darkness| Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Vi overtok katten vår da den var 12uker.. Spørsmål: katten min har en klump under arret fra operasjonen, sterilisering, er dette vanlig? "Moro" at du spurte om nettopp det. Vi oppdaget nettopp at pusemor har det samme her hos oss. Men da antar jeg at det er vanlig og at det vil gå bort. Det virker ikke rødt eller vondt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Vetrinæren sa at det skulle være en sånn klump der. Er visst noe med at såret, etter operasjonen, er delvis sydd igjen på innsiden. Gjør heller ikke vondt når vi klemmer på den. Er pusen deres nettopp sterilisert? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jepp. Ikke torsdag som var nå, men den før der igjen. Men jeg tror hun ble kastrert da. Da skjønner jeg hvorfor det er så få sting på utsiden! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Skal dere tilbake for å fjerne sting ? Jeg fjernet de selv Orket ikke å kaste bort et par hundelapper og tid på å dra til dyrelegen. En pinsett og ei lita saks. Og vips! (klippe 'knuten' og dra ut tråden). Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jepp. Ikke torsdag som var nå, men den før der igjen. Men jeg tror hun ble kastrert da. Da skjønner jeg hvorfor det er så få sting på utsiden! Blir ikke hunnkatter sterilisert a? Anyway, vi skal ikke tilbake for å fjerne stinga. Tror jeg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Vi skal ikke tilbake for å fjerne sting. De går i oppløsning selv. Hunkatter kan både steriliseres og kastreres. Vi valgte kastrering fordi det minsker risikoen for livmorkreft (kan ikke få kreft i noe som ikke finnes). Ved sterilisering kuttes bare ting av. Ved kastrering fjernes alt. Ved sterilisering så vil kattene fremdeles beholde kjønnsdriftene, såvidt jeg har forstått. Det vil si at de får løpetid men ikke kan bli gravide. Endret 13. april 2008 av darkness| Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Vel.. de katten min hadde gikk ikke i oppløsning, men noen hadde falt ut/løsnet av seg selv. Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Oj. Håper noen er kattunger, og at de voksne er sterilisert/kastrert er seks kattunger =P og den ene voksne som ikke er kastrert, skal kastreres snart (moren til kattungene) Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Johnny ligger og tygger på tærne mine når han mener jeg har sovet lenge nok. Dette gjelder og når jeg har ligget lenge nok i ro, enten jeg sover eller ikke. o0 Noen som har en idé om hvorfor? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kjeder seg? Vil ha oppmerksomhet/selskap? Pus kan begynne å angripe føttene mine hvis jeg ligger lenge om morgenen. Plutselig har jeg en pus hengende fra klør og tenner i beinet mitt Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det gjorde Johnny og bestekompisen hans Kaos (måtte avlives i 2005) da de var kattunger. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Johnny ligger og tygger på tærne mine når han mener jeg har sovet lenge nok. Dette gjelder og når jeg har ligget lenge nok i ro, enten jeg sover eller ikke. o0Noen som har en idé om hvorfor? Kanskje han er redd du er syk/død/what ever. Eller at han bare vil ha oppmerksomhet? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jaa, det kan være noe sånt. Tror ikke at det er oppmerksomhet, egentlig, for han har skjønt at for å få det funker det å legge seg oppå ansiktet mitt om jeg ikke reagerer på annet. Så syk/død/whatever er mer logisk i så fall. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Katter er jo nydelige og se på men fan for et helvette det er og ha slikt fanskap skrikende ut i nabolaget om natten. Personlig mener jeg at det ikke skulle være lov til og ha katter som kjæledyr da eieren ikke har noen kontoll over hvor de beveger seeg hen eller hva de gjør når de er ute. Dessuten formere de seg som lemmen, nei når jeg har flyttet hjemmefra er jeg kvitt katter forgått. Gleder meg Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kastrering løser det meste Da skriker de ikke om natta, ikke pisser de på trappa di og de får ikke unger da. Har fire katter som er kastrerte og har aldri fått noen klager på dem selv om de fleste veit at de bor her. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Vi har innekatt. Den hverken skriker hele natta eller formerer seg som lemen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Noen bilder av kattepusene mine, tatt i dag De er ute å kooser seg i sola. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 De er så flotte! Får kattunge snart selv. Gleder meg masse! Fikk tilbud om en hannkatt allikevel, men takket nei. Vil ikke risikere harmonien her hjemme kun fordi jeg vil ha hannkatt. Hannene i den rasen blir jo temmelig store og dominante. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Aah, de er så nydelige. Lurer på om jeg rekker innom Kristiansund en tur før jeg reiser. xD Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 ....den rasen.... Hvilken rase? Skal du ha rasekatt? fortell da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå