Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gaaaah!!!! Jeg har et lite "sjef" problem her.. Eller, er det egentlig sult problem, jeg vet ikke.

uansett, vi har tre kastrerte hannkatter. Psycho, på 4,5 år, Lucifer på 2,5 og Schnappi på 2,5. (Det er to mnd mellom Luc og Schnappi). De får tilmålt med mat hver dag, fordi de alle sammen har hatt tendenser til å bli tykke.

Schnappi fikk ubegrenset med mat det første året han levde, de to andre har fått oppmålt hele livet.

Den siste tiden har kattene vært på slankern, og de har kun fått minmal dose som står på forposen. Jeg forer kattene hver morgen og hver kveld, og har vel sjelden fulgt spes med på dem når de har spist, men den siste måneden har jeg merket at Psycho er blitt tynnere, og Schnappi er blitt en god del rundere... Og de siste to ukene har jeg altså oppdaget at Schnappi jager Psycho vekk fra maten.

lucifer får være der og spise, men Psycho får en labb i trynet om han ikke fjerner seg når han knurrer.

jeg har nå begynt å gi dem mat på to steder, men det er jo virkelig ikke alltid hver katt spiser der jeg setter han til å spise. Hva skal jeg gjøre?

Må jeg fysisk stenge dem på hvert sitt rom når de spiser, eller kan jeg forvente at dette går over?

Psycho gir jo etter nå som Schnappi knurrer og freser til han, men en dag blir nok Psycho sulten nok også, og svarer...

Det har liksom alltid gått så bra med disse tre.. Vil ikke at det skal bli noe krig nå. Det er Psycho og Schnappi som er problemet, Lucifer er "den lille blonde maskotten" som de to andre lar slippe unna med alt... Men...

Tips?

Lenke til kommentar

Du skriver at du forer kun morgen og kveld.

Siden du ikke har maten fram og de får spise som de vil, tar det deg ikke lang tid å stenge inn kattene hver for seg så de får spise, evt sette skålene et stykke unna hverandre.

Ormekur kan jo og være en idè, kanskje den ikke får nok mat, eller at de andre stjeler.

Uansett bør du kanskje prøve å ha de fra hverandre når de spiser :)

Lenke til kommentar
Katt har stått øverst på ønskelisten min siden jag var syv. Har aldri fått lov til å ha katt, men når jeg flytter ut neste år er det første jeg skal gjøre å kjøpe en søt liten kattunge :love:

kjøpe?

Vi kjøpte vår katt. Det er en del som selger kattungene til en symbolsk pris for å sikre seg gode eiere. Personlig anser jeg det som en fordel for oss i hvert fall, for katten vår har vært vant til mye mennesklig kontakt siden den var født.

Lenke til kommentar
Lurer på om katter har døgnrytme jeg... er katter nattdyr, dagdyr eller en blanding? Hva tykks?

De er jo kjent for å være nattdyr da..

Våkner ofte av at katta hopper opp i sengen og videre opp i vinduskarmen om natten :p

Og av en eller annen grunn så liker hun å slikke meg i øret :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...