Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer over en hjemløs katt og tar den med deg hjem og bestemmer deg for at dyret ikke kan bli for husvarmt. Derfor setter du opp noen regler.

 

 

Hjemløse katter skal ikke mates.

Hjemløse katter skal ikke mates med noe bortsett fra tørrfór.

Hjemløse katter skal ikke mates med noe bortsett fra tørrfór oppbløtet i litt melk.

Hjemløse katter skal ikke mates med noe bortsett fra tørrfór med varm melk, kattegodt og fiskeavfall.

Hjemløse katter skal ikke oppmuntres til å gjøre huset til sitt hjem.

Hjemløse katter skal ikke klappes, lekes med og koses med unødvendig.

Hjemløse katter som blir klappet, lekt med, lokket på og kost med unødvendig kommer absolutt ikke til å få noe navn.

Hjemløse katter med eller uten navn kommer ikke til å bli sluppet inn i huset på noen vilkår.

Hjemløse katter kommer ikke til å bli sluppet inn i huset, med unntak av i spesielle tilfeller.

Hjemløse katter kommer ikke til å bli sluppet inn i huset, med unntak av dager som slutter på -dag.

Hjemløse katter som slippes inn i huset kommer ikke til å få lov til å hoppe opp på eller kvesse klørne på møblene.

Hjemløse katter kommer ikke til å få lov til å hoppe opp på eller kvesse klørne på de fineste møblene.

Hjemløse katter kommer til å få lov til å være i alle møbler, men må kvesse klørne på det nye klorestativet med leketau og tre etasjer, som kostet 659,-.

Hjemløse katter skal utrette sine naturlige behov utendørs, i sanden.

Hjemløse katter skal utrette sine naturlige behov i den tredelte høykvalitets-plastkattedoen som er fylt med Kitty kattesand.

Hjemløse katter skal utrette sine naturlige behov i den overbygde esken med sjalusiskjerm i tre og med god plass for hodet.

Hjemløse katter skal sove utendørs.

Hjemløse katter skal sove i garasjen.

Hjemløse katter skal sove i huset.

Hjemløse katter skal sove i en pappeske kledd med gammelt tøy.

Hjemløse katter skal sove i en spesiell Kitty komfort seng med allergitestet ullpledd.

Hjemløse katter skal ikke få lov til å sove i dobbeltsengen.

Hjemløse katter skal ikke få lov til å sove i dobbeltsengen, bortsett fra i fotenden.

Hjemløse katter skal ikke få lov til å sove i dobbeltsengen under dynen.

Hjemløse katter skal ikke få lov til å sove i dobbeltsengen under dynen, bortsett fra i fotenden.

Hjemløse katter får ikke leke på skrivebordet.

Hjemløse katter får ikke leke på skrivebordet i nærheten av datamaskinen.

Hjemløse katter får ikke spasere på tastaturet når mennesket kasdfofr¨\rteortåpo3hwe juopøl.,elkniuy BRUKER DET.

 

 

----------

 

 

Matskålen har vært tom i FEM minutter. Oh noes! :ph34r:

post-61441-1203110940_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Mushi: Jeg "kjente" ei fra ett annet forum som satte opp ett lignende sett regler før hun skulle få sin første valp-

 

regel nummer 3 var: Valpen skal kun ha fem leker fremme om gangen (wtf?!) Fantastisk :!:

 

For ikke å vandre helt off topic. I høst hadde vi ei kattemamma med 5 kattunger som vandra rundt husene her. De var kjempesultne og kom mot oss hver gang vi var utendørs. Det var ekstremt vanskelig å la være å mate de, og en liten stundt vurderte vi sterkt å adoptere en av de. Når jeg satte meg ned utenfor kom hele gjengen for å kose, om enn noe skeptiske i begynnelsen. Kattungene var ikke stort mer enn 12 uker gamle .

 

Vi tok med en inn også,men bikkja skremte den så mye at den holdt på å drite på sg (Lukta i alle fall slik) . . . Så da ble det ikke katt på oss :!:

Lenke til kommentar

Vi gikk i samme fella en gang :p

 

Var en nusselig liten katt som vandra rundt huset vårt i en uke. Og den var drit sulten, dreiv rundt søppelkassene hvor de lukta mat osv.

Til slutt så greide jeg ikke å gå og se på den katten, så jeg ga den litt mat. Ganske sikker på at den ikke hadde overlevd en uke til, da den ble dobbelt så stor etter en uke med god mat :p

 

Men tror det var en vandre katt, da han stakk av et par år etter. Mener den ble sett et par mil fra huset vårt for noen uker siden, på en gård eller no. Da er det egentlig like greit å la den være.

Lenke til kommentar

Jeg syns de som har løskattunger i bakgården/nabolaget bør ta ansvar.

Det er tre ting å gjøre: Avliv, gi bort, eller behold en selv.

Jeg hadde aldri greid å sett på løskatter dag etter dag.. Hvertfall ikke små kattunger!! Værste jeg ser er katter nedi byen. De må leve på kebab, og risikerer å bli påkjørt flere ganger pr dag. For å ikke snakke om at de får barn.. Og deres barn får barn osv.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at jeg er udugelig til å lyve, og aldri hadde klart å levert de fra meg på dyreklinkken og stukket av fra regninga.

 

Men skal si fra til deg neste gang vi har løskatter utenfor her, så kanskje du kan hjelpe?

Hvem faen snakker om å lyge da??

Det koster deg bare en tlf til mattilsynet.

Men for all del... send meg en PM neste gang, så skal jeg gjerne ringe til noen som tar seg av det.

Villkatt bestanden blir ikke bedre av løskatter overalt. Jeg greier ikke taken på å avlive kattunger. Det er ikke vondt å være død, men det er vondt å gå sulten og kald året rundt.

 

edit:

skriveleif.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...