Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Han her er dessverre ALLERGISk... jeg har selv sett han etter noen få dager i huset med kattene, og han går på 10 x så stor dose astam medisin som gjør at han får hjertebank istedet. Ellers får han ikke puste.

Så han ER virkelig allergisk...

 

Men om jeg hadde tatt samme valget ed å kvitte meg med dyra spørs vel... Jeg som heller drar inn en ekstra når jeg selv er allergisk mot både hund og katt... Men så er det på meg kun nys og snørr som er reaksjonen da... det er alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke gitt vekk dyrene mine for hvem som helst. Men vist ingenting annet funket, og jeg satt igjen med å velge mellom dyrene mine og min framtidige mann så hadde jo jeg valgt mannen. Da hadde jeg selvsagt ikke avlivet dyrene men jobbet hardt for å finne nye gode hjem til dem.

 

Det som er problemet er jo at mange skaffer seg dyr vel vitende om at de kanskje har litt allergi. Eller at de skylder på allergien når de går lei.

Lenke til kommentar

Yapp, vet det ofte er sånn... Men altså ikke i dette tilfellet da.

 

Selv øser jeg innpå med allergimedisiner i røyteperioder for å overleve. Dagene her består av nys, nys og atter nys, men allikevel vurderer jeg å overta Mini. Så det er forskjell på folk liksom.

 

men, jeg spiser nøtter og appelsiner selv om jeg klør meg til blods etterpå også jeg da.. Kanskje det bare er jeg som er dum? :ermm:

Lenke til kommentar
men, jeg spiser nøtter og appelsiner selv om jeg klør meg til blods etterpå også jeg da.. Kanskje det bare er jeg som er dum? :ermm:

kan du ikke spise bananer og klø deg i hodet da?? :p ha ha.

--

Jeg gruer meg til jeg får barn en gang i tiden. Tenk om ungen er ALLERGISK??? Da går hele verden min under.

Vi som skal flytte på landet og kjøpe flere dyr. vræl..

Allergi må være det teiteste som finnes.

-

 

Edit:

Jeg holder på å ler meg ihjel!!

Var utenfor å luftet bikkja, katta fulgte etter som vanlig. Hun satt i veien å mjaua, igjen som vanlig. Noen meter lenger bort kom det to rever luskende. Katta satt fortsatt å mjaua, mens bikkja bjeffa.

Tok med katta inn med en eneste gang, og sendte mld til de i nabolaget som har katt.

Haha makan til dum katt jeg har altså :p Nå sitter hun å vil ut.. yeah right.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
men, jeg spiser nøtter og appelsiner selv om jeg klør meg til blods etterpå også jeg da.. Kanskje det bare er jeg som er dum? :ermm:

kan du ikke spise bananer og klø deg i hodet da?? :p ha ha.

--

Jeg gruer meg til jeg får barn en gang i tiden. Tenk om ungen er ALLERGISK??? Da går hele verden min under.

Vi som skal flytte på landet og kjøpe flere dyr. vræl..

Allergi må være det teiteste som finnes.

-

 

Edit:

Jeg holder på å ler meg ihjel!!

Var utenfor å luftet bikkja, katta fulgte etter som vanlig. Hun satt i veien å mjaua, igjen som vanlig. Noen meter lenger bort kom det to rever luskende. Katta satt fortsatt å mjaua, mens bikkja bjeffa.

Tok med katta inn med en eneste gang, og sendte mld til de i nabolaget som har katt.

Haha makan til dum katt jeg har altså :p Nå sitter hun å vil ut.. yeah right.

 

 

Hehe, ja du syns du ser meg sitte der med bananer og "oje meg" mens jeg klør meg i hodet?? :!: Jeg ser i alle fall for meg at bikkja hadde skakket fælt på hodet da! :p hehe

 

Hmm.. ja, dette med unger har jeg tenkt på også.. Jeg hadde omplassert ungen jeg.. Det er det værste liksom.. :ph34r:

 

Nemmen, har du gitt katta di husarrest "bare" fordi det er rever i nabolaget? Kan du ikke bare sende bikkja på dem da? :innocent:

Lenke til kommentar

Det er hårene på skulderbladene som er kortere.. Tror nok at faren har vært en skogskatt ja. Hun har så mange trekk nå, som peker mot at han har vært en skogskatt.

Må bare få vaksinert henne nå, så kan vi slippe henne ut.

 

Noen som vet hvordan det er å chippe en katt? Søsteren min har gjort det med hennes skogskatt..

Sånn at man kan finne katten igjen hvis den er borte?

Lenke til kommentar

En chip en en liten sylinderformet sak som sitter i nakken. Blir satt inn med en slags sprøyte. Hver chip har en kode som politi og dyrlege kan lese av. Koden registreres i ett register på ditt navn. Tattovering av dyr er på vei ut, og chipmerking skal bli den nye normen. Synes jeg leste ett sted at alle hunder og katter i norge må chipes før 2012.

 

Chip er genialt hvis noen finner katta di. Min ble borte og hadde den ikke vært chippet ville han bodd i Oslo nå..

Lenke til kommentar

Ja. Derfor ha på halsbånd i tillegg som kan utløse segselv eller med strikk. For å teste om det går lett opp, dra i det så skal det gå opp med en gang. Er ikke alle som tenker på det. Det som er flott med chip er at hvis katten blir skadet eller drept og noen tar den med til dyrlege, kan de ringe deg og si ifra! :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...