Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde få deg noen skikkelige hansker eller noe å ha på deg neste gang? Jeg prøvde meg på å bade pus i går. Hun hang i ene armen min med ene kloen. Hehe. Men hun var ikke SÅ redd at hun var helt rabiat :)

 

Jeg tror vi har den snilleste katten i hele verden, badet ham for første gang da han var 3 år, og jamen stod ikke pusegutten helt stille til det var over! Så nå skyller jeg beina hans under springen når han er skikkelig møkkete, det er så mye leire og klin her, og det virker som om han liker dette. Han blir puslet og stelt med av ulldottene og finner seg i det meste av dem også! :roll:

post-149668-1204573498_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Pusen vår er egentlig veldig glad i vann, det er ikke det. Hun liker bare ikke å bli puttet oppi vasken ;) Kan ta vann over henne uten at hun er helt rabiat. Mulig det hadde fungert bedre å spyle henne også. Men foreløpig så trenger hun ikke bades. Jeg bare synes det er greit å prøve, siden hun er såpass opptatt av vann.

Lenke til kommentar
Katta vår elsker vom og hundemat, så han får litt hver dag. Han har ikke blitt feit enda, men så er han mye ute og jakter. Nå skal jo ikke katter ha hundemat, men V&H er jo reint kjøttprodukt så det er vel greit.

 

Du får passe på at hun/han spiser tørrfor/annen kattemat også da. Katter er jo ikke rene kjøttetere.

Lenke til kommentar
Katta vår elsker vom og hundemat, så han får litt hver dag. Han har ikke blitt feit enda, men så er han mye ute og jakter. Nå skal jo ikke katter ha hundemat, men V&H er jo reint kjøttprodukt så det er vel greit.

 

Du får passe på at hun/han spiser tørrfor/annen kattemat også da. Katter er jo ikke rene kjøttetere.

Katter er fra naturens side rene kjøttetere. De trenger en aminosyre som heter taurin, hvis katten ikke får taurin blir den blind etter hvert. Dette finnes i rått kjøtt, og blir tilsatt i tørrfor.

Katter som lever på steder der det er mye mus og rotter kan klare seg fint på dette. Min katt fanger jordrotter og mus i tillegg til maten han får inne, og han spiser dem. Han har tørrfor stående, men spiser ikke så mye av det. I tillegg får han V&H når hundene får mat. Han er passe tung, har blank tett pels, og er i det hele tatt en sunn katt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...