Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Jeg er trist og lei meg, for katten vår er borte igjen. Og vi er reist til Göteborg og kommer ikke hjem før på onsdag. Det ringte en dame i dag, og hun hadde funnet båndet til pus i veien utenfor hos dem. Dagen før hadde hun sett noen unger herje med katten. Jeg blir så jævlig forbannet. Disse drittungene har tatt av henne båndet før også. Ene gangen kom hun hjem igjen dagen etter med båndet på igjen. Gangen etter fant vi aldri båndet igjen. Det vil si at dette er tredje halsbåndet som er tatt av. To av dem hadde katteluke-magnet på (som forøvrig koster 139,- pr stk..), ene hadde navnelapp-sylinder, ene hadde adresse påskrevet på båndet, og siste hadde inngravert hjerte som hang på halsbåndet. Ikke bare koster dette penger, men nå kan jo ikke noen ringe oss eller følge henne hjem hvis de ser henne.

 

Ser jeg disse drittungene herje med katten min så smeller det! Det verste er jo at hun ikke finner veien hjem igjen. Disse forbaskede pøbelungene lokker henne med seg, hvis de ikke bærer henne, langt opp i boligfeltet. Så blir hun gående der sulten og kontaktsøkende, uten å finne veien hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett det ved siden av sofaen. Det gjorde jeg.

De har en spray på dyrebutikken som lukter peppermynte.. den skal vist tiltrekke seg katten ;) De sprayet klorestativet mitt når vi kjøpte det. Men vet ikke om det funker :p

Du har også disse get off sprayene du kan ha på møblene. Aldri prøvd de selv, men de sier de skal være bra.

Lenke til kommentar

Jeg var og undersøkte dette med get off. De hadde bare sånn som skulle forhindre dem i å markere seg (tisse) på ting. I hvert fall i den dyrebutikken jeg var i. De hadde sånn spray som skulle tiltrekke seg kattene, slik som du nevner da. Kanskje det er tingen å satse på?

 

Katten vår pleier desverre å klore en del på barnevognen. Men det gjør hun nok bare for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg vil prøve sånn get-off spray, det er jo kos å ha han på sofaen, men det hadde vært fint om han ikke klorte den ihjel :p

 

Når det gjelder catnip/kattemynte, så ser det ikke ut til å ha fungert så bra. Kjøpte en lekeball med en tøybit i midten hvor det fulgte med en flaske med sånn man skulle putte på tøybite, men han bare luktet på den, fnøs og har ikke rørt den siden.

Lenke til kommentar

Ros katten hver gang den klorer på stativet, gi den godbiter osv. Klorer den på sofaen, så bare løfter du den vekk fra sofaen og over til klorestatiivet, der du roser den VELDIG!!! bruk fortsatt gjerne godbiter her.

Jeg har i tilegg tatt labbene til pus her og klort på stativet med dem liksom, og har han vist NOE som helst tegn til å holde fast selv, har han fått godbit.

Men ikke alle katter liker å bli holdt, så trekker han seg vekk er dette en dårlig deal.

 

men, ros og godbiter, og ta han vekk når han klorer på sofa og RETT til stativ, burde virke etterhvert ;)

 

Her gjorde det at lille Luc løper ut til stativet hver morra når vi står opp og henger seg fast der, for da vet han at han får godbiter og ros. Han klorer ALDRI noe annet sted.

Lenke til kommentar
Jeg er trist og lei meg, for katten vår er borte igjen. Og vi er reist til Göteborg og kommer ikke hjem før på onsdag. Det ringte en dame i dag, og hun hadde funnet båndet til pus i veien utenfor hos dem. Dagen før hadde hun sett noen unger herje med katten. Jeg blir så jævlig forbannet. Disse drittungene har tatt av henne båndet før også. Ene gangen kom hun hjem igjen dagen etter med båndet på igjen. Gangen etter fant vi aldri båndet igjen. Det vil si at dette er tredje halsbåndet som er tatt av. To av dem hadde katteluke-magnet på (som forøvrig koster 139,- pr stk..), ene hadde navnelapp-sylinder, ene hadde adresse påskrevet på båndet, og siste hadde inngravert hjerte som hang på halsbåndet. Ikke bare koster dette penger, men nå kan jo ikke noen ringe oss eller følge henne hjem hvis de ser henne.

 

Ser jeg disse drittungene herje med katten min så smeller det! Det verste er jo at hun ikke finner veien hjem igjen. Disse forbaskede pøbelungene lokker henne med seg, hvis de ikke bærer henne, langt opp i boligfeltet. Så blir hun gående der sulten og kontaktsøkende, uten å finne veien hjem.

Hvorfor har du ikke katten som innepus? Plutselig en dag skjer det noe og du finner katta hengt i ett tre... Er jo ikke gøy for pus heller!

Lenke til kommentar

*føle med darkness*

 

uff.. Det blir dyrlegen på pus i mårra.. Han kom hjem i stad, etter å ha vært ute et døgn (han klarer såvidt å gå en halvtime uten å fråtse i matskåla, så jeg har gått rundt i hele dag og tenkt det verste).. Da halta han på det ene bakbeinet og klarte tydeligvis ikke slappe av.. Når jeg tok på det ene leddet på bakbeinet hans, var det "MJÆVV" *KLORE* *KLORE*. Tydelig at han ikke har det noe godt :( (men utrolig nok klarer han å stå og klore på klorestativet sitt :S ) Også legger han seg hele tiden bort.. Lå i et hjørne i stad, langt unna.. Men nå ligger han i sofaen, da :)

Lenke til kommentar

Jeg våknet opp til noe helt fantastisk i dag(maks ironi!!!).

Husverten har ringt til min samboer og fortalt at vi må kvitt oss med kattene!!!!! Vi får beholde en eller noe :roll:

Kattungene er ti mnd. NÅ først kommer han med den bomben.

Jeg er så sint at jeg holder på å sprekker! mildt sagt.

Har lenge tenkt på å gå bort den ene katten. Fordi hun er så sur og aldri inne. Og "tvillingene" hvis jeg finner et godt hjem.

Jaja, nå jeg altså gi de bort.

Unnskyldningen var at vi har lovd å gi de fra oss lenge. Noe jeg ALDRI har sagt et ord om.

 

Nå har jeg lagt ut annonse på finn.no og zett.no

forpult.

Lenke til kommentar

Pappa bos i samme hus, og han er allerede "eier" av den ene (som bor hos meg).

Mamma bor i borettslag og får ikke ha utekatt. Dessuten bor hun ikke på en kattevennlig plass.. For å ikke snakke om at hun har kjøpt seg skinnmøbler som lett får katteklor.

Hun skulle passe de ei helg og fikk panikk hver gang de nærmet seg møblene :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...