Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Savner litt det å ha katt. Katten min ble 14 år gammel, og forlot hjemmet sansynligvis for å dø. Katten var trent til å komme da jeg plystret til den.

 

I leiekontrakten min på min nåværende leilighet, står det at jeg ikke har lov til å ha verken katt eller hund innendørs. Men situasjonen er forskjellig fra når du bor på en gård der katter trives, enn å ha katt i en leilighet og måtte bure den inne mens du er på jobb (Hvis ikke så stikker den nok av, eller blir påkjørt). Men jeg har kamerater som har katt, så det får vel holde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket akkurat med naboen, han hadde tatt med katten sin til dyrelegen. Den måtte avlives i dag. Tyve år gammel! Ikke værst alder..

 

Her er mine søte små, tatt i dag :)

 

Hylis/Hylarn. hoho. sjekke krøllhalen.

n750515373_2159540_9170.jpg

n750515373_2160383_7093.jpg

 

En av de to grå:

n750515373_2159539_8868.jpg

 

Kirby som ser litt sur ut:

n750515373_2159535_7629.jpg

 

Skilpaddejenta:

n750515373_2159538_8539.jpg

ps: legg merke til at de to siste er speilvendt :p (ansiktet).

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

La ut annonse på kattene idag. Noen timer senere ringte det ei dame fra trøndelag.

Etter mye blablabla sa hun at hun kunne kjøpe Hylis for to tusen kroner :!:

Hun syns han var så kul, og hadde aldri sett makan. hehe.

Men niks.. han skal vi nok beholde selv ;) Mulig hun sa det på spøk, men uansett, det viser bare hvor populær denne knerten er :)

 

n750515373_2160383_7093.jpg
Lenke til kommentar

post-118967-1202891752_thumb.jpg

 

Er det noen som vet om det er noen farer angående å chippe en katt?

 

Har to kattunger som nå er blitt et halvt år gamle. Skal sterilisere og kastrere dem, og har fått tilbud om chipmerking også. Høres bra ut, om dog dyrt, men vi skal flytte etterhvert og da er det hvertfall greit å ha merka dem.

 

Vi mista en katt og tenkte at sorgen ville blitt mindre hvis vi hadde hatt to, sånn at vi hadde en igjen. Men da vi skaffet oss 2 nye fikk vi høre at den ene hadde FIP og ville dø, og det gjorde ikke noe mindre vondt, kanskje mer, fordi vi så hvor avhengig de to søsknene var av hverandre. Heldigvis tok dyrlegen feil og begge lever i beste velgående. :)

Lenke til kommentar

Det er litt overdrevent å si at katter klarer seg med litt mat. Desverre er det mange som innbiller seg det når de skaffer seg katt. Derfor det går en del hjemløse katter rundtom.

 

Katter trenger mat, vann, stell, omsorg og veterinærbesøk. Det er ikke gratis å ha katt hvis du ønsker at katten faktisk skal ha det bra.

Lenke til kommentar

Vel, hvis tørrforet du brukte var usunt og gjorde at katten din ble feit, så har du kanskje brukt tørrfor type europris eller firstprice?

 

Det kan godt være at katten din er frisk og fin av å spise bare småfulger og mus, men jeg antar at du likevel gir den ormekurer, og at den er sterilisert/kastrert?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er noen farer angående å chippe en katt?

For noen søte pusekatter :)

Ingen problem å chippe katten. De aller fleste hundene nå til dags er det, og flere katter blir det.

Min har tatto i øret, men det har de sluttet med nå. Det kostet 1-200 kr. Chip derimot koster ca 4-5 hundre.

Jeg skal sterilisere den yngste katten min, men bryr meg ikke om å chippe. Hun holder seg kun rundt huset, og det er liten sjangs at hun stikker av. Dessuten har hun halsbånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...