gulpetter Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Hvor har dere matskålene til kattene deres? Har hatt skålene til Sona under vedovnen siden vi flyttet inn, mest fordi de ikke skulle bli skumpet borti da vi drev og flyttet inn.. men begynner å bli lei av alt kattehåret og bøsset som legger seg på platen foran ovnen.. "Inne"-skåla står på kjøkenet under brødskuffa, midt i vegen for alt og alle. No når eg tenker etter, burde den kanskje stått ein anna plass, men eg rekner med at kattane blir veldig forvirra viss vi no flytter på den. "Ute"-skåla står rett ved sida senga deira, som er under tak. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Jeg har mine stående i gangen. Den står mellom to dører. Jeg har ikke noen plass å sette den, der hun er helt i "ly" av mennesketrafikk, som det er anbefalt at man gjør. Men hun har da godtatt den plassen, så ser ikke noen grunn til å flytte den. Vannskålene står litt rundt omkring. En i stua, en på soverommet, og en i gangen. Jeg har lest at katter ikke liker å drikke rett ved siden av maten, så jeg flyttet den som sto ved matskålen bort i andre enden av rommet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Fine admin-katten måtte sove inn idag, 16 år gammel Nyreproblemer osv.. 2 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Fine admin-katten måtte sove inn idag, 16 år gammel Nyreproblemer osv.. Huff Kondolerer! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Det var leit å høre, Jarmo. Føler med deg. Kondolerer så mye. Endret 7. mai 2016 av Therawyn Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Takk, mine venner. Litt rart uten pus nå.. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Kondolerer Jarmo.. Mistet vår pus vi også i november.. 15 år gammel.. lakk leddvæske ut i leddene hans så han hovnet opp i beina.. så var ikke noen annen utvei. Var som å miste min beste kompis. Vi hadde 2 gamle katter og han andre mjauet å bar seg i noen måneder for han var ensom så nå er det en ny liten krapylpus i hus hos oss som elsker å plage han andre.. rett og slett grusomt å ha en sånn liten vilter "faen" i hus når vi har hatt 2 stk på 15 år som har vært riktig så bedagelige. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Er det noen tips for å holde ukastrerte hannkatter unna huset? De må på død og liv inn katteluka og spise opp maten til hunnkatten min. Hun jager de jo ikke akkurat vekk heller. I går oppdaget jeg at det var kattepisslukt på uteputene. Og generell uro rundt huset Har jo hatt hannkatter selv som har holdt roen, men iom at de liker å farte rundt, så blir de påkjørt på veien, sist i fjor sommer Endret 12. mai 2016 av hfthomas Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hvis det er å holde de ute av huset som er målet finnes det jo katteluker med elektronisk nøkkel-variant. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Egentlig unna huset. Når de begynner å markere på putene i sofaen på terrassen, så blir det for drøyt. Blir nok en umulig oppgave.... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hvordan er det med ukastrerte hankatter? Vi har en hankatt som terroriserer nabolaget nå. Den har angrepet en annens nabokatt og sørget for regning på snaut 4000,- der. Vi har prøvd å ta opp med eieren at dyret bør kastreres uten å komme gjennom. Vi har også sagt at vi kan koste kastreringen - det vil med stor sannsynlighet være lønnsomt for oss, samtidig som vi slipper en sommer i kattepiss-snek. Kan vi kreve katten kastrert? I så fall, hvordan? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 "Enten tvangskastrerer vi katten din, eller so tvangskastrerer vi deg." Eller, det blir kanskje å gå litt for langt. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Egentlig unna huset. Når de begynner å markere på putene i sofaen på terrassen, så blir det for drøyt. Blir nok en umulig oppgave.... Antikattespray? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Kom faktisk på at jeg hadde lest om eddik. At katter hater lukta. Skal prøve litt med det. Da ender det vel opp med at min egen katt ikke vil ligge der heller da men. Det får gå. Rundt huset er ikke så enkelt. Bare det at de plager min katt. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Skal skaffe meg Maine Coon snart og lurte på om noen har greie på hvor stort uteområde en sånn katt trenger. Har tenkt å lage en slags inngjerding så den ikke stikker av. Vil gjerne at den skal få være ute også, men veit ikke hvor stort jeg skal lage inngjerdingen. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Skal skaffe meg Maine Coon snart og lurte på om noen har greie på hvor stort uteområde en sånn katt trenger. Har tenkt å lage en slags inngjerding så den ikke stikker av. Vil gjerne at den skal få være ute også, men veit ikke hvor stort jeg skal lage inngjerdingen. Hvorfor er du redd for at katten skal stikke av? Lenke til kommentar
Diamond95 Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 noe man kan gjøre for å forhindre at katten skal få flått? plukker 5-6 stykker av han annenhver dag... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 noe man kan gjøre for å forhindre at katten skal få flått? plukker 5-6 stykker av han annenhver dag... Flåttmiddel, får det på apoteket. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 noe man kan gjøre for å forhindre at katten skal få flått? plukker 5-6 stykker av han annenhver dag... Flåttmiddel, får det på apoteket. Spør om hjelp i disken og få en som er egnet til katt! Det finnes midler til hund katter dør av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå