Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 3 stk katter. Alle 3 er svarte :p

 

En bærer det så pene navnet Lucifer. Men ta det med ro, katta har 4 poter og 1 hale, men mangler dessverre baller. Ingen hover på den, til tross for navnet.

 

Den ene av de 3, heter Collombus, er vel mannen i huset av de 2 monsene. Han presterte å ta knekken på en mink.

Lenke til kommentar

Seriøst, jeg tror katte mi dævver av kjedsomhet snart..

Vi har en periode gitt han litt mer mat enn vanlig, og har derfor blitt litt feit.. Så bestemte vi oss for å kutte ut en del av maten og kjøre tørrfor hele dagen og sånn ånkeli mat kun om morgnen..

 

Etter det har han blitt helt fjern, bare sitter og stirrer på meg, leker med sin egen hale (aldri gjort det før) osv..

 

Noen som har ett tips til å få han i bedre humør?

Jeg sitter og koser med han hver dag, men har liksom ingen leker..

Noen som har en leke å anbefale kanskje? :p

Før så vanka han også med andre katter, men i det siste har han også bare vært inne hele tia og sover omtrent hele dagen samt natten inne :ermm:

 

Noen tips til hva det kan være? :p Han er ikke særlig gammel, tror 2år..

Lenke til kommentar

Katter må aktiviseres, ellers blir de rett og slett deprimerte. Kan virke som katten din er nettopp dette.

 

Bind en bunt med avispapir rundt en hyssing, og lek med katten med denne (dra den etter deg, la den dingle litt over katten). La katten imidlertid aldri være alene med denne leken hengende fra et eller annet, da den fort kan få tråden rundt halsen og bli kvalt (en av mine katter holdt nesten på å miste livet på grunn av dette en gang).

Lenke til kommentar
Det samme kan katter. Selv om hunder er koselige dyr, er de noen naive idioter (noe som for øvrig er en del av sjarmen til hundene).

7262763[/snapback]

De har mer egen vilje enn hunder, og alt de gjør er ikke for å glede eieren.

7265132[/snapback]

Faktum er jo faktisk at katten ikke med vilje gjør noe som helst for å glede deg.

Hvis katten f.eks gnikker seg inntil deg er det som oftest ikke for å kose, men for å overføre lukten sin til deg. Leste dette i en kattebok, og syns selv det er hardt og brutalt. Tror selv at katten vår er et unntak. :love:

Lenke til kommentar

Ah, denne tråden har jeg ikke lagt merke til før.

 

Har katt selv, og er en kattmenneske.. Hunder er morsomme, men kunne ikke tenke meg å eie en..

 

Her er Roxy da hun var 10 uker gammel

 

kimroxy.jpg

Bilde1111.jpg

 

Og her er Roxy da hun var 6-8 mnd gammel..

 

DSC00008.jpg

 

Nu er hun snart 1 og halv år gammel.. Veldig snill og klok katt.. Å sove er hun vanvittig glad i.. noen ganger sover hun nemlig HELE dagen, der hun våkna bare for å spise og gå på do. :roll:

Endret av kimman
Lenke til kommentar
Det samme kan katter. Selv om hunder er koselige dyr, er de noen naive idioter (noe som for øvrig er en del av sjarmen til hundene).

7262763[/snapback]

De har mer egen vilje enn hunder, og alt de gjør er ikke for å glede eieren.

7265132[/snapback]

Faktum er jo faktisk at katten ikke med vilje gjør noe som helst for å glede deg.

Hvis katten f.eks gnikker seg inntil deg er det som oftest ikke for å kose, men for å overføre lukten sin til deg. Leste dette i en kattebok, og syns selv det er hardt og brutalt. Tror selv at katten vår er et unntak. :love:

7300006[/snapback]

 

At katter gnir seg inntil folk, betyr at den betrakter dem som sin eiendom, og dermed liker dem. Katter gnir seg også inntil andre katter, og det er en av måtene de bruker for å hilse.

Lenke til kommentar

Altså, er det et dårlig tegn at katten er inne så og si hele dagen og heller er han ikke ute om natten?

Han er blitt mye tykkere rundt magen den siste tiden også... Prøvd det dere sa med å aktivisere han, funka fett liksom.. men han begynner å gå lei dem lille bamsen :p

 

No vi bør dra til vetrinær for elns? :hmm:

 

Også har han mistet matlysten.... :hmm:

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Det er veldig skiftende tempratur ute nå, og katten føler på seg at vinteren kommer. Det er ikke uvanlig at de sover mer enn vanlig da. Det at han har blirr tykkere kan ha mange grunner. Naboen kan ha matet han så han får dobbelt opp med mat, det kan være mark (kjør en ormekur! Kjøpes reseptfritt på apotek) hvis magen kjennes oppblåst ut, eller rett og slett en svulst. Kjenn godt etter på magen og se om du føler noe ugjevnt eller hardt.

 

En katt skal helst til dyrlege en gang i året for vaksine og sjekk, og det skader ikke å ta han en tur innom for å se om alt er som det skal :) Du sier ikke hvor gammel katten er. Hvis han er over 7 år vil jeg anbefale at du kjøper senior-for i dyrebutikk/dyrlege for at hans skal få den rette næringen han trenger for å ikke bli syk.

 

Det finnes mange måter å aktivisere en katt. Du kan trene han til å gi labb, leke sisten, gjemsel, spille ball med han, ta han med til nabokatta og få de til å leke sammen og hvis katten din ikke er så redd er det en fin opplevelse å ta han med på besøk til andre som har katter, så de kan leke sammen. Bare husk å ha dem inne så de ikke stikker av og at katten ikke blir lett redd for ting, da er ikke dette en god ide. Jeg pleier å ta med den yngste av kattene mine til fatter når jeg skal på middag der. Han er vandt med bil og synes det er kjempegøy å ligge på hatthylla og titte. Det er også mange nye morsomme lukter overalt.

 

Gå til kondomeriet (eller lignende butikk) og kjøp en pinne med fjær på (er billigere enn i dyrebutikk). Dette er kjempemorro for katten og det trigger jaktinstinktet. Du kan også kjøpe en spray med kattemynte og spraye på lekene. En rusa katt har dett alltid fun :fun:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Kan han ha orm selvom han bare blir feitere da?

Vi har tenkt litt på om det kunne ha vært forstoppelse, men etter å trykket han på magen osv så virket det ikke som at det var det. (pleier vel å gjøre vondt?).

Han fikk en ormekur for ikke så lenge sia, shønneru :hmm:

 

Har luftet tankene om å skaffe oss en liten katt til som han kan leke med, men kommer ikke på noen gode argumenter for at vi skal skaffe oss en katt til :p anyone?

 

Ellers, kan prøve det med kattemynte greiene :p Hvor får man kjøpt det?

 

Takk for svar, tror nok jeg tar han med ned til dyrlegen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...