Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<3 <3 ~Rest in peace~

Kondolerer :(

Tusen takk begge to alle tre. Begravde ham for et par timer siden. Jeg håper de evige jaktmarker finnes, han elsket å utforske ute.

Det var nesten det verste soleis, at han bare ble kastet i skråningen. Hadde det vært meg så hadde jeg minimum lagt ham synlig, jeg skjønner jo at det ikke går å lete etter en eier i dette området.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Den personen er en dritt. Sorry, er ikke noen god måte å si det på, en drittsekk er en drittsekk, og det er nettopp det du er når du prøver å skjule liket.. tenkte ikke på at eieren er desperat etter å finne ut av hva som har skjedd med sitt firbente familiemedlem, siden de høyst sannsynlig ikke ser på katter som levende vesener som elsker og blir elsket og mener veldig ofte at de ikke er mer enn skadedyr. Jeg begynner å bli rimelig lei disse egoistiske rasshøl. Hvor i helvete blir det av dyrepolitiet??? Ikke at jeg oppfordrer til det, men er så JÆVLA lei nå at jeg skjønner veldig godt de som tar saken i egne hender. Min katt ble kidnappet (og funnet i ett helt annet fylke en mnd senere, han er kastrert og har aldri Vært på frivillig langtur) og eneste grunnen til at jeg ikke sitter i fengsel nå er fordi jeg har null peiling på hvem som gjorde det. Mange som gir meg refs for å "sides ette dyr med mennesker" men det bryr meg midt i ræva, jeg har møtt mange flere hyggelige og fine dyr enn mennesker.

Kondolerer også, faen så jævlig måte å finne ut av det på :( *sender masse varme tanker*

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som feiler folk. Det var utrolig leit å høre, SlikGårNoDagan. :cry: Det er så forferdelig når sånt skjer. :cry: Kondolerer så mye. Håper han er i en bedre verden nå... :cry:

Jeg husker da katten min ble påkjørt for mange år siden. Fyren ringte til oss, forklarte situasjonen, for så å ta henne med opp til oss. Hvorfor kan ikke alle være sånn? :(

Lenke til kommentar

Da blir det adopsjon av 2 katter (søsken), som er halvannet år, fra dyrebeskyttelsen.

Blir spennende, da begge 2 er ekstremt redde. Ble født i desember utendørs midt i sentrum, så de har absolutt fått en støkk i seg av alt bråket + nyttårsaften.

Blir hentet på mandag. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den eine katten til pappa har halta på frambeinet sitt dei siste dagane. I utgangspunktet ville vi sjå om det gjekk over av seg sjølv, men det ser ikkje ut som at det blir beire og sjølv om han får reine luksusbehandlinga so kan han ikkje gå rundt slik resten av livet. So vi vil ta han med til dyrlege, og det er ein tur på mange timar, først båt, deretter bil og ferge. Katten har ikkje reist nokon plass dei siste 10 åra, so han er ganske uvant med å reise i bur. Korleis kan vi gjere turen mest mogleg komfortabel og minst mogleg skummel for han?

Lenke til kommentar

Hei.

Andre som har rene innekatter her? Hvor ofte bør man bytte ut hele kattesanden med nytt?

"Dritten" blir jo tømt ofte, men sanden bør vel også skiftes ut relativt ofte?

Kjenner antydning til "vond lukt" på rommet hvor kattedoen står, som sprer seg sagte men sikkert mot gangen.

Bør man invistere i noe ordentlig kattedo, eller fungerer de fra jula like greit som resten?

Takk :)

Lenke til kommentar

Du har helt rett, mushi. Jeg pøser på med klor og vann når jeg skal skifte sand. Jeg bruker sånne silica perler; de står det på pakken at man kan bruke i en måned, men jeg pleier å skifte før det. Men de holder i to uker til én katt. Sand skiftet jeg en gang i uken da jeg hadde den andre katten, som ikke likte silica.

Kjøp en skikkelig kasse med tak og dør, så unngår du for mye lukt. Døren kan bli et problem for noen katter, men den går det fint an å ta av, skulle det være tilfelle hos deg. Husk at selve kassen må skiftes ut nå og da, for å opprettholde hygiene. Hvor ofte varierer nok. Jeg har hatt min i ca. 2 år, men ser at det ikke er lenge til jeg må bytte den ut.

Lenke til kommentar

Har kattepass i 4 dager...sitter på et hotell og følger med på bevegelser i huset - irriterer meg over at passeren har "skippa" å komme :grumpy:

Det er utilgivelig og strakstiltak gjøres.

"bevegelsene detektert" er kun fra Katte som våkner, spise, går ut, kommer inn igjen..

post-268618-0-50361900-1469474017_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ganske dårlig. De satsa sikkert på at du ikke vet om de har vært der eller ei. Jeg hadde nektet å betale og lagt igjen en veldig ærlig review online.

:)

Har da vel ikke bestilt kattepass Online jeg? Det er min bror som er passeren, bor rett oppi gata.

Har ringt en kamerat - han stakk opp og hentet den hemmelige husnøkkelen nå - tok over passinga.

Gidder ikke fortelle bror engang om hvorfor nøkkel ikke ligger der jeg har sagt den skal ligge, når han først bestemmer seg for å gå inn og gi mat og vann.

Sier bare: "Hmm...var du ikke å hentet nøkkelen igår? har du rotet den vekk?"

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo rett og slett utilgivelig.

Da vet du hvem som ikke skal ha slike oppdrag i tiden som kommer..

Helt klart. Han tilbød seg over en grillings og jeg følte jeg ikke kunne si nei. Dette liksom blitt feil det og..

Og siden jeg nå har full koll på hva som skjer + backup var det greit.

Skal nok "ta`n" :closedeyes:

Å, trodde det var snakk om at du hadde betalt folk for å komme innom og se til pus. My bad  :)

Neida :)

Nå så jeg kameraten min komme - han hilsa til meg i kameraet haha - alt ok :dremel:

Lenke til kommentar

Katten min gjør meg en smule gal. Den fanger mus og andre småkryp i hopetall. En gang en diger rotte. Den la hun midt i sengen. Litt senere en halvspist øgle av et eller annet slag (også lagt i dobbelsengen. På en natt kan hun fange og strø om seg med 3-4 mus.

I dag hadde hun med seg en levende spissmus inn. Den mistet hun, og nå har vi ingen anelse om hvor den har blitt av!! Gaah!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...