Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen bilder av kattepusene mine, tatt i dag :)

De er ute å kooser seg i sola.

 

Wow, utrolig fin katt. Pussig hale også, hehe.

 

Selv har jeg 3 katter, to "lubne" som jeg kaller de og en utekatt som jeg sier på mitt neandertalerspråk når det gjelder katter :) Kan se om jeg får opp noen bilder. De to "lubne" er vel begge 16 år (søsken), mens utekatten er 12-13 år :)

Lenke til kommentar

Katten vår har begynt å gå ut nå. Eneste problemet er at hun er så glad i mennesker, og tydeligvis også andre katter. Hun har vært inne hos sikkert alle naboene her (og det er ikke få..). I går var jeg ute og lette og lokket på henne. Spurte naboene om de hadde sett henne, men de hadde ikke sett henne på en stund. Ca ti minutt senere kommer samme nabo bærende på henne. Hun hadde funnet pusen vår inne på soverommet til datteren. Hun lå og sov der i en krok. Det verste ar at deres katt også lå i samme rom :wow:

Lenke til kommentar

Kanksje hu sover hos noen nå også? Eller be naboer sjekke uthusene sine som kanskje er ofte opp og igjen om dagen... Kan være hu er blitt stengt inne der. Her er jeg veldig obs på å alltid ha kontroll på åpne uthus dører, siden jeg vet om flere katter som lusker rundt her. Det er fort gjort at de smetter inn og blir stengt inne.

Lenke til kommentar

Mistenker at hun er inne et sted, ja :( Så da kommer hun seg vel ikke ut med det første. Folk er vel på jobb. T-Solberg er på vei hjem nå, så da skal han lete etter henne og henge opp lapp på oppslagstavlen her, slik at folk er obs på at hun kan komme til å snike seg inn hos folk. Er jo ikke noe å få gjort med den uvanen.. Angrer på at vi slapp henne ut fra starten av. Nå er det jo for sent å holde henne inne.

Lenke til kommentar

Alle kattene min har blitt borte i tur og orden. Sonic og Silvia bodde hos naboen noen dager fordi hun trodde de var hjemløse, de bare luska rundt i hagen hennes hele dagen og så sultne ut :p Sonic har også gått seg bort og jeg fant han igjen dagen før hun skulle gi han til dyrebeskyttelsen ved en lapp på bakeren. Han har også bodd ett døgn i bilen min før jeg fant han.

Blanko har det med å hoppe inn i åpne bilvinduer så han har vært med flere på biltur :p Silvia løp over til svigermor og var der en halv dag før jeg la merke til at hu var borte. Silvia misstenker jeg er hos en av naboene nå og får mat, for hun er veldig feit i forhold til alle de andre kattene.

Floppy roter seg fort vekk. Han har vrt innelåst i kjelleren i to døgn og jeg trodde jeg hadde lett overalt. Heldigvis hørte naboen at han mjauet og la sammen to og to, for jeg har ikke nøkkel ned dit. Han stakk også av når vi begynte å pakke sammen for å flytte. Han ble borte samme dag som jeg skulle levere han til svigermor for han stakk også av forrige gang vi flytta. Han var da borte i to uker etter vi hadde flyttet derfra og de som hadde han fant en av de 20 lappene jeg hadde hengt over hele området. Hadde de ikke sett lappen den uka ville han blitt innekatt i Oslo hos datteren hennes, for de synes han var så snill.

En uke etter dette ble han borte igjen. Han greide å komme seg ut døra og stakk av fra det nye huset. Fant han igjen halvannen uke senere, når noen hadde sjekket chipen hans. Floppy har det også med å bo litt hos naboer også. Han bare maser litt og virker søt, så gir alle han mat :p

 

Har hatt skikkelig uflaks med katter som roter seg vekk, men jeg prøver å passe på de så godt jeg kan. Det er ikke lett når alle kattene er godtroende og "dumme". Når vi kasta søppel i henger her om dagen måtte jeg sjekke hengeren tre-fire ganger før vi dra på fyllinga. En av kattene hoppet oppi når vi skulle rygge ut av gårdsplassen, men jeg så det heldigvis i speilet og fikk lempa ut katten.

Får satse på den nye katten er litt smartere :wee:

Har liggende 5-10 savnet lapper med forskjellige katter her. Henger opp overalt hver gang de blir borte.

 

Håper du finner katten din Darkness. Når man har utekatter bør de være chipmerket og ha halsbånd på seg. Print ut masse lapper med bilde av katten og heng de opp i nærmiljøet. Katten har mest sannsynlig ikke gått langt. Ingen av mine har rota seg vekk mer enn en km unna der huset er.

Halsbånd funker dessverre ikke her, for Blanko hjelper alle de andre kattene med å få de av og graver ned halsbånda etterpå.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Da er endelig pus hjemme igjen. En nabo hadde sett lappen vår og ringte så vi fikk hentet henne. Det var bare rett nedenfor her, så hun var ikke langt unna. Men jeg merker at jeg er litt irritert.. Jeg spurte naboen om hun hadde vært inne hos dem (at de hadde funnet henne nå nettopp liksom), og da svarte hun "i utgangspunktet ikke". Da tolker jeg det som om naboen faktisk har sluppet henne inn. For katten hadde visstnok stått ute på terrassen deres og mjauet i går kveld.. Synes det er rimelig tåpelig å slippe henne inn når hun faktisk har halsbånd og alt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...