket mye på den langhårete. Da vi brukte Royal canin hadde jeg ikke slike problemer så har blitt litt klipping her å der. da jeg tok kattene med til veterinære var enten å ta med kattene hjem eller så måtte veterinæren avlive begge. Stakkers de som er på den gården fortsatt =( tror to av de som var der var blanding av main coon og noe annet.

post-165897-1224055814_thumb.jpg

post-165897-1224055836_thumb.jpg

post-165897-1224060142_thumb.jpg

Endret av Masterdragn0
Lenke til kommentar

Ja, du bør få kattene vaksinert. Ellers kan de rett og slett dø. :-/

Royal Canin er et veldig bra fôr for pelsen. Våre katter spiste det en stund og de fikk veldig skinnende og myk pels. De fikk mye mindre floker også.

 

Du er fantastisk snill som tar til deg de kattungene. :D Tenk om alle hadde vært som deg! <3

Lenke til kommentar

I dag drar den ene katten min :(

Hun flytter til Molde. Datra dro for noen uker siden til Bud.. Blitt romsdalinger av de :p

Måtte kvitte oss med noen pga husvert. Vi har lenge tenkt å gi bort denne katten da.. Hun trives ikke så godt inne. Lei av barna sine.

Så i dag reiser hun til ei hyggelig voksen dame hvor hun skal få oppmerksomhet og masse kos. Blandet følelse dette :/

n750515373_4210931_7447.jpg

 

edit:

 

Nå har hun dratt. Søte katten min :wub:

vask005an4.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...