Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Tror nok ikke katten har vondt av å ikke få kattemat, så lenge den får det nødvendige igjennom kjøttet. Heller ikke værre enn å kjøpe et kosttilskudd.

 

Når fuglebabyene tittet fram og musene parrer vilt er de fleste kattene i ekstase, særlig de som bor på 'landet' :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må rette litt på uttalelsen min:

Katter som lever på "naturlig" vis har ikke problem med å ikke få tørrfor, selvfølgelig ikke. Men katter som nærer seg på mat som de får innendørs, spiser ikke nødvendigvis de ekstra tingene som katter utendørs gjør. Katten som rovdyr spiser både kjøtt og involler og alt som er. Det gjør at de får "rensket" tennene sine ved å ikke bare spise ferdig myk mat, og til at katten får i seg vitaminer gjennom innholdet i magesekken til dyret det spiser. En diett som bare besto av proteiner, kan gi mangel på viktige mineraler.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en katt som som på hodeputa mi hver eneste natt. Hun gjorde slike inn-ut bevegelser med klørne hele tiden. Hver morgen våknet jeg opp med den store floren av et hår. Det er jo ganske normalt å gjøre det, men hun har ekstrem til å lage dårlig frisyre på meg.

Noen andre som har en katt som gjør lignende?

Lenke til kommentar

Hun pleier bare å leke med luggen min, men ellers ikke floke det særlig til. Men det med "tovingen" er vel ganske normalt (ta ut og inn klørne) og viser at de koser deg.

 

Lana har begynt å prate mye mer i det siste. Nå i dag begynte hun å "bjeffe" på ting utenfor også. Sitter i vinduet og følger med. Stakkars katten som ikke får gå ut. Men nå snør det faktisk ute, så da er det nok like godt å være inne tenker jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har en liten mistanken om at hun kanskje prøver å vekke meg, men det er liksom ikke godt å si ;) Så jeg lar heller tvilen komme henne til gode og later som det er fordi hun prøver å være snill.

 

Katten min kommer alltid hen og slikker på øyelokket mitt når jeg har våknet om morgenen og åpnet og lukket øynene igjen. Utrolig greit så man ikke sovner igjen etter at man har skrudd av vekkeklokken :p

Lenke til kommentar

Noen som bruker kattesand fra dyrebutikken??

 

Jeg har tidligere kjøpt Lidl sin kattesand. 45 kroner for 10-12 kg og den klumper seg, i motsetning til de andre som selges i matbutikker.

Var innom Zoo i dag, og vips kjøpte vi en pakke. 1.8 kg og 80 KRONER!! :!:

Den skal vistnok være bra. Suger til seg tisset slik at det ikke ligger å stinker.

Jeg vasket kassen, det var fuktig i bunnen da jeg helte i sanda, tre sekund senere var det helt tørt!

Dette ser lovende ut.. Vi får se om jeg kjøper flere poser :) ta tre betalt for to.

Lenke til kommentar

Vi bruker KUN everclean kattesand og er kjempe fornøyd. Har prøvd masse annet rart også, men finner ikke noe som jeg blir like fornøyd med. Betaler 199 kr for 10 kg, og den holder lenge her på 2 katter. Klumper seg godt, og lukter aldri noe (så sant kattene graver over dritten sin da... )

 

Tror jeg tømmer hele kassa og bytter all sand kanskje 2-3 ganger i året, ellers bare fyller jeg på, og sanda virker like bra uansett, og lukter ikke noe.

 

Vi har testet flere forskjellige, men havner alltid tilbake på Everclean, spesielt den grønne. Anbefales!

Lenke til kommentar

Vi bruker Crystal Clear kattesand fra dyrebutikk. Husker ikke helt hva vi betaler. Tror det er rundt 130kr for en pose som varer i en mnd. Vi tar kun ut avføring og evt. litt av sanden som har sugd til seg fuktighet. Så bytter vi hele greien en gang hver mnd. Det lukter ikke i heletatt. Det er ikke vanlig sand da, det er mer som små krystaller.

Lenke til kommentar
Vi bruker Crystal Clear kattesand fra dyrebutikk. Husker ikke helt hva vi betaler. Tror det er rundt 130kr for en pose som varer i en mnd. Vi tar kun ut avføring og evt. litt av sanden som har sugd til seg fuktighet. Så bytter vi hele greien en gang hver mnd. Det lukter ikke i heletatt. Det er ikke vanlig sand da, det er mer som små krystaller.

 

Samme bruker vi.. Beste man kan bruke imo, før så lukta det no inn i granskauen etter at katta hadde vært på dass.. Men nå lukter det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...