Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at det er best å holde katten inne. Nå var det en katt i nabolaget her som nylig ble påkjørt. Synes det er så forferdelig å høre om, og hadde blitt helt knust hvis det skjedde med min pus. :(

 

Jeg er til dels enig, altså at det er tryggest for oss og ha katten inne da den ikke kan bli påkjørt(selv om mye annet kan skje i hjemmet også). MEN, om en tenker på katten sitt ve og vell så er det ikke særlig lurt. De ønsker jo å være ute å leke seg. Tenk om du selv aldri fikk gå ut! 

 

Vi har dog ikke noe valg da vi har en gal bengal i hus, og om vi ikke slepper den ut så går det hardt ut over huset  :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt om dette, og det er fullt mulig å gi katten et rikt liv som innekatt. Har man hage, kan man sette opp en Catio, ellers finnes det mye moro man kan installere både innendørs og på balkonger. I mitt tilfelle trenger jeg ikke mye for å gi henne et godt liv, da jeg har stor leilighet med mange rom, mange plasser hun kan gjemme seg (huler o.l.), klatre opp på (høye vinduskarmer), mye hun kan leke med og klatre i, osv. Hun er ganske gammel, og blir uansett bare redd hvis jeg slipper henne ut. Hun tar til takke med å se ut vinduer i timesvis. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest litt om dette, og det er fullt mulig å gi katten et rikt liv som innekatt. Har man hage, kan man sette opp en Catio, ellers finnes det mye moro man kan installere både innendørs og på balkonger. I mitt tilfelle trenger jeg ikke mye for å gi henne et godt liv, da jeg har stor leilighet med mange rom, mange plasser hun kan gjemme seg (huler o.l.), klatre opp på (høye vinduskarmer), mye hun kan leke med og klatre i, osv. Hun er ganske gammel, og blir uansett bare redd hvis jeg slipper henne ut. Hun tar til takke med å se ut vinduer i timesvis. :)

 

Jo det er klart, katter er forskjellige. Våre er helt motsatt, de elsker å være ute! :) 

 

Vi har også en relativt liten leilighet, så det er ikke for spennende på innsiden. 

Lenke til kommentar

Har man to, blir det naturligvis en annen sak. Jeg kunne ikke hatt to innekatter i denne leiligheten. Har fått spørsmål fra to stykker om å overta katten deres, men sagt nei av akkurat den grunnen. Så snart du legger til én til katt, blir det hele mye mer komplisert.

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å holde henne inne en stund til. Kanskje jeg kan lære henne litt Kung Fu. I mellomtiden får jeg bare ta henne med ut av og til (det liker hun).

 

Har lest litt om kattekosthold. For øyeblikket mater jeg henne Yarrah tørrfôr og våtfôr (bytter annenhver dag), våtfôret har mer protein og kjøtt. Men, etter min research er ikke Yarrah godt nok, og det hjelper ikke at det er økologisk når næringsbalansen og næringsopphavet er feil.

 

Jeg synes dette virket bra dog: Orijen Cat & Kitten. Hva tenker dere andre?

 

 

EDIT:

Kattemat for over 1 million? xD Hahah...

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å holde henne inne en stund til. Kanskje jeg kan lære henne litt Kung Fu. I mellomtiden får jeg bare ta henne med ut av og til (det liker hun).

 

Har lest litt om kattekosthold. For øyeblikket mater jeg henne Yarrah tørrfôr og våtfôr (bytter annenhver dag), våtfôret har mer protein og kjøtt. Men, etter min research er ikke Yarrah godt nok, og det hjelper ikke at det er økologisk når næringsbalansen og næringsopphavet er feil.

 

Jeg synes dette virket bra dog: Orijen Cat & Kitten. Hva tenker dere andre?

 

 

EDIT:

Kattemat for over 1 million? xD Hahah...

 

Orijen går for å være det beste/mest næringrike tørrforet til hund, så jeg ville nok gått for det om jeg bare hadde hatt en katt! :) Litt vel dyrt når man har fire.

Lenke til kommentar

Orijen går for å være det beste/mest næringrike tørrforet til hund, så jeg ville nok gått for det om jeg bare hadde hatt en katt! :) Litt vel dyrt når man har fire.

Tror vel jeg har bestemt meg at neste fôrinnkjøp blir Orijen. :)

 

Men så var det våtfôr da... Synes Vom kattemat virker interessant, som noen her har nevnt før.

Lenke til kommentar

Du kan også bare gi rått kjøtt eller fisk. :) Eller rå pølser fra vom og hundemat.

Etter min lesning så er fisk altfor primitiv kost, og inneholder ikke nok næringsstoffer til å tilfredstille næringsbehovene. VOM virker dog bra, og tenker å kombinere dette med f.eks. tørrfôr eller våtfôr (blande inn). Men lurer på om det ikke hadde vært greit å hatt en næringsrik våtfôr som en grunnleggende del av næringskilden, så hun ikke mangler noe.
Lenke til kommentar

Våtfor inneholder mest vann, men mange innekatter sliter med å få i seg nok så det å gi henne bløtfor en gang i uken eller to er ikke en dum idee :)

Gir våtfôr annen hver dag jeg. :p Så drikker hun vann selv innimellom, 1-2 gang til dagen kanskje.

 

Woa.. Se likhetstrekkene i avatarene våre... xD

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Du kan også bare gi rått kjøtt eller fisk. :) Eller rå pølser fra vom og hundemat.

Etter min lesning så er fisk altfor primitiv kost, og inneholder ikke nok næringsstoffer til å tilfredstille næringsbehovene. VOM virker dog bra, og tenker å kombinere dette med f.eks. tørrfôr eller våtfôr (blande inn). Men lurer på om det ikke hadde vært greit å hatt en næringsrik våtfôr som en grunnleggende del av næringskilden, så hun ikke mangler noe.

 

Hele greia med produktene fra Vom og Hundemat er at dette ER et fullverdig produkt, et fullverdig og naturlig produkt.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan også bare gi rått kjøtt eller fisk. :) Eller rå pølser fra vom og hundemat.

Etter min lesning så er fisk altfor primitiv kost, og inneholder ikke nok næringsstoffer til å tilfredstille næringsbehovene. VOM virker dog bra, og tenker å kombinere dette med f.eks. tørrfôr eller våtfôr (blande inn). Men lurer på om det ikke hadde vært greit å hatt en næringsrik våtfôr som en grunnleggende del av næringskilden, så hun ikke mangler noe.
Hele greia med produktene fra Vom og Hundemat er at dette ER et fullverdig produkt, et fullverdig og naturlig produkt.

Noen som har fått tak i katte maten til vom? Mine lokale butikker venter og venter. Forstår det slik at de bytter lager for tiden, og der har ikke gått helt uproblematisk kan en si...

Lenke til kommentar

Noen som har fått tak i katte maten til vom? Mine lokale butikker venter og venter. Forstår det slik at de bytter lager for tiden, og der har ikke gått helt uproblematisk kan en si...

Jeg vet de skal kunne få det inn i nærheten (30 mins kjøring), men om de faktisk har det på lager i butikken vet jeg ikke. Tror nok jeg kommer til å kjøpe inn litt i neste uke om jeg får tak i, så får jeg se.

 

 

jeg MÅ være streng med det ellers spiser de og spiser og spiser til de spyr det opp igjen.

Hahah, faktisk så lar min det ligge igjen av og til, og så visker hun ut sporene sine slik som katter gjør i naturen, selv om det er vanlig gulv som ikke etterlater spor... xD

 

 

Hele greia med produktene fra Vom og Hundemat er at dette ER et fullverdig produkt, et fullverdig og naturlig produkt.

Nå skjønner jeg at det er fôr som skal etterligne det de ville spist i naturen, som i teorien skulle være tilstrekkelig, men du er sikker på at de får det de skal ha med Vom, av næring?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...