Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Noen mennesker tenker ikke over hva de faktisk gjør.

Du får ha henne inne ett par mnd til før du slipper henne ut. Vær ute med henne i begynnelsen, og pass på at hun ikke går vekk fra huset. Du kan også ha henne i bånd og gå tur med henne i hagen. Ikke la katten være ute om natten før du veit hun klarer å finne veien hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ufattelig teit ut da. "Jeg ønsket meg egentlig hund, men den var dyr så jeg fikk meg en katt istedet og later som det er en hund" .

 

Men joda, jeg ser seff fordelen for eieren. Kan though ikke tenke meg at det er så nice for katta å være i bånd, og for oss hundefolk som ikke forstår oss på slike kattefolk , så ser det faktisk dumt ut :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å gå i bånd med katten min. Hun la seg ned og lekte død!

Funka dårlig.

Det må trenes opp fra de er små, og det er langt ifra alle som trives med det.

Bengal katten feks 'liker' å gå tur sies det.

 

Siden jeg ikke har noen liten hund å kle opp er det katten som får igjennomgå ;)

n750515373_2718523_1692.jpg

Her velter han :!:

n750515373_2718524_2259.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Kattene mine blir luftet i bånd om de først skal ut... Bare hekter på dem sele og langline og lar dem herje i hagen. Funker veldig fint det. Surrer de seg fast, bare setter de seg ned og roper på hjelp ;)

 

katter.jpg

 

 

Schnappi, som er løs, finner ut at han kan plage Lucifer

katter13.jpg

 

 

katter10.jpg

 

 

katter3.jpg

 

 

katter8.jpg

 

 

jada, man kan løpe med bånd også

katter2.jpg

Lenke til kommentar
De er egentlig innekatter, som er ute i løpestreng? :p

Søøtinger!

hehe yapp. Men sjelden de er ute egentlig. For av en eller annen merkelig grunn så gir det mersmak, så i noen av tilfellene går spesielt Lucifer rundt å skriker i 2 dager etter han har vært ute, fordi han vil ut igjen :p

Jeg lengter etter et sted der jeg kan ha dem fast ute.... Men det er helt tydelig at det IKKE er her jeg bor nå.

Lenke til kommentar

Vi har hatt henne inne lenge da, mushi. Hun er 7mnd nå, og hun har nettopp fått sluppet ut. Vi har aldri "latt" henne være ute om natten, det var noe hun fant ut selv at hun skulle gjøre ;) Vi lokket og lette, men fant henne ikke. Og det er jo ikke så rart når naboen tydeligvis hadde sluppet henne inn til seg. Frekke folk. Kattetyver! Grr!

 

I dag har hun mjauet én gang for å komme ut, ellers har hun vært superkosete. Hun var helt kake i går etter at hun kom hjem. Først så spiste hun masse tørrfór, og slukte i seg skinkebiten hun fikk. Så la hun seg i lekegrinden, strak ut. Og så forsvant hun. Jeg hadde hjertet i halsen, og var sikker på at hun hadde kommet seg ut igjen da jeg var ute med søppelet. Kunne ikke skjønne hvordan hun hadde kommet seg ut, hun lå jo i lekegrinden og viste ingen tegn til å ville ut.. Etter å ha lett gjennom hele huset, gjennomsøkt alle rom, lokket og skrapet, så fant jeg henne krøllet sammen bak TV'en i en krok. Tydeligvis har det tatt på å være ute hele natten. I tillegg så mistenker jeg de som hadde "funnet" henne, i å ha "sperret" henne inne hos seg, og latt guttungen deres "leke" altfor mye med henne. Han sa gjentatte ganger "hun er kjempeleken. hun er veldig leken, hun er veldig leken" da jeg var og hentet henne. RETARD-unge.. Gudene vet hva de har gjort med henne..

Lenke til kommentar

Så lenge dere bor i trygge omgivelser så syns jeg dere skal fortsette å ha henne ute. En katt er ikke skapt for å være inne, men ute å kose seg.

Kattungene mine er kun inne for å sove og spise :roll: Så morsomt er verden utenfor.

Ei venninne ble litt småsur fordi hun ikke fikk katt med meg. Hun bor midt i byen og den må derfor være inne. Det var ikke aktuelt for meg å ta en utekatt for så å være innekatt.

Nei, la katten din være ute å kose seg nå som sommeren nærmer seg med stormskritt :)

 

Jeg gjorde ikke annet enn å rope på kattene mine da de var utenfor den første tiden. Nervevrak. Men nå kan jeg slappe av fordi jeg vet de kommer hjem igjen.

 

Si fra til naboene at de IKKE skal slippe henne inn, men kanskje kom med henne på døra dersom hun er utenfor en sen kveld.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke noe glad i å ha henne inne, bare så det er sagt. Jeg gledet meg til å kunne slippe henne ut, slik at hun kunne kose seg ute og jakte på mus og småfugl :p Men det er ikke særlig hyggelig å slippe henne ut når hun er mer opptatt av å henge hos naboene enn å være ute. Så jeg føler det litt som et dillemma..

 

Og vi kommer nok ikke til å flytte herfra med det første.. Tenkte ikke at det skulle være noe problem å ha henne her. Det er masse andre katter her. Problemet er som sagt at hun er så menneskekjær.. I tillegg så er jo alle husene her klin like (rekkehusbebyggelse), så det er kanskje lett for henne å ta feil? Ikke vet jeg.

 

Den lappen vi hengte opp kommer vi til å la henge der en god stund i hvert fall.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei

 

Jeg er en liten jentepus på 7 mnd. Jeg er chip-merket og har et sølvgrått refleks-halsbånd på meg. Hvis du ser meg på avstand så ser jeg svart og hvit ut. Jeg har egentlig brungrå pels med striper, og hvite poter + deler av ansiktet og halsen Jeg heter Lana, men lyder også hvis du kaller meg for Pus. Jeg hører hjemme i xxxx. Det er det grønne huset som er øverst på rekken. Jeg er kastrert og har nettopp begynt å utforske omgivelsene mine ute. Jeg er svært glad i mennesker, og kan derfor komme til å prøve å snike meg inn hos hyggelige naboer.

 

Hvis noen får besøk av meg, så setter matmor og matfar veldig stor pris på om dere ikke slipper meg inn, og ikke gir meg mat. Dersom jeg allerede har sneket meg inn hos dere, så blir matmor og matfar veldig glad hvis dere gir oss en lyd, sånn at de kan komme og hente meg.

 

Håper jeg ikke skaper for mye bry.

 

Hilsen Lana og matmor/matfar

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...