Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Dyren du finner på katten din er lopper. Det er veldig vanlig at kattene som er ute får dette. Jeg vet at kattene vi alltid har hatt, har fått ekorn lopper fra ekorn reir. Og det samme om de fanger fugler ute. Da kan de få lopper.

Det vil mest sannsynlig hjelpe å gi katten Frontline (det man drypper i pelsen engang i mnd), så minsker man i alle fall problemet. Da vil ikke loppene kunne leve på katten, men de du da evnt oppdager har nok satt seg i pelsen og blitt med inn der og da.

Lopper er ikke farlige for mennesker, og de lever ikke PÅ mennesker. Men mange kan reagere på loppe bittene som de gjør på myggstikk. Altså, klø klø klø! I vår familie har alltid jeg og min far reagert på loppebitt, mens min mor og bror har sluppet unna.

Selv får jeg helt noia om jeg oppdager lopper på den katten her i huset som er ute, så her blir Frontline brukt fra sent i Mars til September. Rett og slett fordi jeg ikke tåler loppebittene. (og jeg ikke takler tanken på at de ekle dyra kan krype rundt på både katter og bikkje her ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psycho her apporterer alt som er. Og han "finner nesen" på kommando. Og kunne i BUffy sin tid både sitt, gi labb og ligg, bare av å ha hermet etter bikkja. Men nå er han mer katt blitt gitt.

Huff, et langt døgn i det siste her... Schnappi katten er syk. Da vi la oss kokka 3 natt til i går, var han helt fin. Men når jeg stod opp klokka 10, så var han betydelig slapp og utilpass. Med smerter.

Klokka 12 begynte han å slite med pusteproblemer, og jeg ringte veterinæren. Klokka 15 fikk vi time, og pus så ut som en blåsebelg og det bare surklet i brystet hans.

Vet'n aner ikke hva det er, men Pus ble satt på medisin for infeksjon i lungene.

Klokka 18 ble han værre, men så noe bedre igjen. Og vi bestemte oss for å se det ann.

Men klokka 1 i natt ringte vi vet'n.... Han syns vi kunne vente til 9 idag, og komme med pus da.

Men så våknet vi nå og sjekket han, og nå er det nok.. :( Klokka halv ni skal vi møte vet'n og har han ingen mirakelkur da, så skal Schnappi få slippe.. 3 år gammel... :(

Lenke til kommentar
Var du med på obduksjonen ?

Ja, jeg var med... Jeg spurte om jeg kunne få lov. Jeg har vel kanskje LITT over gjennomsnittet interesse for temaet kan man si.

Hadde trodd jeg sku syns det var værre enn det var, men som veterinæren sa. Dette blir jo et litt mer "vitenskaplig" nivå, men han syns jeg var tøff som klarte å bli med på det.

Men jeg veit ikke om jeg hadde klart det med en av MINE katter.. Dette var liksom typen sin. Og jeg kjente han ikke fra han var kattunge liksom.

Jeg sleit jo bare på en operasjon av ei tann på bikkja jeg hadde liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...