Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Får legge inn et bilde av min katt også, Gizmo.

Bildet er tatt mens hun gjesper godt.

 

katta.gif

 

Gizmo er en ganske spesiel katt, for en liten tid tilbake klarte denne katten å komme seg ut av vår leilighet, i 5. etg. Ut på en liten kant foran vinduet, spasere bort og vekk fra oss. Hun klarte å komme seg ned og levde et liv i bakgården noe vi fant ut etter en liten stund. (Vi fryktet jo det værste når katten var borte..... ) Gizmo ble en sky liten katt som ble redd for sine eiere også til en viss grad. Etter nesten 6 mnd. på farten alene i bakgårdene i Oslo ble Gizmo fanget av noen og satt hos Dyrebeskytelsen i Oslo. Vi hadde lagt inn savnet katt på NettKatten hvor noen tilfeldigvis så bildet av Gizmo hos Dyrebeskyttelsen og Nettkatten. (Tusen takk du ukjente tipser der ute). Vi dro ut i all hast og fikk hentet vår Gizmo hjem. Det første hun gjorde da var å sove i nesten 3 dager før hun var seg selv igjen. Nå er det kose med tastatur, sove på alt som minner om vesker ol.

 

Liten gladhistore :love: (Hold deg inne nå Gizmo)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt katt i et par måneder nå. Er ikke annet å si at den er katteversjonen av den dumme bikkjen i Pusur. Utrolig artig hvor mye idiotisk den katten gjør.

 

Ble litt skremt for et par dager siden da telefonen ringte og madammen ga beskjed om at katten var falt ned fra altanen (3. etage). Men det gikk nå bra, selv om hun var i sjokk i flere timer. 8 lives to go and counting....

Lenke til kommentar
Ja for det er noe å juble over.  Som om det ikke er nok katter uten et hjem.

Hæ, hva skulle det bety? Har jeg sagt noe som tilsier at disse kattungene ikke vil få gode hjem? :hmm:

Klart det er noe å juble over, jeg får jo snart masse små kattevenner å leke med.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hæ, hva skulle det bety? Har jeg sagt noe som tilsier at disse kattungene ikke vil få gode hjem?  :hmm:

Klart det er noe å juble over, jeg får jo snart masse små kattevenner å leke med.

7116132[/snapback]

Jeg bare sier at det er nok kattunger som ikke får det allverdens. Har selv tatt inn to som ble funnet i en pose. Var ikke meningen å fornerme deg, men poenget er at det er nok katter i norge.

Lenke til kommentar

Trodde først du hadde misforstått skogkatt/villkatt. Jeg kan ikke se vitsen med å poengtere dette, det er like saklig som å si til en som er happy over å få vite at han skal bli far at "det er da ingenting å være glad for, det er jo så mange hjemløse unger her i verden"...

Det er en gryende tendens på internett at man ikke kan så mye som å nevne et dyr engang uten å bli flamet av hysteriske dyrevernere som alltid gjennom en eller annen drøy vinkling presterer å påstå at man er et ondskapsfullt svin. La oss prøve å holde diskusjon.no fri for dette, hva?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Mine puser er her, en ekte Sibirkatt og en Maine Coon/Norsk skogskatt 50/50 stor som F..  ;)

7065947[/snapback]

 

Er jo kopi av kattene mine :ohmy: (kopi? de ligner i alla fulla fall)

 

(Beklager litt dårlig bildekvalitet, tatt med Samsung E760)

 

Liker veldig godt siste bildet, "Cesar" henger på døren i 3dje etasje (han klatra så klart) og vil inn. "Kleopatra" sitter inne og titter på han. :p

post-11110-1161646663_thumb.jpg

post-11110-1161646689_thumb.jpg

post-11110-1161646737_thumb.jpg

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Jeg elsker katter, men har ingen selv dessverre, men skal nok få meg en-to-tre. Er ikke så fan av Maine Coon-katter. Huskatter er mye finere. :)

6938803[/snapback]

 

Main coon-rasen er de mest sosiale katter, de prater med deg i et sett.

Barnevennlige og holder sine svære klør inne i potene..

Lenke til kommentar
Mine puser er her, en ekte Sibirkatt og en Maine Coon/Norsk skogskatt 50/50 stor som F..  ;)

7065947[/snapback]

 

Er jo kopi av kattene mine :ohmy: (kopi? de ligner i alla fulla fall)

 

(Beklager litt dårlig bildekvalitet, tatt med Samsung E760)

 

Liker veldig godt siste bildet, "Cesar" henger på døren i 3dje etasje (han klatra så klart) og vil inn. "Kleopatra" sitter inne og på han. :p

7137754[/snapback]

 

Jepp! :)

 

Se der ja, likner litt.

Jeg skal ta flere bilder snart.

Lenke til kommentar

Jeg har en kastrert guttepus. :)

Får muligens snart to hjemløse nøster fra Kattens Vern i Bergen.

De får inn nye kattunger i helgen, skal opp i kattehuset og se på dem.

Satser på å få en semi-langhåret delvis sort pusekatt (gjerne helt), slik som Kaos var før han forlot denne verden..

 

Edit: Leif var her.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Får legge inn et bilde av min katt også, Gizmo.

Bildet er tatt mens hun gjesper godt.

 

katta.gif

 

Gizmo er en ganske spesiel katt, for en liten tid tilbake klarte denne katten å komme seg ut av vår leilighet, i 5. etg. Ut på en liten kant foran vinduet, spasere bort og vekk fra oss. Hun klarte å komme seg ned og levde et liv i bakgården noe vi fant ut etter en liten stund. (Vi fryktet jo det værste når katten var borte..... ) Gizmo ble en sky liten katt som ble redd for sine eiere også til en viss grad. Etter nesten 6 mnd. på farten alene i bakgårdene i Oslo ble Gizmo fanget av noen og satt hos Dyrebeskytelsen i Oslo. Vi hadde lagt inn savnet katt på NettKatten hvor noen tilfeldigvis så bildet av Gizmo hos Dyrebeskyttelsen og Nettkatten. (Tusen takk du ukjente tipser der ute). Vi dro ut i all hast og fikk hentet vår Gizmo hjem. Det første hun gjorde da var å sove i nesten 3 dager før hun var seg selv igjen. Nå er det kose med tastatur, sove på alt som minner om vesker ol.

 

Liten gladhistore  :love:  (Hold deg inne nå Gizmo)

7065846[/snapback]

 

Ganske spooky, fordi historien samsvarer med rømningen av tvillinsøstra til Evil The Cat, og som du ser er likheten slående. Er litt usikker på om overbittet samsvarer thou ... :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...