Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Jeg pakker pus i ett håndkle for full kontroll, hjelpen fra noen er også ikke å fordra, så tar jeg å åpner pus sin munn med en hånd og stikker pillen ned i halsen med den andre. Så holder jeg munnen deres lukket til de har begynt å svelge. Kjapt , effektivt og så lite stressende for pusene mine. Det er over før de er klar over hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det problemet har jeg heldigvis ikke med min katt. Jeg skulle gi henne ormekur en gang, og gjorde meg klar til å holde henne fast og hele pakka, når hun begynte å snuse febrilsk på tabletten som jeg holdt mellom pekefinger og tommel. Jeg la tabletten foran henne, og hun spiste den opp. Det var visst veldig godt, for hun slikket seg om munnen og snuste der den hadde ligget, for så å se på meg med bedende øyne. Siden har foring av ormekur gått som en drøm. Nussi er så herlig rar. :love:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endte opp med å sende pillen og katten til noen som har bedre erfaring med katter enn meg. :p

 

Med andre ord; jeg reiste på ferie, og som sistemann igjen i huset, etter at kattens eiere allerede hadde vært borte i en uke, fikk jeg i oppdrag å passe katten og prøve å få i henne den tabletten. Da det ikke gikk, ble det neste persons oppgave. Heldigvis for meg, er neste person mora til typen til minstesøss (kattens medeier med typen sin), og hu har katt i mange år, så det var ikke noe problem akkurat, i motsetning til meg, som fortsatt er ganske newb i dette gamet, og lever mer eller mindre sammen med katten uten noe ekstra kos eller slåssing.

Lenke til kommentar

Endte opp med å sende pillen og katten til noen som har bedre erfaring med katter enn meg. :p

 

Med andre ord; jeg reiste på ferie, og som sistemann igjen i huset, etter at kattens eiere allerede hadde vært borte i en uke, fikk jeg i oppdrag å passe katten og prøve å få i henne den tabletten. Da det ikke gikk, ble det neste persons oppgave. Heldigvis for meg, er neste person mora til typen til minstesøss (kattens medeier med typen sin), og hu har katt i mange år, så det var ikke noe problem akkurat, i motsetning til meg, som fortsatt er ganske newb i dette gamet, og lever mer eller mindre sammen med katten uten noe ekstra kos eller slåssing.

Welp.

 

Katten var livredd og gjemte seg på loftet fra fredag ettermiddag til mandag kveld. Da gikk hu ut en tur, og tirsdag formiddag forsvant hu, og siden har ingen sett henne. Hu er på et sted med tre naboer, masse skog fylt med grevling og rev, motorvei med 80-sone rett nedenfor huset, og sjøen nedenfor der igjen. Havørna er ofte innom.

 

Så minstesøss fikk telefon fra "svigermora" i sted, og har vært i tårer siden, fast overbevist om at katten er død, og mener at de burde ha sagt fra på tirsdag ettermiddag, slik at hun kunne reist hjem da (noe hun ikke hadde kunnet, siden flyene herfra kun går tirsdag og lørdag formiddag).

 

Vi andre er ganske sikre på at katten er i live og har gjemt seg på en låve eller i en kjeller med mye krimskrams, og livnærer seg på fugler og smågnagere, men vesla hører ikke på det øret, så det blir spennende å se når vi kommer hjem i morgen ettermiddag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Katten til minstesøss kom for øvrig tilbake i god behold. Hun kom ut fra kjelleren, så jeg hadde rett i at hu var i kjelleren, om ikke annet. Og minstesøss nekter nå svigerforeldrene å passe katten. :p

 

Sånn ellers ser det ut til at vi nettopp har adoptert en kattunge. Det blir koselig, jeg gleder meg til å møte henne når jeg kommer hjem fra ferie. Minstesøss skal visst hente henne i morra, og starte tilvenningsprosessen med sin egen katt (som er like skeptisk til andre katter som hu er til folk flest, bortsett fra oss, og en random svenske som kom innom for å fikse tredemølla).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-aj7hPT

Livredd for at jeg skremte katten min, oppdaget katten spiste og lekte på mine nye sko og ettersom jeg var veldig sliten og hadde mageknipe så orket jeg egentlig ingenting den dagen så når jeg oppdaget dette så er jeg redd jeg ropte NEI for høyt og skremte katten. Fordi når jeg sover om natten så lar jeg katten være på badet med vann mat og do, så når jeg måtte en rask tur på do så så jeg at katten ble litt skremt av meg når jeg åpnet døren og gikk inn, men jeg løftet katten og koste noen minutter med han før jeg snakket rolig til han og plasserte han på badet. 

 

Jeg håper nå at katten er rolig, avslappet og vet at jeg er en snill person som bare vill han det beste. Må nevnes at katten er litt under 12 uker og har bare vært i huset 1-2 uker ca.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Som buffy sier er dette en katt som ble født 17 juni og er da under 12 uker da han ble tatt fra moren noe jeg egentlig ikke syns noe om. Tror også det går bra med katten og virker ikke som han er redd meg i det hele tatt da vi har leket stort sett hele dagen og han er nå så pass sliten at jeg tror han sover gjennom natten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...