Merko Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Og der var pus på oppdagelsesferd. Åpnet terassedøra midt på natten for å hente noe og han trasket lett ut og forsvant inn i noe kratt. Rakk ikke skaffe GPS-sporing så får håpe pus ikke tar ferga hjem til tidligere matmor. Sitter med åpen dør så lenge jeg er hjemme. Om natten må jeg stenge for de andre kattene i nabolaget vil så gjerne inn til meg. Ut med mat\vann og noe kattesand som han bruker. De har god luktesans, så da er sjansen stor for at han finner veien hjem igjen. Du kan også få lånt kattefelle hos dyrebeskyttelsen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Kattekassen står ute allerede. Mat tror jeg ikke er lurt for det spiser de andre dyrene opp. Er ikke fare for dehydrering her jeg bor slik været er nå. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Da ble katten observert på terrassen klokka 00:45 av et kamera jeg rigget opp. Da vet jeg at han har ikke vært så langt borte. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Med bevegelsessensor eller? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Nei, jeg bare spolet raskt igjennom nattens opptak. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Fornøyd med kamera? Lov til å få ett screenshot? Vurderer kamera selv utenfor her. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Et tips da er Netgear Arlo, de er trådløse og fungerer opp mot et år uten lading under greie forhold. 7 dager lagring av opptak er gratis i medfølgende skytjeneste. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Hey, en kattetråd Har to gamle katter. De er tolv år begge to. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) Da var pus kommet hjem igjen. Det var en liten lettelse når jeg sjekket klokka 2 på natta og fant pus på sofaen. Her er nattens opptak av dramaet. Mesteparten er speedet opp 30x og viser kameraet i dagslys og helt til tussemørke. Merk at utelyset er påslått hele tiden og er eneste grunnen til at det er mulig å se noe om natta. https://gfycat.com/JaggedDeepBluetonguelizard Opptaket er gjort med Mobius Actioncam. Video lagres på SD kort og må sjekkes manuelt. Ikke noe langtids-løsning akkurat. Endret 24. juli 2018 av Thor. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Oh wow, så bra pus kom hjem artig video Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Arti Brukte Netatmo tidligere, den starter kun å filme når bevegelse inntreffer og lagrer snuttene i nettsky. Kunne da sitte på jobb og se 5minuttere med katt som gikk inn og ut av huset. Kanskje vurdere å skaffe en ny. Veldig kjekt (og litt gøy) å kunne overvåke huset når man er vekk. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Spørsmål vedrørende flytting og katt. Jeg har en 11år gammel pus som har bodd det samme stedet hele livet sitt. Hvilke tiltak burde man gjøre for at hun blir komfortabel med det nye stedet? Er det slik at de burde være innendørs x-antall uker før de får gå ut? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Ja. Sjekk helst med flere kilder om hvor lenge. Ta også vare på brukt kattesand som du setter i kattekassa når dere kommer frem. Endret 6. oktober 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Det varierer jo veldig hva folk sier, alt fra 2 dager til 8 uker. Heldigvis flytter vi i desember, og da har hun vanligvis vært en del inne fram til våren. https://www.nrk.no/vestfold/dette-ma-du-gjore-med-katten-nar-du-flytter-1.13477826 Lurer på om det kanskje kunne vært noe å gradvis ta hun med ut på noen korte lufteturer? Testa noe sånt? https://www.apotek1.no/produkter/feliway-spray-til-katt-60ml-881387p Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Feliway kan kanskje være ok hvis katten din er veldig stressa når dere flytter (noe hun mest sannsynlig vil bli, katter er følsom for forandringer). Jeg hadde holdt pus inne lenger for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Ser ut som det blir en tur til dyrlegen i dag... Fargen ser litt ut som en mørk-rød trebeis. Pus blir holdt inne med ferskt vann og rikelig med mat i dag til jeg får snakket med dyrlegen. Endret 8. oktober 2018 av Thor. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Kom det ut framme eller bak? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Er bare væske så jeg antar det er urin. Men var lite lukt så er litt usikker, skjedde mens jeg sov. Har time i morgen tidlig. Edit. Er urin, ja. Var nettopp vitne til at han gikk forbi kattekassen og gjorde fra seg på gulvet rett foran. Endret 8. oktober 2018 av Thor. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Såå. blir mye mas fra meg nå men det kom dessverre ikke med noen instruksjonsbok på pus. Han var hos dyrlegen tirsdag, tok en urinprøve og eneste de fant var uvanlig mye blod. Ble rådet til å kjøpe dyrefor som hjelper på urinveisplager og feliway for de mente han kanskje var stresset og de fant ikke noe annet på prøvene. Han urinerer fortsatt ikke i kattetoalettet, men foran, varierende mengde blod. Siden dyrlegen ikke er åpen i helgene tenkte jeg å forhøre meg her om noen har vært borti lignende som kanskje har tips og råd til hva det kan være eller hva jeg kan gjøre. Foreløpig så lar jeg han være ute mest mulig så jeg slipper å vaske hele leiligheten flere ganger for dagen. Kan legge til at han har vist tegn til å være leken for første gang siden jeg adopterte han denne uken og han spiser normalt. Om han drikker nok vet jeg ikke for han er så mye ute, men jeg vet at han ikke har sluttet å drikke. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Kan det rett og slett være at han har fått sår i urinrøret? Stoler du helt på din veterinær? If not hadde jeg tatt med pus til en annen veterinær. Høres sært ut at de ikke gjorde noe mer men nå vet jeg ikke helt hvordan hele situasjonen ser ut og er heller ikke lege eller veterinær. Er pus gammel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå