Douglas Quaid Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvorfor kommer den ikke til å leve så lenge ? pga flotten? Ja. Når den får so mykje flått er no sjansen stor for at den skal verte smitta av borelia. Eg er klar over at det berre er eit lite fåtal av flåtten som har denne smitten. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Når de får så mye flått kan de faktisk dø av blodmangel også hvis man ikke er nøye med å plukke dem av flere ganger om dagen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Slappe kan de bli, men det skal ganske mange flott til før at dyret dør! Du må ikke ta sorgen på forskudd Kalvegodt Kjøp påtemiddel på dyreklinikken! (flått=påte). Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det finnnes jo sånne halsbånd til å ha på katt som holder flått vekke. Og middel man har i nakken. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Prøvde med sånne dråpar som skulle dryppast på ein gong i månaden i fjor. Det hjalp litt, men plukka likvel ein god del. Halsband er vel òg eit alternativ, men då kan den ikkje vere inne. Trur den må ha ein fast tilhaldsstad der det ligg eit flåttbol. Den andre katten har eg ikkje plukka ein einaste flått av i år. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det finnnes jo sånne halsbånd til å ha på katt som holder flått vekke. Og middel man har i nakken. Er det ikke giftstoff i mange halsbånd. Da er det bedre å bruke de på dyreklinikken. Den holder ikke alle unna, men det er jo bedre enn ingenting Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 What? Er det flott ute allerede? Hmm, jaja får vel se på katten min nå da. Langhåra katter har vel en større sjangse for å drasse med seg flott osv? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 flått er ikke flott Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 What? Er det flott ute allerede? Hmm, jaja får vel se på katten min nå da. Langhåra katter har vel en større sjangse for å drasse med seg flott osv? Her på Nordvestlandet har det vore flått i heile vinter. Men no er den komen for fullt. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg har sjeldent sett påte på kattene mine. Bikkja har hatt et par stykker. Hestene derimot.. æsj.. Det utgår å ri halvnaken på hest om sommeren for å si det sånn. Jævelskapet liker seg på klamme plasser sier de Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 flått er ikke flott Jæjæjæ.. detaljer Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har sjeldent sett påte på kattene mine. Bikkja har hatt et par stykker. Hestene derimot.. æsj.. Det utgår å ri halvnaken på hest om sommeren for å si det sånn. Jævelskapet liker seg på klamme plasser sier de Haha, nå fikk jeg lyst til å spørre hvor du er klam, men jeg får vel helst la være Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Merka at katten har mista en klo på bakerste poten, og det har gått betennelse i det. Er det bare å kjøre på med pyresept eller hva det heter? Jeg verken tid eller råd til å ta med katten inn på vet. høyskolen i oslo nå Vokser kloa ut igjen? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Den vokser ut igjen. Når katta mi ble påkjørt, var alle klørne hans slipt ned til beinet omtrent. Alle klørne vokste ut igjen Ta på pyrisept og se det ann noen dager. Blir det værre får du dra til dyrlegen og få antibiotika. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Man lar bare ikke være å ta med seg dyret sitt til veterinæren dersom det er sykt. Man kødder ikke med betennelse i alle fall! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hvor betent er det ? Bare litt veske eller hovent ? Du kan rense det med saltvann. Kok opp en liter vann med en dæsj salt. avkjøl. rens. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det er hovent, ikke noe væske so far. Får se hvordan det er på Mandag, er det ikke bedre kan vi ta en tur innom den lokale dyrlegen =/ Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Utrolig kjedelig at dyrene MÅ til legen når det trang om pengene men må man så må man.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Da blei det tur til vet.høyskolen i Oslo likevel da Har visst forværret seg veldig over natten, så nå er den stor, blå/lilla og blør litt. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Huff ja kom deg til veterinæren!Skumle saker sånnd er altså. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå