Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Til meg store oppdagelde, likte katten min kokt pasta!

Er dette bra for den? Er vel ikke skadelig på noe vis, som med melk?

9194425[/snapback]

 

 

Den katten som har vært så mye i mediene, den som er 30år gammal.. Han får H-melk hver dag.. Så det er sikkert forskjellig fra katt til katt om melk er sundt eller ikke :hmm:

 

 

Men har et lite dilemma nå.. Fordi jeg vil gjerna ha en ny katt nå, og har funnet en fin en. Men saken er at jeg skal jobbe stort sett hver dag neste uke, og så begynner skolen om ikke så lenge.

Er det så synd for en katt å være alene hjemme fra 10-16?

Det er nå eller aldri liksom.. Når skolen begynner vil det være en hjemme hver dag. Er det sånn at den kan klare seg i en uke hvor det er litt kritisk eller vil det sette varige men?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Hei!

 

Til meg store oppdagelde, likte katten min kokt pasta!

Er dette bra for den? Er vel ikke skadelig på noe vis, som med melk?

9194425[/snapback]

 

 

Den katten som har vært så mye i mediene, den som er 30år gammal.. Han får H-melk hver dag.. Så det er sikkert forskjellig fra katt til katt om melk er sundt eller ikke :hmm:

 

 

Men har et lite dilemma nå.. Fordi jeg vil gjerna ha en ny katt nå, og har funnet en fin en. Men saken er at jeg skal jobbe stort sett hver dag neste uke, og så begynner skolen om ikke så lenge.

Er det så synd for en katt å være alene hjemme fra 10-16?

Det er nå eller aldri liksom.. Når skolen begynner vil det være en hjemme hver dag. Er det sånn at den kan klare seg i en uke hvor det er litt kritisk eller vil det sette varige men?

9195741[/snapback]

 

 

Altså, om det bare er fra 10-16 kan den være alene den lille tiden om den har mat, vann, en plass å ligge, og kansje en mus eller ball eller noe å leke med. Men det spørs litt på alderen, og hvor lenge du har hatt den og da...

Lenke til kommentar
Planen var å hente den i morra, da er den vel 13uker gammel.. Så utrolig kjipt at foreldra mine kanskje reiser på ferie neste uke :(

 

Sååå lyst på katt.

9195860[/snapback]

 

Altså, er det noen som er hjemme, eventuelt kan komme og mate katten, og gi den oppmerksomhet?

Lenke til kommentar

Jeg hadde det akkurat samme problemet EvenruD. Ville så gjerne ha en katt når jeg var tilbake fra ferien (undersøkte masse og kontaktet noen katteeiere før ferien), men foreldrene mine kommer ikke tilbake før om noen uker og jeg jobber 8-16 hverdag, så det ville vært en lidelse for katten. Etter en prat med folka mine bestemte jeg å skaffe meg en fugl istedenfor. Er på utkikk etter en kanari nå.

 

Kanskje du burde gå for noe liknende?

Lenke til kommentar
Planen var å hente den i morra, da er den vel 13uker gammel.. Så utrolig kjipt at foreldra mine kanskje reiser på ferie neste uke :(

 

Sååå lyst på katt.

9195860[/snapback]

Er du redd for at katten skal kjede seg, skaffe du to :)

 

Katter kan være alene hjemme når de er unger, bare ha leker til den. Hent den på fredag etter jobb, så får den blitt kjent med huset før du skal på jobb på mandag. Husk at den ikke skal ut før den er 6-7 mnd og kastrert/sterilisert.

 

EDIT: det går ann å ta med katten på ferie hvis de skal på hytta. Kattunger går ikke langt når de er ute.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Tilo kasse kan du bruke et vaskevansfat eller en pappeske. Synes du det blir uhygenisk kan man kjøpe kattekasse i dyrebutikken for 200 spenn. Av kattesand kan jeg anbefale "klumpesand".

 

Har kommet hjem to ganger med to kattunger når jeg skulle ha tatt en :p De er så søte!

Lenke til kommentar

Vi skulle egentlig ha bare 1 katt, endte opp med 3 stk. Meget mye kos, men og mye arbeid med 3 katter.

 

Noen som har noen tips til gode ormkurer som funker i lengden? Føler at jeg stapper ormkur tabletter og sprøyter med ormkur i kattene til envær tid. Ikke mye delikat heller når det dingler fra akterenden :sick:

Lenke til kommentar
Har kommet hjem to ganger med to kattunger når jeg skulle ha tatt en :p De er så søte!

Kattungers er så søte at det bryter fysikkens lover. Jeg utfordrer etthvert menneske til å gå inn i samme rom som en kattunge uten å bryte samme i en mølje av usammenhengende babyspråk ord. Umulig! :no:

Lenke til kommentar
Vi skulle egentlig ha bare 1 katt, endte opp med 3 stk. Meget mye kos, men og mye arbeid med 3 katter.

 

Noen som har noen tips til gode ormkurer som funker i lengden? Føler at jeg stapper ormkur tabletter og sprøyter med ormkur i kattene til envær tid. Ikke mye delikat heller når det dingler fra akterenden  :sick:

9204621[/snapback]

 

Vi kjøper Drontal. Det er ormekur tabeletter... Er 2 stk i en pakke. Vi gir en gang hvert halve år, altså 2 ganger i året. Det funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...