Kea Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Savner katten min. Måtte avlives mandag da han kom hjem med brukne bakbein etter å blitt påkjørt. Tok han med til dyrlege og tok røntgen og det såg ikke bra ut. Han fikk sprøyta og sovnet inn i armene mine. Tungt som faen. Tok han med hjem og begravde han under favoritt treet sitt. Føler med deg. Gikk gjennom det samme i fjor, rett etter jul. Kondolerer så mye. Utrolig trist når sånt skjer. Sender deg en digital klem. 2 Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Hvil i fred. Du minner meg om flere svarte katter jeg har kjent og savnet. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Det var kjedelig nyhet.Den fine katten i det flotte treet sitt, kondolerer 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Savner katten min. Måtte avlives mandag da han kom hjem med brukne bakbein etter å blitt påkjørt. Tok han med til dyrlege og tok røntgen og det såg ikke bra ut. Han fikk sprøyta og sovnet inn i armene mine. Tungt som faen. Tok han med hjem og begravde han under favoritt treet sitt. kondolerer Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Trodde det var ulovlig å grave ned døde dyr på egenhånd? Trodde man MÅTTE levere kadaveret til dyrlege for skikkelig håndtering? Eller har jeg bare blitt løyet til? Har ikke hørt noe om at det er egne regler for slikt. Kondolerer til JoseCuervo. Du kan trøste deg med at katten din har hatt et godt liv når han har fått være hos deg (ut fra måten du snakker om han, så virker det i alle fall slik). Lenke til kommentar
Flying Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Vi har lover for deponering av kadaver/animalske biprodukter som og sier noe om deponering av kjæledyr. § 6.Deponering av kjæledyr Døde kjæledyr kan graves ned på steder hvor man unngår forurensning av miljø dersom de graves så dypt ned at kjøttetende dyr ikke kan grave opp kadaveret. Lovdata.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Noen med erfaring med maine coon her? Min nydelige kompis på 15 år døde nettopp. Vår andre lille kompis som også er 15 år har blitt mye mer masete etter dette så vi må få en lekekompis til ham. Har lyst på en diger katt så en maine coon hannkatt frister.. Fryktelig lyst på en sølvfarget men litt vonde å få tak i. Her har du en diger katt , værsågod : Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Apropos digre katter og Maine Coon. Wikipedia sier Maine Coon hann veier 6-9 kg. Det må da finnes større tamkatter? Min egen katt ligger mellom 8 og 9 kg. I begynnelsen av november veide han 9,1 kg. Dette er en alminnelig brannet huskatt. Og den største katten jeg har sett, var en helt vanlig svart og hvit huskatt. Det spørs om ikke individuell variasjon teller mer enn rase. Men det skulle være morsomt å vite om det er en sikker måte å få tak i en stor katt på når man velger den ut som kattunge. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Drømte i natt at min vakre, avdøde katt, Foxy, var i live enda. Hater sånne drømmer. Lille, skjønne prinsen min. Savner deg sårt, lille venn. Endret 30. april 2016 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Flying Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Apropos digre katter og Maine Coon. Wikipedia sier Maine Coon hann veier 6-9 kg. Det må da finnes større tamkatter? Min egen katt ligger mellom 8 og 9 kg. I begynnelsen av november veide han 9,1 kg. Dette er en alminnelig brannet huskatt. Og den største katten jeg har sett, var en helt vanlig svart og hvit huskatt. Det spørs om ikke individuell variasjon teller mer enn rase. Men det skulle være morsomt å vite om det er en sikker måte å få tak i en stor katt på når man velger den ut som kattunge. Jeg har enda til gode å se en katt på 9 kg som er 9 kg fordi han har vokst seg stor og ikke fordi han er 3 kg overvektig. Men vil man sikre seg en stor katt så er det ikke verre enn å gå for en stor hann som har stor mor og stor far. Hvem som er far kan være veldig vanskelig å vite hos huskatter. 1 Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg har enda til gode å se en katt på 9 kg som er 9 kg fordi han har vokst seg stor og ikke fordi han er 3 kg overvektig. Jeg tolker dette slik at du mener katter veier maks. 6 kg med mindre de er overvektige. Det er nå ganske godt dokumentert at katter kan bli inntil 10 kg, uten overvekt. For et par år siden veide min katt 8,0 kg, og da var han radmager. Det er ikke så lett å dokumentere størrelse og vekt med et bilde, ellers skulle jeg gjort det. Men vil man sikre seg en stor katt så er det ikke verre enn å gå for en stor hann som har stor mor og stor far. Hvem som er far kan være veldig vanskelig å vite hos huskatter. Og det er ikke sikkert man får se moren heller. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Nå er det også stor forskjell på hva ulike mennesker anser som radmager og overvektig.. Jeg har ikke katt selv men to hunder. Når tispa ligger på ca 11,5-12kg er hun perfekt i mine øyne, men radmager i enkelte andres øyne.. Noen mener hun var perfekt mens hun lå på ca 14kg, mens jeg mener hun da rett og slett var småfeit. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 6 kilo hadde vært ganske feit på små huskatter, som jeg har. Ene er ca 5,5 og han er ganske lubben hvis ikke feit (dyrelegen har ikke vist noen bekymring enda). De er noe mindre enn kattene jeg møter ute (de har noe devon rex i seg, som forklarer størrelsen) men jeg kan se at en helt normal huskatt veier noen kilo ekstra uten å være direkte feit. Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Nå er det også stor forskjell på hva ulike mennesker anser som radmager og overvektig.. Det er sikkert riktig. Men hvis noen mener katten/hunden er radmager, er den i hvert fall ikke overvektig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Her er mine kosegutter. Den hvite er 6,5kg og den svarte er 4kg. Den hvite er 50% Maine Coon. Endret 3. mai 2016 av vidarkri Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Nåmmin, de begge ser fine og friske ut syns jeg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hvor har dere matskålene til kattene deres? Har hatt skålene til Sona under vedovnen siden vi flyttet inn, mest fordi de ikke skulle bli skumpet borti da vi drev og flyttet inn.. men begynner å bli lei av alt kattehåret og bøsset som legger seg på platen foran ovnen.. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg har enda til gode å se en katt på 9 kg som er 9 kg fordi han har vokst seg stor og ikke fordi han er 3 kg overvektig. Jeg tolker dette slik at du mener katter veier maks. 6 kg med mindre de er overvektige. Det er nå ganske godt dokumentert at katter kan bli inntil 10 kg, uten overvekt. For et par år siden veide min katt 8,0 kg, og da var han radmager. Det er ikke så lett å dokumentere størrelse og vekt med et bilde, ellers skulle jeg gjort det. Men vil man sikre seg en stor katt så er det ikke verre enn å gå for en stor hann som har stor mor og stor far. Hvem som er far kan være veldig vanskelig å vite hos huskatter. Og det er ikke sikkert man får se moren heller. Jeg kan ikke nekte deg å tolke en klar tekst, men det betyr ikke at jeg mener det du har tolket det til. Hvis det ikke er mulig å se kattemoren når du skal adoptere en kattunge bør det være fordi kattemoren er død, jeg kan hvertfall ikke komme på noen andre gode grunner. Og om morsmelkerstatning er godt nok til at den vil nå sitt fulle potensiale som voksen er vel ikke sikkert. Størrelse bør uansett ikke være noe man prioriterer over hverken helse eller gemytt når man skal adoptere en katt. Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg kan ikke nekte deg å tolke en klar tekst, men det betyr ikke at jeg mener det du har tolket det til. Nei, jeg hadde vel en følelse av at du kanskje ikke mente det bokstavelig. Du er velkommen til å klargjøre dette videre, men vi er kanskje enige om at dette ikke er så veldig viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå