Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har to kattunger hjemme fra FOD.

De er tolv uker.

 

Hokatten gjør noe rart som jeg håper noen av dere her har svaret på.

Hun smatter/klaprer med munnen av og til.

 

Jeg har sett den klapringa med munnen som katter gjør når de ser en fugl eller lignende, som de har lyst til å ta. Det er ikke sånn. Denne smattinga kommer helt ut av noen som helst sammenheng. Og jeg fatter ikke hva det er.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får spørre om de kan slå av litt ellerno.

 

Hvor gamle burde katter være før de steriliseres/kastreres?

Nei. SI at du får kattunger slengt etter deg, og syn det er unødvendig å betale SÅ mye for en kattunge med mindre det er inkl vaksine, chip og/eller sterilisering.

 

Det er forskjell fra vet. til vet.. Noen tar fra fem mnd, og andre åtte. Svært liten sjangs for at de blir gravide FØR åtte mnd btw ;)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du får pusen din kastrert, ikke sterilisert. Hvis du får henne kastrert får hun ikke løpetid i heletatt, og faren for jur/livmorkreft forsvinner (livmoren fjernes).

 

Ellers er det ikke noe særlig mer å tenke på, bortsett fra at vetrinærer som oftest ikke kastrerer/steriliserer før de er ca 6mnd gamle, og før den tid så kan det være lurt å ha katten inne. Dette med når de kan bli gravid har jeg hørt varierer med når de blir født. De som blir født på våren blir ofte tidligere gravid. P-piller frarådes å bruke på katter, da det øker kreftfaren drastisk.

 

Husk å holde pusen inne en del uker før du slipper den ut. Når de er veldig små så har de ikke utviklet stedssans og går seg lett bort.

Lenke til kommentar
Nå nærmer det seg at vi får pus i hus, men et par spørsmål til.

 

Har hørt at jentepuser blir veldig skrikete og gærne når de har løpetid, stemmer dette? Endrer dette seg om den steriliseres? Er det ellers noe spesielt å tenke på med jentepuser?

Min katt ble ekstremt kosete, samtidig som hun ville ut -hele tiden !! HUn lå på bakken å rulla seg foran hannkattene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk en fin opplevelse her for noen dager siden :)

 

I sommer var jeg 2 uker i syden, og en bekjent matet kattene imens. Da var alle 3 kattene hjemme, men da jeg kom hjem hadde den ene forsvunnet. Dagene gikk og jeg innså mer og mer at jeg kanskje aldri fikk se ham igjen. Men 2 uker etter vi kom hjem, og en hel måned etter at vi reiste kommer han luskende inn på kjøkkenet og forlanger mat :) Fint når det ender sånn!

Lenke til kommentar

Katten vår var borte i to-tre dager og to netter. Ringte en dame i dag og sa at hun var utenfor huset deres og ville inn. Det var laaangt oppi boligfeltet her (det er a, b og c-felt, og vi bor i a). Måtte ut med barnevogn og kattebur og kattemat og trave avgårde for å hente henne hjem.. Rare katt. Tror hun ikke fant veien hjem igjen. Hun har spist to pakker med Hills våtfor, tørrfor og kost masse. Nå er hun ute igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...