Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Katter er fine dyr som krever mye mindre oppmerksomhet enn en Hund så den er på alle måter bedre spør du meg :p

 

GoGo Katten!

 

EDIT: Add's a bengal to his wishing list :)

 

Vel, det er nå ikke helt sant. Katter kan kreve enormt med oppmerksomhet de også. Det er veldig forskjellig fra katt til katt. Kjøper du deg en rasekatt som du har planer om å ha inne, så må du regne med å gi katten mye oppmerksomhet. Vi har en vanlig huskatt, og jeg pleier å si at det er som å ha en treåring i hus.. Jeg trodde som deg, at det ikke var så mye styr med å ha katt. Har i etterkant funnet ut at det søren meg er mer bekymringer ved å ha katt enn hund. Hunden vet man i det minste hvor er. Eneste forskjellen ellers er at man må gå tur med hunden.

Lenke til kommentar
Vel, det er nå ikke helt sant. Katter kan kreve enormt med oppmerksomhet de også. Det er veldig forskjellig fra katt til katt. Kjøper du deg en rasekatt som du har planer om å ha inne, så må du regne med å gi katten mye oppmerksomhet. Vi har en vanlig huskatt, og jeg pleier å si at det er som å ha en treåring i hus.. Jeg trodde som deg, at det ikke var så mye styr med å ha katt. Har i etterkant funnet ut at det søren meg er mer bekymringer ved å ha katt enn hund. Hunden vet man i det minste hvor er. Eneste forskjellen ellers er at man må gå tur med hunden.

 

Jo, selfølgelig er det forskjell fra katt til katt. Men, gjennom hele min levetid hatt både hund og katt i hus. Dette opplevde vi som kattene med flere kull opp i gjennom årene var mye lettere og holde styr på en hundene. Det er bar min oppfatning, ellers har du sikkert helt rett. :)

Lenke til kommentar
Var en spøk, har jo bengal selv ^^

 

Ja, det var derfor jeg ble litt skeptisk ? ^^

Så bildene av den i en tidligere post.

Jeg synest de er så kule, nusselige.

Hvor mye ligger prisen på for en bengal kattunge i dag?

 

sorry for dobbel post

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Jo, jeg syns det er mye "værre" å kjøpe en katt enn en hund. Det er sykt mange katter som blir avlivet hver dag, og da ser jeg ikke at det er nødvendig å betale for en blanding. Eller en katt til titusen.. men det er nå meg ;)

 

Igjen, det er flere grunner til at de blir solgt under 8 ;) ferietid, sykdom, foravtale, utstilling/avls feil osv

Lenke til kommentar
Men er det ikke en del sykdom og dårlig gemytt på Bengal?
Desto bedre å finne seg en seriøs oppdretter, vel?

Ja, så absolutt! Men kan jo ligge muffens ting der uansett, eller?

 

jeg har VELDIG lite peil på katteoppdrett, men har bare hørt at det er mye rart på Bengal... Uansett liksom. ;)

Lenke til kommentar

Lettere deprimert nå etter jeg fant ut at katten min måtte avlives som følge av virus i det ene øyet. Ingen siste hilsen da jeg er i forsvaret i nord mens katten befant seg i sør. Hun var av typen exotic og rundet 7 år i slutten av mai :(

post-24025-1215459953_thumb.jpg

post-24025-1215460032_thumb.jpg

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...