Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.nettavisen.no/nyheter/katten-opus-drept-av-ls-hund-rett-foran-ynene-pa-janne/3422804673.html

 

Jærska trist sak. En nydelig katt som måtte bøte med livet fordi et menneske ikke klarte å holde styr på hunden sin. Spent på hvordan saken blir behandlet og om hundeieren får den straffen han fortjener. Tenker avliving av hunden blir i drøyeste laget, men en pen erstatningssum hadde gjort seg. Maine coon er ikke av den rimelige sorten heller, da jeg så på noen annonser for noen år siden (da vi så etter ny katt)  var startprisen på en kattunge fra 8-10 000. 

 

Banker i bordet for at det ikke har skjedd noe alvorlig med pusen vår hittil og aldri vil skje, selv om hun drar på lengre vandrerturer.

Lenke til kommentar

Helt ærlig talt, hadde en hund hoppet i strupen på en av kattene mine så hadde jeg slått til den alt jeg kunne for å få den til å slippe. Jeg elsker hunder (har en liggende under teppet her nå), og hunden er jo egentlig ikke skurken her, men når det står om livet så kan ingen forvente at jeg skal la dyrene deres prøve å drepe mine.uten å gjøre noe for å stanse det.

Hundeeieren er garantert en typisk gammel kødd som ikke ser vitsen i båndtvang og syns det er ''dyreplageri'' å ha dem i bånd. DETTE er ett ypperlig eksempel på hvorfor hunder skal være i bånd, men ikke faen om denne trangsynte, arrogante jævelen vil forstå det selv etter denne hendelsen. Katteeieren er heller ikke mye bedre heller da.. eye for an eye makes the whole world blind, og det er ikke hunden sin feil at mennesket hans er en idiot uten grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom på en bisarr sak...

 

Sier loven noen ting om å kaste ting etter dyr med hensikt i å treffe dem, skade dem, og i beste fall drepe dem så lenge dyrene er på privat tomt? 

 

I fjor var jeg i et rakfisklag hvor praten etter hvert tok oss til katter. Han ene i laget kunne ikke finne ord for hvor mye han hater katter, alt de gjør, og hvor ufyselig det er at katter eksisterer. Han avbrøt alle som prøvde å forklare at det å jakte på mus og fugler ligger i kattens natur, og det hele endte med en lengre monolog på om lag 10 minutter.

Det er greit at han ikke liker katter, men han trenger ikke å legge ut om hvor jævlige de er i hans øyne rett etter jeg har fortalt at jeg har en katt jeg er veldig, veldig glad i. 

 

Det hele provoserte meg såpass at jeg bestemte meg for å gå. Like før jeg reiste meg, sa han at han var så forbannet på seg selv fordi han alltid bommet på kattene når han kastet sakser og kniver etter dem på tomta si. 

Dette ledet videre til at han faktisk har gjort det til en sport å gå ut i skogen for å finne katter å kaste økser o.l. etter. Han var dønn seriøs i toneleiet og kroppsspråket. 

Det var så sjukt å høre at jeg ikke visste om jeg skulle tro det eller ei. 

De andre i laget flira med han (litt nervøs fliring, kanskje), men jeg ble så rasende at jeg sa noen ting jeg syntes passet godt, og takket for meg. 

 

Nå når jeg tenker tilbake på det, så burde jeg vel anmeldt det!?

Jeg ville ikke gjøre noe med det der og da, ettersom at dette er venner av folk i familien, men jeg kan ikke leve med meg selv om han faktisk klarer å skade eller drepe noen dyr. 

 

Og ja, dette er en eldgammal gubbe. Skikkelig grinebiter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig talt, hadde en hund hoppet i strupen på en av kattene mine så hadde jeg slått til den alt jeg kunne for å få den til å slippe. Jeg elsker hunder (har en liggende under teppet her nå), og hunden er jo egentlig ikke skurken her, men når det står om livet så kan ingen forvente at jeg skal la dyrene deres prøve å drepe mine.uten å gjøre noe for å stanse det.

 

Hundeeieren er garantert en typisk gammel kødd som ikke ser vitsen i båndtvang og syns det er ''dyreplageri'' å ha dem i bånd. DETTE er ett ypperlig eksempel på hvorfor hunder skal være i bånd, men ikke faen om denne trangsynte, arrogante jævelen vil forstå det selv etter denne hendelsen. Katteeieren er heller ikke mye bedre heller da.. eye for an eye makes the whole world blind, og det er ikke hunden sin feil at mennesket hans er en idiot uten grenser.

 

 

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde gitt hundeeier en god lærepenge også, for det trenger dem. 

 

Heldigvis for meg så får ikke hunder tak i min katt(til nå iallefall) da vi har en godt "trent" bengal  :rofl: Den er ofte med på tur i skogen og må somregel ta seg ett par turer i skogen da det kommer turgåere med lause hunder. Ingen som har fått fatt på den enda og tviler egentlig på at noen kommer til å få det til heller :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den nye katten kom seg ut. Nå er jeg helt fra meg av fortvilelse. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tror ikke han dukker opp igjen, og alt er min feil... hvis ikke jeg har sett snurten av ham innen i morgen, setter jeg i gang etterlysning.

Lenke til kommentar

Den nye katten kom seg ut. Nå er jeg helt fra meg av fortvilelse. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tror ikke han dukker opp igjen, og alt er min feil... hvis ikke jeg har sett snurten av ham innen i morgen, setter jeg i gang etterlysning.

Ikke vent med å etterlyse den - med den frisyra der burde den være lett å kjenne igjen.

Heng opp et stort bilde av den på alle nærbutikkene slik at den blir blikkfanget på tavlene du henger opp på.

 

Sannsynligvis sitter den helt rolig et eller annet sted i nærheten og ser på deg, tror den kommer tilbake jeg.

Er det fint vær kan du sette deg ut - er det noe som tiltrekker kattene på utsiden her så er det å sitte på verandaen - da kryr det rundt bena mine.

 

Har du mulighet til å ha døra eller verandadøra på gløtt kan du også gjøre det. Det er bedre å risikere at du får inn en annen, eventyrlysten nabokatt enn å risikere at din egen kommer til lukket dør når du er på butikken for å etterlyse den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Satte ut "annonse" på facebook i flere lokale grupper, og fikk mye støtte fra folk. Heldigvis kom han igjen i 9-tiden på morningen, og det var så vidt jeg fikk tak i ham før han stakk igjen. Tok ham inn, stengte alt av dører og vinduer og siden har han vært inne. Har blokkert vinduskarmene med åpne vinduer, men han kan gå i karmen på de store stuevinduene våre, evt. vinduet ved kjøkkenet og se ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hater mennesker innimellom. Guttepusen min sniker deg ut i tide og utide, og nå får han vondt bare jeg løfter på halen hans. Jeg tror noen har nappet hardt i halen hans og kanskje dratt noe ut av ledd :(

Nei fy søren så ekkelt. Folk er så slemme med dyr og jeg syntes det er blitt spesielt ille de siste somrene.

Du får gi pusen mye kos og se om du trenger å ta han med til veterinæren. Sender dere en klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk. Det er mest sannsynlig noen barn som har dratt for hardt i halen hans, eller worst case scenario: en voksen som er sur og sint på alle katter og fant en snill pus som går opp til folk for kos :( Det er andre gang på ett år jeg mistenker at noen har gjort noe mot han med vilje. Like før jeg flytter til landet bare for å slippe dyremishandlere.

Lenke til kommentar

Jeg blir forbanna av å lese sånt. Håper den blir fin i formen igjen fort - hvilken jeg ikke tviler på.

Katter er knallsterke, seige dyr. De tåler en trøkk og de lærer.

Om dette faktisk er et resultat av dyremishandling - skaff deg denne

 

Jeg har testet noe lignende på mine monstre og den funker. Om den dagen kommer at de kommer hjem og er skadet - da vet man hvor man skal gå, og jeg, setter større pris på dyr enn jeg gjør på menesker så nåde den som...

 

:mad:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...