Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring med maine coon her?

Min nydelige kompis på 15 år døde nettopp.

Vår andre lille kompis som også er 15 år har blitt mye mer masete etter dette så vi må få en lekekompis til ham.

Har lyst på en diger katt så en maine coon hannkatt frister..

Fryktelig lyst på en sølvfarget men litt vonde å få tak i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bekjent har en ca 17 år gammel sterilisert hunnkatt, vanlig korthåret huskatt. Ute/innekatt med åpen katteluke mot skog og natur. Denne katten hadde selskap av en annen sterilisert hunnkatt de første 11 årene. 

En annen bekjent har nå fått seg en 4mnd gammel ukastrert hann LaPerm som skal bli innekatt i leilighet i byen.

Det har blitt luftet idéer om å ta med LaPermen til den andre katten et par helger for å gi kattene selskap. Magefølelsen min sier dette er en elendig idé.

Er dette en elendig idé? Kan dette gå på noe vis?

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Kommer helt ann på kattene det. Men at de skulle ha noen som helst form for glede av et slikt besøk er helt usansynlig da katter som regel trenger lang tid for å introduseres for andre katter.

Jeg gikk med mine i bånd i 3 mnd når jeg introduserte de. Det var nesten helvete på jord faktisk. Men nå er de perlevenner.

Lenke til kommentar

Først får jeg si hei til forumet. Dette er min første post. Jeg er 65 år og bor ved Holtekilen i Bærum. Jeg har en stor brannet hannkatt som snart er 9 år gammel (se avatar). Håper å være med på mange kattediskusjoner her.

Kommer helt ann på kattene det. Men at de skulle ha noen som helst form for glede av et slikt besøk er helt usansynlig da katter som regel trenger lang tid for å introduseres for andre katter.

Stort sett er nok dette riktig når det gjelder voksne katter. Men her den ene katten 4 mnd gammel, og det kan utgjøre en vesentlig forskjell. Jeg har flere ganger sett voksne katter som tydelig føler at de må være snille mot en kattunge - da blir det en helt annen tone dem imellom.

Det går an å gjøre et forsøk, ta med ungen på et kort besøk og se hvordan det ligger an.

Endret av LangtGjesp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Samboer og jeg har en innekatt og vi skal nå flytte til en ny leilighet. Den ligger i tredje etasje og har egen balkong. Jeg har lest at katter ikke helt forstår jeg på høyde og han er uansett til tider veldig klønete.

Noen som har tips til kattesikring av balkong? Litt usikker på om vi får lov til å slenge opp et nett, så gjerne noe som er til minst mulig sjenanse.

Lenke til kommentar

Gaupe hadde vært sykt tøft! Men det var det med å få tak i en da..

Hva skal du med den?

Det man gjør med katter? Mate den, kose med den og holde musebestanden nede. Selvfølgelig helt usannsynlig scenario, men det er jo flotte dyr!

Savannah er nok det største lovlige man kan ha. Men, jeg trur ikke folk som ikke har dypere interesse enn å mate og kose med den kan få den rett og slett. Tipper/håper oppdrettere stiller litt mer krav til dem de leverer ut til. Men, går jo an å forhøre seg.

Drømmen er å fikse en stor kattegård sånn at jeg kan ha et par savannah katter. Jeg er egentlig litt imot å ha katter låst inne i et område de ikke har valgt selv. Men, de er bare så fine...

Har mistet 3 katter til veien, og det er jo heller ikke bra. Like trist hver gang. Hu ene jeg har nå har overlevd alle 3, og holder seg i en 10 meter radius innenfor huset. Blir alltid like redd hver gang hun har funnet seg et nytt sted å sove, for da trur jeg ett eller annet har skjedd :p 

Lenke til kommentar

Først får jeg si hei til forumet. Dette er min første post. Jeg er 65 år og bor ved Holtekilen i Bærum. Jeg har en stor brannet hannkatt som snart er 9 år gammel (se avatar). Håper å være med på mange kattediskusjoner her.

Stort sett er nok dette riktig når det gjelder voksne katter. Men her den ene katten 4 mnd gammel, og det kan utgjøre en vesentlig forskjell. Jeg har flere ganger sett voksne katter som tydelig føler at de må være snille mot en kattunge - da blir det en helt annen tone dem imellom.

Det går an å gjøre et forsøk, ta med ungen på et kort besøk og se hvordan det ligger an.

Det var akkurat det som var tilfelle med mine. Den eldre holdt på å spise opp en lille så jeg måtte ha den lille i bånd så den kunne fjernes fra massakrene før det gikk skikkelig skeis.

Lenke til kommentar

Den ene min er vill etter hårstrikker. Liker å tygge de i biter og av og til spiser hun noen av bitene. De kommer ut i andre enden. Så lenge det er korte biter gjør det ikke noe. Hun får egentlig ikke lov til å spise strikk, men hun er ganske lur og flink til å stjele. Prøver til og med å bite de av armen min.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-7WVSGN

For noen uker slapp jeg katten ut og katten virket frisk og rask uten at det virket som den hadde noe vondt i bakpoten, jeg lukket døren og satt meg ned for å se TV, etter en halvtime-time skulle jeg åpne døra for å se om katten ville inn. Katten kom, men den haltet på høyre side av bakpoten nesten som den hoppet med bakpoten for hver gang hun gikk, og sov hele natten frem til morran. I dag virker det som katten har det bedre men halter noe fortsatt, poten ser ikke ut som den andre bakpoten og ser ut som om den er på en måte bøyd men er ikke så lett å se med det blåtte øye. Katten har fortsatt matlyst og er som den alltid har vært utenom foten. Må jeg til veterinær eller mener dere at jeg skal vente en uke til for å se?

(edit: Katten er en 12-13 år gammel adoptert katt, bodd hos oss i 4 år)

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

For noen uker slapp jeg katten ut og katten virket frisk og rask uten at det virket som den hadde noe vondt i bakpoten, jeg lukket døren og satt meg ned for å se TV, etter en halvtime-time skulle jeg åpne døra for å se om katten ville inn. Katten kom, men den haltet på høyre side av bakpoten nesten som den hoppet med bakpoten for hver gang hun gikk, og sov hele natten frem til morran. I dag virker det som katten har det bedre men halter noe fortsatt, poten ser ikke ut som den andre bakpoten og ser ut som om den er på en måte bøyd men er ikke så lett å se med det blåtte øye. Katten har fortsatt matlyst og er som den alltid har vært utenom foten. Må jeg til veterinær eller mener dere at jeg skal vente en uke til for å se?

Har du prøvd å ta på beinet? Høres knekt ut spør du meg. Dra til dyrlegen i dag!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Har du prøvd å ta på beinet? Høres knekt ut spør du meg. Dra til dyrlegen i dag!

Får ikke lov røre det, da får jeg et smell i fjeset. katten halter nesten ikke i dag men jeg ser at foten ser ut som den er på en måte bøyd. Tror jeg bestiller time i senere i dag.

la til bilde av katten.

post-293481-511395_thumb.jpeg

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Krev obligatorisk ID-merking av katt"

Kattens Fremtid har en underskriftskampanje: https://www.change.org/p/regjeringen-krev-obligatorisk-id-merking-av-katt?recruiter=39069963&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink

Jeg skulle ønske de hadde sagt hva som menes med "obligatorisk" samt hvordan dette skal håndheves og administreres, for slike kampanjer kan fort strande på forskjellige svakheter. Men jeg underskrev likevel, for det er nyttig at det blir mer oppmerksomhet om saken.

Kattens Fremtid holder til her: https://www.facebook.com/kattensfremtid/

Endret av LangtGjesp
Lenke til kommentar

I Storbritannia har man nylig innført et slikt påbud for hunder, det er også påbudt å omregistrere chippen ved eierbytte.

Slikt bør vi etter mitt syn ha både for katter og hunder her i landet også, eiere bør også i større grad enn i dag holdes ansvarlig.

Kjempemessig at noen faktisk jobber for dette, selv om de jobber for smalt når det er kun katter de vil treffe.

Lenke til kommentar

Savner katten min. Måtte avlives mandag da han kom hjem med brukne bakbein etter å blitt påkjørt. Tok han med til dyrlege og tok røntgen og det såg ikke bra ut. Han fikk sprøyta og sovnet inn i armene mine. Tungt som faen.

Tok han med hjem og begravde han under favoritt treet sitt.

post-128023-0-23809700-1460723194_thumb.jpg

post-128023-0-13477000-1460723528_thumb.jpg

Endret av JoseCuervo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...