Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slipper rasekattene til oppdretter ut når jeg passer dem (i år er første året jeg ikke er kattepasser), og de løper da fritt rundt uten inngjerding, men ikke utenfor hagen, da blir de hentet inn igjen. Mamma hadde og en venninne som drev Maine Coon-oppdrett. 23 katter da hun hadde det ene kullet som skulle hentes om noen dager av nye eiere, gikk ute i hagen, ikke utenfor hagen, og kom det en nabokatt inn var det synd for den om noen av de store hannkattene var ute.

 

Edit: De gikk forresten aldri på do ute. De gikk på do i kassene, selv om de var ute og ble trengte. Og de trivdes med det. Sluknet på sofaen etter middag og våknet med tolv katter oppå/foran/bak/rundt meg og resten på gulvet. Da var døren åpen.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Jeg skrev et detaljert og langt innlegg om hvorfor jeg mener innekattehold ikke er et bra kattehold, hvor jeg også skrev at revirmarkering osv. ikke kan erstattets fullgodt av å kun være inne eller å være ute i bånd/bur. Så jeg forstår ikke hva du mener med at jeg ikke har argumentert.

 

Jeg er ikke enig i at det er lite gjennomtenkt, jeg synes heller det virker som om innekattehold er den enkle (for eierne) løsningen. Om katten velger selv å være inne (etter at den har blitt tilvennt utelivet fra den var kattunge av) så er det jo selvsagt noe annet.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Jeg er motstander av innekatter fordi jeg mener det fratar katter noe av det mest grunnleggende alle levende vesener med et minimum av hjernekapasitet bør få ha: friheten til å gå ute.

Godt å vite at jeg kan ha god samvittighet med han ENE jeg har inne da iallefall... :roll: For han er ikke smart stakkar! :p hehe.

De har forresten testet utelivet her... Og da den ene endte opp med å sitte midt i veien å se forlatt ut mens bilene svingte rundt han, og den andre hadde forvillet seg på andre siden av gjerdet der han skrek ut sin frustrasjon da vi kom hjem, og ikke ante i det HELE tatt åssen han sku komme seg over gjerdet igjen, så blir kattene INNE etter det :p

 

 

 

Ja kattevenner. å sosialisere sammen med andre enn sine søsken. mine katter henger ofte med nabokattene.

Du vet at katter ikke er flokkdyr? Og at de sjelden har "kattevenner" ute...

Lenke til kommentar

Hva er sjansen for at politiet kommer til å gjøre noe hvis jeg anmelder noen for dyreplageri?

 

Det bor noen utlendinger nedenfor meg og idag så jeg at en av ungene koste med katten min. Så koselig tenker jeg. Så kommer det plutselig ut en eldre dame og klapper til ungen i bakhuet og hiver en stein på katten min. De bor ca 100 meter unna men jeg hørte godt at steinen traff så hun må ha kastet ganske så hardt. Jeg skreik at de skulle se til helvette å stoppe med det, men jeg tviler på at det blir siste gangen. Katten har også kommet inn klissblaut flere ganger samtidig som de vasker bilen sin. Så jeg regner med at de har sprutet på den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...