Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Vi overtok katten vår da den var 12uker..

 

Spørsmål: katten min har en klump under arret fra operasjonen, sterilisering, er dette vanlig?

 

"Moro" at du spurte om nettopp det. Vi oppdaget nettopp at pusemor har det samme her hos oss. Men da antar jeg at det er vanlig og at det vil gå bort. Det virker ikke rødt eller vondt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal ikke tilbake for å fjerne sting. De går i oppløsning selv.

 

Hunkatter kan både steriliseres og kastreres. Vi valgte kastrering fordi det minsker risikoen for livmorkreft (kan ikke få kreft i noe som ikke finnes). Ved sterilisering kuttes bare ting av. Ved kastrering fjernes alt. Ved sterilisering så vil kattene fremdeles beholde kjønnsdriftene, såvidt jeg har forstått. Det vil si at de får løpetid men ikke kan bli gravide.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Katter er jo nydelige og se på men fan for et helvette det er og ha slikt fanskap skrikende ut i nabolaget om natten. Personlig mener jeg at det ikke skulle være lov til og ha katter som kjæledyr da eieren ikke har noen kontoll over hvor de beveger seeg hen eller hva de gjør når de er ute. Dessuten formere de seg som lemmen, nei når jeg har flyttet hjemmefra er jeg kvitt katter forgått. Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...