Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

En katt skal aldri BÆRES etter nakkeskinnet da det er nervetråder som kan bli skadet av å bli løftet galt, dette er hvorfor det er ulovlig å løfte på katten slik nå, ikke nødvendigvis på grunn av at hver eneste katt som man tar tak i sånn (jeg må innrømme at jeg har gjort det, vanskelig å ikke gjøre det når du finner pusen i skittentøyskurven hvor han har lagd sin egen ny do og ligger der i sin egen skit.......) men på grunn av at folk kan være veldig hardhendte med katten. Pus blir ikke skadet av at jeg tar i 'scruffen' og holder han nede så både han og jeg slipper blod, gørr og tårer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Buffy skrev uansett ikke noe om nakkeskinnet.

Det er iallefall veldig lett å tolke det slik. "tar tak i nakken", om ikke så høres det ut som ett kvelertak som IMO er verre.

Tror du tenker på halsen nå?

 

 

Altså halsen/nakken til katten er så smal at om man skal "ta tak i nakken" må man enten ta skinnet eller rundt, som ett kvelertak fra baksiden. Det er enten eller, så lenge det ikke er snakk om en løve, da kan man nok ta tak uten å komme rundt til halsen  :rofl:

Lenke til kommentar

Alle katter har ekstra skinn (gir dem mer tid til å snu seg hvis de faller, som en fallskjerm på en måte), så det stemmer ikke. Det er ikke snakk om å ta i nakken heller, men ''scruffen'', altså ekstraskinnet alle katter har.

 

Hva stemmer ikke, det var jo det jeg sa? Enten er det snakk om å ta i nakkeskinnet eller rundt nakken om en "tar tak i nakken". Og som nevnt tidligere er ikke dette ulovlig sålenge en ikke løfter(slik jeg leser reglene) men jeg gjør det ikke på mine katter uansett, men så har jeg ikke det behovet med de heller da de er relativt lydige :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva stemmer ikke, det var jo det jeg sa? Enten er det snakk om å ta i nakkeskinnet eller rundt nakken om en "tar tak i nakken". Og som nevnt tidligere er ikke dette ulovlig sålenge en ikke løfter(slik jeg leser reglene) men jeg gjør det ikke på mine katter uansett, men så har jeg ikke det behovet med de heller

da de er relativt lydige :)

 

Mente det med å ta ''kvelertak'', kan hende jeg misforstod deg!

Jeg har tre katter, alle med ulik personlighet, men at guttepus er lydig skal jeg ikke skryte på meg :p Han er 6 år og fremdeles veldig mye kattunge i han. Elsker han men han er en ramp og vil klore dritten ut av deg hvis du ikke passer deg.

Lenke til kommentar

For lenge siden ble jeg så sint på katten min at jeg tok tak i nakkeskinnet og løftet henne halvveis opp og ristet i henne. Dette er noe jeg enda har skyldfølelse for, selv om det er mange år siden.

 

I mitt forsvar: da jeg var liten var det å løfte katten etter nakkeskinnet helt normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da jeg flytter inn i ny leilighet neste måned, så er planen og skaffe meg 2 stk "innendørs"-katter, da det er i 4etg i blokk.

Har ingen erfaring tidligere fra innendørs katter (kun "frittgående katter"), så har vært litt usikker på hvor artig det er for en katt, om den bare skal tusle rundt inne..

 

Kom riktig nok over dette filmklippet, som jeg garantert skal prøve meg på. Blir litt ekstra arbeid for katten når den skal ha mat.

 

 

Hva synes dere om sånt?

Lenke til kommentar

Hannkatten min har hatt løs avføring en god stund nå; ikke diaré, men veldig myk. I går hadde han skikkelig diaré, og i dag er det sånn som det har vært hele tiden igjen. Kan dette være tegn på innvollsorm? Han har jo vært til dyrlege for undersøkelse flere ganger, ville de ikke ha sett det på ham hvis det var det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...