Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Det finnes slankemat til katter da ;) Kjøper det til katten til ei venninne, som er litt "godt bygd" :p

Jeg har fire katter, de spiser samme mat og de har mat fremme hele døgnet. Blir litt vanskelig å slanke en katt da via foret. De andre kattene er veldig fine i vekta, så vi driver aktiv slanking med henne. Får henne til å hoppe og løpe rundt til hun er helt utslitt. Da forbrenner hun litt mer :) Hun har bare ligget inne og sovet i hele vinter, så jeg satser på at hun blir mer aktiv når det blirvarmt ute.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke la den være så lenge ut om gangen:) en liten pus har ikke så god retningssans.

Kattepusene mine på fem mnd er ute i mange timer nå, kun på dagtid. de er tre sammen +mora, så det blir jo noe annet enn om de skulle vært alene.

Jeg er skjitnervøs!! De holder til på baksiden men har nå gått mot veien et par ganger. Jeg løper ut å henter de inn igjen. grøss. Ikke veldig mye trafikk, men det er litt.

Lenke til kommentar

Hun kom inn nå.. Vært ute i 2-3 timer, så tror hun er passe sliten nå hehe.

 

Vi får vel være litt strengere på hvor lenge hun kan være ute, er også en del trafikk i nærheten :hmm:

 

En ting jeg lurte på, var at hvis man har en main coon på 10-15kg.. Så kan det ikke være så mange andre katter som tørr å bevege seg inn på terriroriet til den katten?

Lenke til kommentar

På en måte så er jo kveldene tryggest med tanke på trafikk. Men da er jeg redd for at reven kommer, og så har jeg ikke kontroll over hvor de er.

Nesj, ikke nødvendigvis. Mange katter bryr seg ikke om slikt, mens andre er veldig kranglete. Det er også forskjell på en stor ukastrert hannkatt og en liten kattepus ;)

Her i området er det mange hannkatter, og det er kun nå de er for nære hverandre det blir krig.

Lenke til kommentar

Dette bildet er så søtt. :love: Katten min fikk lekemusa i julegave i forfjor. Det var EN pakke under treet som ikke fikk ligge i fred, og det var hennes egen. Virker som den falt i smak

i292196656_83981_5.jpg

 

Tatt på fersken!! Her er ei som ikke greide å holde seg unna julegavene.

bilde009ax9.jpg

 

Her trener hun!

n750515373_326245_8023.jpg

 

Hvor er katten??

n750515373_850889_3466.jpg

Lenke til kommentar

Idag var pus ute halveis alene for første gang.(Jeg sto i vinduet og fulgte med) Løp rundt på utsiden og hylte i 15-20min og så kom det en annen katt som manglet et øre og mjauet skikkelig ekkelt. Sikkert en hjemløs katt for de syns jeg ofte mjauer på en ekkel måte. De kranglet ikke så jeg lot de prate litt til hverandre, men etter en stund så begynte katten min å følge etter den andre og de gikk temmelig langt så da gikk jeg å hentet den.

 

Bor rett ved byen så håper ikke den katten drar med seg min langt avgårde uti trafikk og andre fæle greier en annen gang.

Lenke til kommentar
En kattunge skal være 12 uker når den drar fra mammaen sin.

 

En av kattene var 10 uker når jeg fikk den, resten var mellom 12 og 18 uker.

riktig! en katt skal uansett rase være MINST ti uker når den drar fra hjemmet sitt. Helst tolv uker.

Jeg fikk 'bestemor' oppe til pappa når hun var åtte ni uker tror jeg, men hun var sammen med broren sin. Gjengen jeg har nå har jeg hatt siden de var slimete :!:

Lenke til kommentar
Ok, tusenkroners-spørsmålet: Når kan man overta en kattunge? Leser at noen er helt fanatisk bastante på minimum 12 uker, mens andre sier fra 8 uker og oppover...? Når overtok du _DIN_ kattunge, og har du hatt noen atferdsproblemer?

 

De bør MINST være 10 uker, men helst 12...

 

Psycho her fikk jeg nr han var mellom 12 og 16 uker... Og Lucifer når han var rundt 10, men jeg passet moren, bror han og tanta hans en periode samtidig, så han var med sin mor til han var 14-15 uker.

 

Katta til mamma og pappa fikk de ved 8 ukers alder.. Han ble avlivet pga galskap på onsdag forrige uke.

 

Katter som er lenger hos sine søsken har bedre mulighet til å lære språk og oppførsel, og de tjener mye på å få være der LITT lenger liksom. så 12 uker helst, men MINIMUM 10 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...