Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Bryr meg ikke om å starte en helt ny tråd, for jeg håper jeg får svar i denne:

Jeg er en allergiker som er utrolig glad i katter og vi hadde en selv hjemme for omtrent 10 år siden. Det var over et halvår(9 måneder +/-) med høysnue før hu måtte avlives grunnet sjukdom.

Og nå som jeg snart skal flytte til ny leilighet og forhåpentligvis får lov til å ha andre dyr en akvariet mitt der, så vil jeg anskaffe meg katt. Trodde tidligere at allergien hadde avtatt, men det viste seg at det var kun pollenallergien dette gjald. Så da skjønner vel de fleste av dere som har lest at jeg lurer på om det er noen katter å anbefale for allergikere som meg? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Er det ikke sånn at det er temmelig så vanskelig å kjøpe voksne katter, da disse blir svært så knyttet til sitt tidligere hjem eller er det annet med oppdrettere?

Lenke til kommentar

Mange oppdrettere pensjonerer avlskatter når de er ferdig med sitt, eller får inn voksne katter fra tidligere kjøpere. Det går omregel bra å omplassere en voksen katt :) Er bare å holde den inne i en mnd eller to før man evt. slipper den ut.

Dette er en salgsside for rasekatter. Så de hadde en voksen sibir inne ;)

http://rasekatter.no/

De har også info om alle rasene.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Takk for info :)

Håper bare at jeg er "resistent" mot sibirkatter dersom jeg får skaffet en leilighet hvor jeg får lov til å ha andre dyr enn fisker da :)

Lenke til kommentar
vil det si at de voksne er mer allergivennlig enn kattungene da?

Nei men man kan reagere på en kattunge, men tåle den når den er voksen og omvendt. Akkurat det samme med allergivennlige hunder. De får jo en helt annen kvalitet på pelsen når de er utvokst.

Lenke til kommentar

Og ang det med voksen katt.. Da er det kanskje enklere å be oppdretter om å få katten på prøvetid. Da får du muligheten til å finne ut om du reagerer på den, og har evnt angrefrist om du sku reagere ;)

Kanskje ikke alle oppdrettere som vil låne vekk kattungen sin i 1-2 mnd liksom ;)

Lenke til kommentar

Katta mi heter Marwin, har ikke sett han på en stund ;)

Vi hadde en som het Bambi (XD) Han stakk av med en gang vi flytta, han har levd ute hele livet så han lever nok ennå.

Marwin:

Ser han knappt ett par ganger i måndten x]

Setter ut mat i garasjen nesten hver dag så han har noe å spise. :p

Skal finne ett bilde av han (hvis jeg finner x) )

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt peil på katter, men kom til å tenke på: hva koster disse rasekattene? Er det som med hunder, 10 000? :omg:

De koster fra 5-20k varierende etter om det er avlskatt/kosekatt og hvor høyt i pris rasen ligger.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Katter er fine dyr som krever mye mindre oppmerksomhet enn en Hund så den er på alle måter bedre spør du meg :p

GoGo Katten!

EDIT: Add's a bengal to his wishing list :)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Glemte å nevne at katten min ikke egner seg idetheletatt til å ha inne. x]

Prøvde å la han få bo på rommet mitt en uke, endte med spy og piss i senga mi.

Joo også, det er en langhåret svart katt hvit under. Broren hans var heeeeelt svart men ble skutt av naboen.. drittsekker. (Bønder)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...