Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er Beapusen min kommet vel hjem igjen, etter å ha vært borte siden fredag. jeg har vært fra meg av engstelse. Jeg gikk ut for å se etter henne i kveld, og bestemte meg for å se borte ved noen hytter, og plutselig hørte jeg et hyl. Der sto den lille jenten min helt forskremt i vindusruten. Jeg fikk kontakt med de som eier hytten, og fikk henne ut. Hvordan hun har kommet seg inn der, har jeg ingen anelse om, men jeg er veldig takknemlig for å ha henne tilbake. Hun har fått i seg mat nå, men er forsatt ganske urolig, og vaser rund.

post-125252-0-26301400-1423600253_thumb.jpg

• Liker 8
Lenke til kommentar

Katten er nettopp kommet i hus, følte det gikk fint. Den gikk rundt å så seg om, og var litt skeptisk til oss. Har latt den få rom og være for seg selv. Nå ligger den bak sofaen. La fram mat og vann foran sofaen.

Noe jeg gjør feil? Hva er egentlig ettiketten?

La vann og mat være ett sted hvor folk befinner seg, på denne måten ''tvinger'' du katten ut for å utforske miljøet den er i. Gi den godt med rom, ros og kos når pus kommer frem så får du nok en ganske happy katt om ikke lenge :)

Lenke til kommentar

Kjekt du fant katten din Kiro :w00t:

La vann og mat være ett sted hvor folk befinner seg, på denne måten ''tvinger'' du katten ut for å utforske miljøet den er i. Gi den godt med rom, ros og kos når pus kommer frem så får du nok en ganske happy katt om ikke lenge :)

Etter at jeg skrev innlegget kom katten bort av egen vilje og ville kose. Litt etterpå kom den opp i sofaen og la seg på fanget mitt. Den begynner å male med en gang du koser med den. Føler dette går dritra :D

Den smakte litt på maten også. Kjøpte Royal Canin, tror jeg prøver Yarrah etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du ser det på pelsen deres. Mine puser fikk ros av veterinæren, og jeg fikk ros for å ta så godt vare på dem :)

Jeg har opplevd å få skryt for at jeg holder tispa mi (hund) i god form også, mens hun var halvfeit og heldvask pga løpetid..

På torsdag regner jeg med å få kjeft, da er det årlig vaksinasjon av begge hundene.. Nå er det ikke noen halvfeite hunder akkurat.. Nå er de akkurat på grensa til å ha for lite fett på kroppen.

Ellers vil jeg si på generelt grunnlag at et kattefor som har hvete som hovedingrediens uansett er noe man bør holde seg unna..

Vom og hundemat sitt kattefôr bør være langt mer interessant, det er naturlige saker.

http://www.vomoghundemat.no/riktig-kattemat.html

Lenke til kommentar

Har tre katter, en som er bitteliten og som gjerne kan legge på seg mer, en som er i perfekt form, masse muskler, kompakt, sterk, og en annen som er litt for glad i mat og er lubben. Alle får akkurat det samme foret - Josera.

Aner ikke hva du prøver på her, men kattene mine er ikke i dårlig form overhode.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Uansett hvor mye man betaler for tørrfor, det være seg Hill's, RC, Eukanuba, etc, vil man støte på "dårlige" ingredienser. Men så lenge katten er sunn, frisk og rask, så kan det ikke være så gale at maten inneholder en liten mengde mais eller potetmel. Noe vil det uansett være. Så lenge man er obs på at katten ikke får noe som kan sammenlignes med fast food for mennesker og får i seg næringen den trenger, så ser jeg ikke noen grunn til bekymring. Min katt mates med Josera for eldre katter, og hun er akkurat passe vekt, aktiv, sunn og frisk. Når vom&kattemat kommer ut, vil jeg vurdere det dersom det ikke koster skjorta (jeg elsker pusen min og gjør hva som helst for henne, men jeg er ikke rik). :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger leker katten med klørne ute, tar tak i hånda/armen/finger og biter lett. Pleier ikke å gjøre noe særlig vondt, men noen ganger får jeg skraper på huden som svir litt. Sviingen kommer litt etterpå. Er det noen måte å få henne til å være mer forsiktig?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

En kattunge vil alltid forårsake litt sår her og der. Da jeg var liten, hadde vi kattunger titt og ofte og hendene og armene mine var fulle av små kloremerker. Det er ikke noe du kan gjøre noe med. Du kan jo prøve å gjøre som med hunder - lag en lyd hun reagerer på (f. eks. "Au!"), så snu det vekk og ignorer henne i ca. et halvt minutt, så fortsett å leke. Gjenta dette. Om det fungerer med katter vet jeg ikke, men som sagt, du kan jo prøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun er bare 12 uker, kanskje det går over? Går egentlig helt fint, som regel har hun klørne inne og koser som vanlig. Men tror jeg må kjøpe noe aloe vera-greier å ha på huden. :p

Hun har nesten ikke spist heller, bare drukket litt inni mellom. Hvis jeg tar noen knotter ut av matskålen og legger det på gulvet så spiser hun dem, men har ikke rørt noe fra matskålen. Kanskje de som hadde katten før fôret henne med noe sånn butikkgreier?

Lenke til kommentar

Dete kommer helt ann på. Det kan også være at vi tolket historien din litt forskjellig. For meg hørtes det ut som om du hadde stengt to katter i en kjeller uten oppsyn. Katter trenger menneske-kontakt og stimulering ved lek etc. De vil ikke trives ved å bo i en mørk kjeller helt alene selv om de har mat og vann.

6854490[/snapback]

De er forsåvidt stengt inne alene i kjelleren. Men med mat og vann, menneskelig kontakt blir når eierne sover nede. De er jo ikke der til vanlig... Holder det med sovende kontakt om natten?

Ok, eldgammel tråd. Men jeg blir skremt at noen som i det hele tatt huser dyr, kan komme med slike spørsmål. Vi trenger tydelighvis dyresnut her i landet og.

Lenke til kommentar

Hun er bare 12 uker, kanskje det går over? Går egentlig helt fint, som regel har hun klørne inne og koser som vanlig. Men tror jeg må kjøpe noe aloe vera-greier å ha på huden. :p

Hun har nesten ikke spist heller, bare drukket litt inni mellom. Hvis jeg tar noen knotter ut av matskålen og legger det på gulvet så spiser hun dem, men har ikke rørt noe fra matskålen. Kanskje de som hadde katten før fôret henne med noe sånn butikkgreier?

Ta en helt vanlig neglklipper og ''stuss'' hennes negler. Du skal ikke klippe noe i lengden, bare den bittelille nålen de har på tuppen av klørne sine. Det hjelper i MASSEVIS.

OBS: Til alle som vurderer å stusse pus sine klør, kun TUPPEN, katter har nerver i klørne sine, så hvis du klipper for mye så vil faktisk pus blø og få vondt. Har aldri opplevd det før, men pus klarte å rive av en negl her en gang (aner ikke hvordan) og hun var bittelitt øm men en uke senere hadde det begynt å gro ny negl :) Så pus vil ikke dø hvis du gjør det feil, bare.. vis forsiktig!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Tidligere gikk jeg ut for et lite ærend, det var én person igjen hjemme. Så går hun på jobb og jeg kommer tilbake 10 minutter etterpå. Leter etter katten og finner henne pakket inn i et laken som hun liker å krølle seg inn i (under senga). Der har hun ligget siden 15-tiden idag. Har vært oppe et par ganger og sett om hun er der fortsatt, men ligger på samme sted.

Er dette normalt?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Vi har kloklipping og tannpuss en til to ganger i uken bare for å ha vanen. Gamlekatten slipper for der er det strengt tatt ikke så mye tenner igjen (vi har trukket to vanlige tenner og to av hoggtennene, og en mistet han selv). Vi belønner med hundegodbiter, og det funker fint, selv om vi måtte lete etter noe de likte. Har og lært dem å komme på kommando, sitte og å gi "kontakt" med nesetuppen mot fingertuppen min. Skal prøve å lære inn High Five.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...