Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man BØR absolutt kjøpe spesialfor til kastrerte katter.... Vi har mistet en katt pga at han ikke fikk det, og søskenbarnet mitt holdt på å miste sin fordi han ikke fikk det... Så jeg anbefaler ALLE å gi spesialfor til kastrater..

 

Problemet ved å ikke få det er jo at katten kan få urinstein, noe som altså etterhvert kan ta livet av katten om behandling ikke hjelper.. Vi kostet på vår katt 3500 kr hos veterinæren, "staket han opp" 3 ganger, før vi valgte å la han slippe siden han fortsatte å bli tett igjen. Han hadde mest sannsynlig vært reddet om han hadde fått kastrat for..

 

katten til søskenbarnet mitt var inne hos veterinæren 3 ganger han også, men de klarte å redde han.. Nå går han fast på kastrat for og de har aldri noen problemer.

 

Jeg vet i alle fall at JEG ikke hadde turt å gamble med min katts liv å IKKE gi kastrat for... Så begge mine kastrerte hannkatter får "royal canin sterilised"

Lenke til kommentar

Kanskje difor den forrige katten stakk av berre 4 år gamal...Har 2 kastrerte hannkattar no, og foreldra mine kjøper tørrfôr av billegaste sort :thumbdown: . Det er vel kanskje slik at dei ikkje knyter band til katten i det heile. "Når ein katt ikkje har vore heime på ei stund, er det berre å få seg ein ny." - Trur dei tenkjer på den måten.

Lenke til kommentar

Kalvegodt: Ja, det er dessverre mange som tenker sånn... Jeg er vel mer eller mindre vokst opp i den troa jeg også, men klarte faktisk å omvende foreldrene mine etter noen år... Det var de som kostet på katten sin 3500 kr.... Nå har de enda en hannkatt, kastrert, som får både kastrat for og slankefor av dyreste sort. Katten er jo tilogmed gal, han angriper uten forvarsel osv så tilogmed JEG hadde nok avlivet den pusen, men nå skal de gjøre alt for han.. så det ER håp ;)

 

Men ja.. kastrater bør absolutt få for laget for dem. ;)

Lenke til kommentar

En av kattene i kattehuset, stor, rødbrannet hanne med navnet Runar har diaré! \o/

Jeg har byttet genser uten å dusje og slengt den andre i vasken. Så skal jeg dusje etterpå. Har sterilisert hendene mine fire ganger utenom medisineringen, og vasket dem febrilsk. Jessda. Og så har jeg vasket veggen bak buret hans på isolatet, kanten på doen hans, gitteret og gulvet, pluss desinfisert det, for så å plassere katten tilbake i buret. Jeg har en ekkel magefølelse av at jeg ikke er den eneste som må igjennom såpass alvorlig opprydning de neste dagene. :\

Lenke til kommentar
Stakkars Frøya har vært ute i gjørmen og leket seg :/ Måtte vaske henne, og nå sitter hun bare på gulvet og er sur :p

Jeg tror den ene katten vår liker å bade :p Hun ligger i vasken og driter i om krana er på eller ikke, og hun hoppet ved et uhell opp i et fylt badekar, da sto hun der med bakbena nedi vannet og forbena på kanten med et så stivt blikk du bare kan tenke deg :!:

Lenke til kommentar

Ai, fåkk.. jeg svarte på den der, men så klikka PC-en så innlegget ble tydeligvis ikke levert. Jeg prøver igjen ;)

 

Jeg har dessverre ikke noe spesiell peil på steriliserte hunnkatter. Og vet ikke hvordan faren er med urinstein på hunnkatter. De har jo et mye kortere urinrør enn det hannkattene er, mener jeg å huske.

Men kanskje det er mer å tenke på dette med mindre fett i mat for kastrerte katter enn for ukastrerte?

 

Kanskje det er noen andre som VET mer om dette, istedet for mine antakelser? hehe.

 

Forørig kan jeg prøve å huske å spørre veterinæren min om det neste gang jeg skal dit, å høre hva han har å si ;)

Lenke til kommentar

Kattespam :love:

Hylis blunker til de kjekke jentekattene i tråden.

n750515373_2602370_3979.jpg

n750515373_2602377_9600.jpg

Hylis og den overvektige nabokatten Hannibal. (dette er et eksempel på en kastrert katt som ikke får spesialfor. snylter også mat på naboene).

n750515373_2602372_4697.jpg

 

Dette er det værste jeg sett! fem mnd gamle pusunger slafser på mamman sin :!:

n750515373_2602373_5062.jpg

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...