Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne saken er lagt død nå ettersom naboen ser ut til å være i live over der og vi har ikke sett katten på en stund.

Det som har skjedd istedet, er at min samboer og jeg har adoptert en katt! :) Vi fikk vite om en familie som skulle avlive katten av diverse årsaker, og da følte vi kallet.

Pusen er iallfall en hannkatt, muskuløs og fin. Den er skikkelig kosete og virker trygg på alle og enhver. Vi har midlertidig ikke funnet et navn til den ettersom den hadde et temmelig fjollete navn fra før. Ikke virker det som den reagerer på det heller.

Uansett, grunnen til at jeg skriver denne posten er: Jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil la kattene sine gjøre fra seg innendørs! Fy salte for en odør fra en hannkatt i sin beste alder. :sick:

post-14238-1195158656_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kjøp kattesanden som heter "cat exlusive" i dyrebutikken. Det lukter litt wünderbaum, og absorberer alt av lukt, selv rett etter katten har driti. Har prøvd sikkert 7 eller 8 forskjellige merker, men dette er det ejg er mest fornøyd med. Klumper seg også bra så det er lett å fjerne de.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Når katter får orm, hvor lang tid tar det før de kommer ut fra katten til de dør? Er det slik de er å kravler på gulvet i mange dager, eller dør de ganske raskt?

Og er det mulighet at mennesker kan få de samme ormene som katten? At man blir smittet? Hvis mulig, er det stor sjangse?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, det der er bare trist.. Skjønner ikke hvorfor alle vil at kattene dems skal være så store? Fikk en kommentar fra noen venner her da de så mamma og pappa sin katt som er rundt 1,5-2 kg for tung... "åssen får dere ham sånn? jeg vil ha oppskrift!".

Fatter ikke sånn jeg.. det er jo virkelig like lite bra for en katt å være overvektig som for en hund eller et menneske...

Lenke til kommentar

Katten vår er litt over eit år og stor som ein bjørn... Han har det store problemet at han elsker alt av mat og den sitter vist den ikkje får. Kan faktisk ikkje opne kjøleskapet, skapdør eller skuffe før han kommer joggende. Litt rart at han er så feit for han er ekstremt hyper...

Lenke til kommentar
Nei, det der er bare trist.. Skjønner ikke hvorfor alle vil at kattene dems skal være så store? Fikk en kommentar fra noen venner her da de så mamma og pappa sin katt som er rundt 1,5-2 kg for tung... "åssen får dere ham sånn? jeg vil ha oppskrift!".

Fatter ikke sånn jeg.. det er jo virkelig like lite bra for en katt å være overvektig som for en hund eller et menneske...

Det kan jo fortsatt være morsomt selv om det ikke er sunt. Katten må ta konsekvensene av det den hiver i seg. Til sistemann her som sliter med at katta nekter å bevege seg hvis den ikke får mat: Ta den med på tur i bånd.

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Det kan jo fortsatt være morsomt selv om det ikke er sunt. Katten må ta konsekvensene av det den hiver i seg. Til sistemann her som sliter med at katta nekter å bevege seg hvis den ikke får mat: Ta den med på tur i bånd.

Nei, det er faktisk VI som stapper i katten alt som er. Gir den fri tilgang på mat osv. Så at en katt er overvektig er mest sannsynlig vår egen dumhet! Viser katten tegn til overvektighet, så kontroller matinntaket, gi den faste måltider og kun et visst antall gram om dagen. Katten fortjener virkelig ikkeå bli så feit at den nesten ikke klarer å gå...

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt har vi adoptert en voksen hannkatt. Det var litt action de første dagene da katten satt seg i kassen for å gjøre nummer to, ettersom den aldri traff i kassen men utenfor. Vi bestemte oss da for at katten var klar for å være ute, og slapp den ut.

Dette funker helt fint, men uhellene har ikke gitt seg. Første gang katten bajset inne, var når vi var ute en tur på et par timer. Andre gang var nå nettopp, mens jeg har sovet.

Det jeg lurer litt på da, er om katten er småsyk. Ikke fordi han bajser inne, men fordi konsistensen på avføringen er diareaktig. Det har den vært omtrent siden vi fikk den, men det kan da umulig være riktig konsistens.

Noen som har vært borti lignende eller har hørt om noe lignende?

Lenke til kommentar

Sant nok. Setter en knapp på syk da ettersom den får så mye kos her at det er flaut. Får høre med veterinæren her på Askøy, de er skikkelig ok.

Edit: Etter en samtale med veterinæren, påstår hun at diareen skyldes ormekuren. Hvis katten hadde mye orm, så ble det visst en del bajs, enten katten ville eller ikke.

Får se om det bedrer seg når denne ormekuren er over da.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...