Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

 

 

 

''Smerte''. Nå snakker vi ikke om å SLÅ til pusen. Får du vondt hvis du knipser deg selv lett på nesa?

 

Må nesten knipse jævla hardt for at det skal gjøre vondt skal jeg fortelle deg, så ''smerter''? Get out of here

Vi har nok ikke så sensitive neser som katter.
Ikke SÅ sensitive, de gir hverandre juling hele tiden. Det inkluderer poter mot trynet til hverandre :S

Selv om kattene slåss i nabolaget så har ikke jeg behov for å klore, bite og slå/knipse på katten min :)

 

Da antar du feil også, for kattene mine er innekatter og sloss sånn SAMMEN :p Når du har sett katter sloss for harde livet og så ett kvarter senere ligge i samme hundeseng (hundeseng for mer plasssss!) og vaske hverandre så innser man at de ikke er så skjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis katteforeldrenes måte å vise hva som er straff er å bite i nakkeskinnet, hvorfor ikke heller gjøre det? :) Ikke bite kanskje hehe. Men ta et litt bestemt tak der for å venne den av med det gale? Knipse på snuten syns jeg er en simpel ting si hva man vil.

Voksne katter har nerver som går langs ryggen, de burde kun bæres som kattunger når de er kattunger og ikke når de er blitt voksne. I verste fall så kan pus bli lam :/ så vær forsiktig med akkurat det, det er en grunn til hvorfor det er blitt ulovliggjort nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guttepus tok tak i en av jentepusene, bet henne hardt i nakken og prøvde å holde henne nede (han ble kastrert før han var fylt året) hun hveser, hyler, prøver å komme vekk fra han og du hører og ser at hun er SKIKKELIG SINT og irritert.

Jeg ser på dem og roper ''HEY! 'Guttepus'!'' og han slipper taket og jentepus får løpe videre. Hun sitter å koser seg og vasker seg nå.

Katter tåler ikke knips på nesa eller ser på det som ''mobbing''? Heh...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom en får en ny katt (kattunge) mens en har en eldre katt, vil kattungen ha nytte av å ha en eldre katt å lære av? Eller er katter bare en instinktmaskin som ikke lærer sosiale ting av hverandre?

 

PS: Jeg har hatt en måke med en ødelagt fot som jeg har matet i noen år. Den kan bare stå på ett bein. Når den får barn, står de også på ett bein, selv om begge bein er friske. I hvert fall gjør de det når den ettbeinte pappamåken er i nærheten. 

Lenke til kommentar

Ja.

Dette er også hvorfor folk EGENTLIG burde la kattunger få være hos moren sin lenger enn de ''vanlige'' 2 månedene. Etter 2 måneder så begynner mammapus å bli ganske lei av kattungenes mas hele tiden og siden de har sluttet å die så vil moren sakte men sikkert behandle dem som en annen voksen katt i huset, dette er en flott måte for kattungen å lære sosiale ferdigheter på siden mor fint kan finne på å slå bort kattungen hvis den ikke respekterer hennes personlige grenser.

Det høres brutalt ut, men det er nå slik naturen er, og naturen vet jo hva den gjør.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom en får en ny katt (kattunge) mens en har en eldre katt, vil kattungen ha nytte av å ha en eldre katt å lære av? Eller er katter bare en instinktmaskin som ikke lærer sosiale ting av hverandre?

 

PS: Jeg har hatt en måke med en ødelagt fot som jeg har matet i noen år. Den kan bare stå på ett bein. Når den får barn, står de også på ett bein, selv om begge bein er friske. I hvert fall gjør de det når den ettbeinte pappamåken er i nærheten.

Haha, så søtt.

 

Katter kan være både sosiale og "ensomme". De har på en måte to "innstillinger" i personligheten, og aktiverer dem etter situasjonen de befinner seg i. Jeg vil nok tro at en kattemor vil lære dem sosial oppførsel, men de lærer jo de grunnleggende ferdighetene i tiden de dier.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis katteforeldrenes måte å vise hva som er straff er å bite i nakkeskinnet, hvorfor ikke heller gjøre det? :) Ikke bite kanskje hehe. Men ta et litt bestemt tak der for å venne den av med det gale? Knipse på snuten syns jeg er en simpel ting si hva man vil.

Vi er ikke katter, og det er heller ikke hva våre katter oppfatter oss som. Katter er kjent for å reagere dårlig på aversiv trening, og ender heller opp med å gå i forsvar eller trekke seg bort. Holder man på slik kan man miste tilliten til katten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvis katteforeldrenes måte å vise hva som er straff er å bite i nakkeskinnet, hvorfor ikke heller gjøre det? :) Ikke bite kanskje hehe. Men ta et litt bestemt tak der for å venne den av med det gale? Knipse på snuten syns jeg er en simpel ting si hva man vil.

Vi er ikke katter, og det er heller ikke hva våre katter oppfatter oss som. Katter er kjent for å reagere dårlig på aversiv trening, og ender heller opp med å gå i forsvar eller trekke seg bort. Holder man på slik kan man miste tilliten til katten.

 

 

Har ikke noe med katter å gjøre, bare spurte( i forlengelsen av interesse for et annet punkt litt tidligere). Alt det ble avklart med buffy i de påfølgende innleggene. Takk.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at katter ikke klarer å bæsje rundt sitt eget hus, men må gå over til naboen og tar seg til rette og lage det meget utrivelig? Flyr katter rundt her dagen lang, forbannet liv om natten. Det burde innføres regler om kattehold.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at katter ikke klarer å bæsje rundt sitt eget hus, men må gå over til naboen og ta seg til rette og lage det meget utrivelig? Flyr katter rundt her dagen lang, forbannet liv om natten. Det burde innføres regler om kattehold.

Nå tråkker du i et vepsebol ;)

 

Men for å være alvorlig. Jeg har bodd i flere boligområder, men aldri hatt problemer med verken katteavføring eller kattebråk om natten. Derimot kan hundeeiere bli flinkere til å plukke opp etter hunden, og ikke gå tur med hunden etter leggetid. Det har vært et større problem de stedene jeg har bodd. Ikke veldig trivelig å tråkke i og lukte på hundepiss over alt heller. Det kan naturligvis ikke plukkes opp, og hundene skal jo på død og liv pisse på alt av stolper og trær. Så hvis du mener at katter bør holdes innendørs, så bør man gjøre det samme med hunder.

Endret av Molekylet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke innendørs, det er for ekstremt (tenker da på katter som ikke er innekatter). Det som er ekstra hyggelig er jo at katten legger et lite lag med jord over sine etterlatenskaper, ekstra moro å plutselig stå der med hendene full av bæsj.

 

Kan ikke katter holdes i bånd? Og katter som angriper, hva skal man gjøre med de? Vi vet jo alle hva som skjer med hunder.

 

Vepsebol eller ikke, dette er absolutt noe som det burde bli tatt tak i, nekter å tro at vi er de eneste som har det sånn.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...