Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hei.

 

I det siste har jeg kjent små klumper på huden til katten min. Jeg har da bare tenkt at dette bare hvert små hudballer. Men så fant jeg en slik klump på magen til katten, og tenkte jeg skulle skjekke hva det var. Og på huden så var det en liten hvit klump. Lignet veldig på et egg. Veldig liten var den og. Og den satt fast i huden.

 

Hva kan dette være? Er det et egg? I så fall, hvilket egg kan det være? Lus? Ormer? Det er ikke mange jeg finner, jeg kjenner de bare helt plutselig.

 

Og jeg som har hatt katten i sengen den siste tiden. Håper ikke det kommer over til meg?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Er det en dyreklinikk i nærheten?

Ta av et par av disse småbokstavene :!: til dyrelegen, slik at de får sett på det under microskop.

 

Ja, det er dyreklinikk i nærheten. Får se hva jeg finner ut.

 

Er det flere av dem? Det høres ut som fettklumper.. Men kanskje greit å ringe dyrelegen og høre?

 

Ja, jeg har funnet to stykker til nå. En ved halsen og den på magen. Jeg har ikke prøvd å rive i de, så jeg vet ikke om de sitter fast i huden, men jeg har nå kost med katten og vært borti klumpen uten at den har rørt seg. Kan godt være det er fetklumper. Veldig små var de i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg merket de for tre dager siden, men siden jeg bare har funnet to hittil, så kan det godt være de har hvert der lenge. Nei, jeg har ikke lagt merke til at de har vokst, siden jeg oppdaget de for litt siden. Ellers, så har jeg ikke rørt og tatt mye på de. Jeg satt å kjente på de i går, og jeg merket ikke at de rørte på seg. Jeg skal prøve å kjenne igjen når katten kommer inn.

 

Det virker som de ligger utenpå huden.

Lenke til kommentar

Huff, stelte pelsen til Frøya nå nettopp - og la merke til noen ekle kvite greier som krøp rundt der nede :sick: På tide med ormekur...

 

Btw, er det noen måte å lett løse opp floker på pels hos katter som har pels som floker seg av seg selv? Prøver å kamme jevnt, men når det først floker seg er det ikke lett å få orden på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...