Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Zaroos: Skikkelig skjønne katter, de der! :love:

 

Jeg hadde katt i ti år inntil desember 2005, da den måtte avlives pga lamme bakbein. Etter det orket jeg ikke å skaffe meg ny, for tanken på en ny var altfor jævlig. Nå derimot, nå vil jeg ha ny... Og det har ført til at jeg har sitti rundt på diverse fora og sett på kattebilder bare for å se hva som fins der ute :p

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, katter er det skjønneste som fins i verden! Det er jeg og flere andre enige om. De skapningene vet hvordan de skal lyse opp dagene til oss tobeinte. Den som er død nå, Samos, visste når jeg var lei meg eller syk - så han kom ofte og "varmet" meg på magen når jeg lå sjuk etc. Helskjønt :wee:

Lenke til kommentar
Det er ikke bra å være plaget av for mye flått heller.

Den suger tross alt blod, dyret ka bli slapp, eller i værste fall bli dødssyk av svineriet.

Det finnes påtemiddel å få kjøpt hos veterinæren.

 

Har faktisk prøvd desse dråpane som ein skal dryppe på huda til katten ein gong i månaden, om eg ikkje hugsar feil. Det hjalp jo litt då. Men det var ikkje heilt slutt på problemet av den grunn. Dråpane skal visst hjelpe mot lus og lopper òg sto det på etiketten, so de kunne kanskje vere ein idé å prøve dei. Du ringjer berre til væterinæren som sender over ein resept til apoteket der du vil kjøpe dei ;)

Lenke til kommentar

Noen katter liker faktisk vann ;)

Vår katt synes det er særdeles spennende med rennende vann og vann som ligger i pytter, og alt som er. Men hun vil ikke bli satt ned i f.eks vasken fylt med vann. Det hjelper ofte å prøve å vende katten til å bli vætet med vann på kroppen litt etter litt.

 

Ang. disse dyrene så høres det egentlig ut som en slags type mark.. men fargen er jo ikke riktig i forhold til vanlig mark som de får i rumpen. Søkte derfor litt på nettet og fant dette:

 

Pelslus

Pelslus er ganske så vanlig blandt utekatter nå til dags, disse ser man ved å ruske til pelsen i nakkeområdet på katten. De ser ut som små mørkebrune dyr som kravler rundt i pelsen.

Disse skader ikke katten annet enn at de klør og irriterer kattens hud, noe som er svært ubehagelig for katten.

 

Hvordan behandler man Pelslus?

Pelslus behandler man ved enten å bade katten i spesial-avlusingsmiddel eller å dryppe ett veldig populært merke innen utøy som heter Frontline i skulder-partiet på katten slik at den ikke slikker det av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...