Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to katter :)

Men jeg tror den ene har litt problemer eller noe, fordi når jeg klapper henne begynner hun å bite, bare sånn kosebiting, men hun biter hardt. Der er akkurat som at når hun blir klappet nok går hun går i transe eller noe, og så bare biter hun meg, samtidig som hun maler og storkoser seg. Noen ganger kommer hun og hopper opp i senga mi mens jeg sover og begynner å bite meg, da vet jeg at hun vil ha kos, og hvis jeg ikke koser henne blir hun bare enda værre og begynner å presse seg under dyna mi på jakt etter an arm eller en tå å bite i. Hun kan også begynne å bite meg i nesa eller i øret.. Ganske irriterende igrunn. Men jeg kan jo ikke straffe henne for å bite meg heller, fordi hun begynner aldri å bite før hun er sånn superglad, og det ville blitt feil å straffe henne for å være glad..

Er det noen her som vet hva dette biteproblemet kan komme av?

Endret av Neko
Lenke til kommentar
Jeg har to katter :)

Men jeg tror den ene har litt problemer eller noe, fordi når jeg klapper henne begynner hun å bite, bare sånn kosebiting, men hun biter hardt. Der er akkurat som at når hun blir klappet nok går hun går i transe eller noe, og så bare biter hun meg, samtidig som hun maler og storkoser seg. Noen ganger kommer hun og hopper opp i senga mi mens jeg sover og begynner å bite meg, da vet jeg at hun vil ha kos, og hvis jeg ikke koser henne blir hun bare enda værre og begynner å presse seg under dyna mi på jakt etter an arm eller en tå å bite i. Hun kan også begynne å bite meg i nesa eller i øret.. Ganske irriterende igrunn. Men jeg kan jo ikke straffe henne for å bite meg heller, fordi hun begynner aldri å bite før hun er sånn superglad, og det ville blitt feil å straffe henne for å være glad..

Er det noen her som vet hva dette biteproblemet kan komme av?

Det er en katt ;)

 

VELDIG mange katter begynner å bite etter en stund når de har fått kos. At det kan virke som de går i transe. ;) Det er helt normalt ;)

 

Og ang den andre bitinga. Du har jo LÆRT henne at hu skal bite for å få kos, da fortsetter de med det ;)

 

 

 

Nå er ikke dette direkte knyttet til innlegget over her, men katteeiere generelt.

 

Jeg blir mer og mer overrasket (eller kanskje egentlig ikke) over hvor dumme folk ser ut til å tro at kattene dems er.

 

"Katten min biter meg for å få kos. Den har alltid gjort det. Biter først, så koser jeg med den. " Ingen som ser belønninga denne katten har fått for å bite???

 

"Katten min er aggressiv og flyr i beina mine når vi går over gulvet. Vi har måtte begynt å gi den mat for å få gå i fred" HALLOOOOO! SELVFØLGELIG biter katten for å få mat!!

 

"Katten min skriker så fælt, eneste måten å få den til å holde munn på er å slippe den ut/inn, gi den mat, klappe den (stryk det som ikke passer)". Katta har jo LÆRT å skrike for å få oppmerksomhet!

 

 

 

Jeg blir helt matt jeg... Kattene mine VET at de ikke får lov å bite hardt. Psycho få jeg ikke til å bite meg uansett hvor mye jeg prøver, fordi han VET det er galt! Lucifer derimot kosebiter, men biter han HARDT, så slutter ALL kos/oppmerksomhet. Fordi det ikke er lov!

 

Kattene her maser på mat halve døgnet, men de får jo ikke mat NÅR de skriker, da lærer de jo bare å skrike mer! De får mat i det sekundet de er stille.

 

Og SÅ mange folk der ute (blandt annet mine foreldre) er oppgitt fordi katta oppfører seg sånn og sånn, også er det helt uten tvil de selv som har lært dem det! Ser ikke folk det??

 

To eksempler med mamma og pappa.. Pussi ble avlivet fordi hu skrek så fælt om natta. Hu sku ut/inn/ut/inn hele tida. Og for hver gang hu skrek, så fikk hu viljen sin. HVEM hadde lært pus å bråke om natta???

 

Rampus angrep beina dems da de gikk barbeint... HAn begynte uprovosert (ja, katten VAR gal), og de ga han mat for at han sku la beina dems være i fred. SELVFØLGELIG angrep han beina dems da når han IKKE fikk mat!

 

(og jada, de har fått kurs i katteoppdragelse, og det er en grunn til at de ikke har katt nå).

 

 

Men det er jo sånn OVERALT!

 

tror ikke folk at katter kan lære eller???

 

 

*puh, utblåsning...*

 

 

 

ps: jzono1. Nydelig pus!

Lenke til kommentar

 

 

Det er en katt ;)

 

VELDIG mange katter begynner å bite etter en stund når de har fått kos. At det kan virke som de går i transe. ;) Det er helt normalt ;)

 

Og ang den andre bitinga. Du har jo LÆRT henne at hu skal bite for å få kos, da fortsetter de med det ;)

 

 

 

Nå er ikke dette direkte knyttet til innlegget over her, men katteeiere generelt.

 

Jeg blir mer og mer overrasket (eller kanskje egentlig ikke) over hvor dumme folk ser ut til å tro at kattene dems er.

 

"Katten min biter meg for å få kos. Den har alltid gjort det. Biter først, så koser jeg med den. " Ingen som ser belønninga denne katten har fått for å bite???

 

"Katten min er aggressiv og flyr i beina mine når vi går over gulvet. Vi har måtte begynt å gi den mat for å få gå i fred" HALLOOOOO! SELVFØLGELIG biter katten for å få mat!!

 

"Katten min skriker så fælt, eneste måten å få den til å holde munn på er å slippe den ut/inn, gi den mat, klappe den (stryk det som ikke passer)". Katta har jo LÆRT å skrike for å få oppmerksomhet!

 

 

 

Jeg blir helt matt jeg... Kattene mine VET at de ikke får lov å bite hardt. Psycho få jeg ikke til å bite meg uansett hvor mye jeg prøver, fordi han VET det er galt! Lucifer derimot kosebiter, men biter han HARDT, så slutter ALL kos/oppmerksomhet. Fordi det ikke er lov!

 

Kattene her maser på mat halve døgnet, men de får jo ikke mat NÅR de skriker, da lærer de jo bare å skrike mer! De får mat i det sekundet de er stille.

 

Og SÅ mange folk der ute (blandt annet mine foreldre) er oppgitt fordi katta oppfører seg sånn og sånn, også er det helt uten tvil de selv som har lært dem det! Ser ikke folk det??

 

To eksempler med mamma og pappa.. Pussi ble avlivet fordi hu skrek så fælt om natta. Hu sku ut/inn/ut/inn hele tida. Og for hver gang hu skrek, så fikk hu viljen sin. HVEM hadde lært pus å bråke om natta???

 

Rampus angrep beina dems da de gikk barbeint... HAn begynte uprovosert (ja, katten VAR gal), og de ga han mat for at han sku la beina dems være i fred. SELVFØLGELIG angrep han beina dems da når han IKKE fikk mat!

 

(og jada, de har fått kurs i katteoppdragelse, og det er en grunn til at de ikke har katt nå).

 

 

Men det er jo sånn OVERALT!

 

tror ikke folk at katter kan lære eller???

 

 

*puh, utblåsning...*

 

 

ps: jzono1. Nydelig pus!

 

 

 

Takk for svar :)

Jeg skjønner tankegangen din, men bitingen var noe hun begynte med sånn helt plutselig en morgen for noen måneder siden. Hun kom og bet meg flere dager/morgener på rad, helt uten at hun hadde fått kos først, men jeg skjønte at hun var glad for hun malte jo på harde livet og stakk det harde hodet sitt i ansiktet mitt. Jeg ble jo helt sjokka, for katten Bibi som hun heter så fint, har aldri bitt meg før. Jeg har i det siste begynt å dytte henne bort eller helt ned fra senga når hun begynner å bite, men da kommer hun bare tilbake noen minutter senere.

 

Jeg har lært kattene mine at de ikke skal tigge, og de får aldri noe av meg med hvis de tigger, unntatt når det gjelder det faste måltidet med våtfor som de får til ca samme tidspunkt hver dag. Noen ganger glemmer jeg det, og da er de raske til å si ifra :p

 

Og ja jeg er klar over at katter er som små barn, uvanene deres er som oftest skapt av oss mennesker:)

 

edt: skrivefeil

 

Legger ved et bilde av den andre katten min, Missy, som har vært på musejakt :)

post-136811-1223214744_thumb.jpg

Endret av Neko
Lenke til kommentar

Jeg tolerer ikke biting. Men når katten kommer og trykker hodet sitt inn i meg, så synes jeg bare hun er søt. Hehe. Her i huset heter det "kræsj". Hun gjorde det mer da hun var liten, nå har hun så og si sluttet med det.

 

Bitingen i føttene ved bare bein, kommer vel litt av at de vil leke? Har i hvert fall fått inntrykk av det når det gjelder vår katt. Det kommer jo sånn "morsom" lyd når man går, og da angriper hun. Kunne aldri falt meg inn å gi henne mat for å få henne til å slutte. Jeg blir rett og slett forbannet når hun biter meg.

Lenke til kommentar
Bitingen i føttene ved bare bein, kommer vel litt av at de vil leke? Har i hvert fall fått inntrykk av det når det gjelder vår katt. Det kommer jo sånn "morsom" lyd når man går, og da angriper hun. Kunne aldri falt meg inn å gi henne mat for å få henne til å slutte. Jeg blir rett og slett forbannet når hun biter meg.

Saken med mamma og pappa var at de begynte å gi han mat FØR de gikk på badet, så han sku være opptatt når de kom fra badet og sku inn på soverommet.

Men, der hører det jo med at katten var GAL da. Han kunne sitte ved siden av dem på stua og bare seeeee på dem, før han PLUTSELIG angrep. Og han ble avlivet av denne grunn.

det ble jo sånn at de måtte ringe oss før vi kom på besøk og advare om at katten var ute, så vi ikke slapp ut bikkja. Og før de turte å slippe folk INN i stua, så måtte de kaste katten ut. Så, ja.. han var ekstrem da. Og ble bare 3 år.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid trodd at katten min var pinglete, men der tok jeg svært feil. En kamerat var på besøk idag med en svær og snill hund. Den satt inni stua og så kom katten min hjem. Hunden er vandt til katter så den satt fint, men katten ble skikkelig galen, kjørte opp ryggen så den ble en halvmeter høyere enn vanlig :p og løp mot hunden for å ta den. Jeg klarte akkurat å få tak i den før den hoppet på hunden :p Den var fullstendig gal og freste og klorte som bare det når jeg holdt den.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe her folx!

 

jeg bor hos mine foreldre som har 70 tusen katter (nei egentlig bare 6? eller 7??)

 

problemet er at hankattene markerer seg OVERALT!

vi har en løsning med å fjerne oss med kattene, men det nekter mamma. skjer ikke. hun må dø før vi får gjort det.

 

så, hvordan få kattene til å stoppe å markere seg? vet liksom ikke helt åssen jeg skal få straffer dem :/

 

jeg har helt sikkert glemt et eller annet her, så dere får bare spørre:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...