Gjest medlem-105082 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hei. I det siste har jeg kjent små klumper på huden til katten min. Jeg har da bare tenkt at dette bare hvert små hudballer. Men så fant jeg en slik klump på magen til katten, og tenkte jeg skulle skjekke hva det var. Og på huden så var det en liten hvit klump. Lignet veldig på et egg. Veldig liten var den og. Og den satt fast i huden. Hva kan dette være? Er det et egg? I så fall, hvilket egg kan det være? Lus? Ormer? Det er ikke mange jeg finner, jeg kjenner de bare helt plutselig. Og jeg som har hatt katten i sengen den siste tiden. Håper ikke det kommer over til meg? Endret 25. februar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvor liten?? hehe. Som et lite rusk, eller en småstein? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Et lite rusk kanskje. Ikke så stort som småstein, men kanskje like lite som denne bokstaven: o Endret 25. februar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det en dyreklinikk i nærheten? Ta av et par av disse småbokstavene :!: til dyrelegen, slik at de får sett på det under microskop. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det flere av dem? Det høres ut som fettklumper.. Men kanskje greit å ringe dyrelegen og høre? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Oh. det sitter fast i huden ja. Da hadde jeg tatt med katten til Dlegen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Brystvorter anyone? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 HEHEHE, kanskje det er en hannkatt som plutselig ble hunn?? Ikke første gang det skjer.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det en dyreklinikk i nærheten?Ta av et par av disse småbokstavene :!: til dyrelegen, slik at de får sett på det under microskop. Ja, det er dyreklinikk i nærheten. Får se hva jeg finner ut. Er det flere av dem? Det høres ut som fettklumper.. Men kanskje greit å ringe dyrelegen og høre? Ja, jeg har funnet to stykker til nå. En ved halsen og den på magen. Jeg har ikke prøvd å rive i de, så jeg vet ikke om de sitter fast i huden, men jeg har nå kost med katten og vært borti klumpen uten at den har rørt seg. Kan godt være det er fetklumper. Veldig små var de i alle fall. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det kan også være talgklumper.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Men at det er egg er utelukket? Eller? Hvis det hadde vært noe form for egg, så hadde man vel kunnet rørt de? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Tja.. Egg kunne man sikkert plukket av, jeg vet ikke? Hvor lenge er det siden du merket dem? Har de vokst på noe vis? Kan de beveges på? Er de under eller utenpå? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg merket de for tre dager siden, men siden jeg bare har funnet to hittil, så kan det godt være de har hvert der lenge. Nei, jeg har ikke lagt merke til at de har vokst, siden jeg oppdaget de for litt siden. Ellers, så har jeg ikke rørt og tatt mye på de. Jeg satt å kjente på de i går, og jeg merket ikke at de rørte på seg. Jeg skal prøve å kjenne igjen når katten kommer inn. Det virker som de ligger utenpå huden. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Huff, stelte pelsen til Frøya nå nettopp - og la merke til noen ekle kvite greier som krøp rundt der nede På tide med ormekur... Btw, er det noen måte å lett løse opp floker på pels hos katter som har pels som floker seg av seg selv? Prøver å kamme jevnt, men når det først floker seg er det ikke lett å få orden på det. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har selv en flokekatt, og må klippe kladder jevnlig. Hva med en balsamspray? hehe. De hestene som blir sprayet med 'show shine' blir hvertfall kjempe myke og manen lett å kamme Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Bytt til ett bra for som er fint for pels. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det hjelper på pelsen, men ikke på selve flokene. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tror ikke det er så mye å gjøre hvis det først har floket seg? Katter med lang pels bør vel helst børstes en gang for dagen. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis katten får floker/kladder børster du for sjeldent. Hadde selv en langhåret katt, og måtte passe på å børste hver dag for å unngå dette. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Yapp, børste ofte og bytte for... For har MYE å si ang pels. Men nå som det først er blitt klumper bør de jo fjernes. Mulig du bør be veterinæren dope ned katten så du får tatt det skikkelig om ikke pus er snill og godtar håndtering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå