Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Hun er chippet. Planen har alltid vært at hun skulle steriliseres, men pga sykdom opp til nylig, så jeg ikke ville utsette henne for for mye på en gang. Hun ble "friskemeldt" i midten av januar. Hun har hele tiden gått på ppiller, men siden hun skulle ha pillen i går, så kan den sikkert ha mistet sin funksjon nå :/

Hun har enda ikke kommet hjem igjen, og jeg blir bare mer og mer bekymret. Tårene renner ukontrollert, tror jeg er litt for knyttet. Jeg har hengt opp dyrebar.no plakater i nærområdet. Det er nesten som jeg håper at hun kommer tilbake drektig, for da har hun i vært fall kommet hjem trygt. Jeg tenker bare det verste....

Jeg vil bare ha den lille jenten min hjem igjen :(

Endret av Kiro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

KAN være nyttig HVIS uhellet er ute. Jeg betaler sånn ca 100 kr pr katt pr måned i helseforsikring, jeg sover veldig godt når jeg vet at jeg har den sikkerheten ihvertfall :)

Sikkert kjekt å ha, men ser at det er egenandel på noen tusen, og forsikringsverdi på flere titusen. Kan det bli så dyrt om katten blir syk?

Egenandelen er på 1000 + 10 %. Resten skal de dekke. HVIS uhellet er ute. Jeg betaler kun 100 kr pr katt hos Agria, for ca 40 000 kr i forsikringsåret (pr katt det også, så hvis to av mine puser, eller gud forby alle tre trenger operasjon til 40 000 så er jeg dekket jævlig mye for å si det sånn!).

Ikke forsikre hos DNB eller noe sånt.. bankene har gunstige lånevilkår for DEM SELV, de driter i dyra dine. En tommelregel hos dem er f.eks at du ikke får ha katten din forsikret hos dem når de er blitt så så gamle (mener å tro det var 7-8 år, en katt kan fint leve i 20), dette fordi de vil ha din katt forsikret hos dem når de er unge og friske, og så si ifra seg ansvaret når de begynner å komme opp i årene og trenger ditten og datten. Agria er ren dyreforsikring som du kan ha livet ut til pus :)

Tror du virkelig Agria bryr seg om katten din?

Hvis du sjekker med finkn hvor mange klager Agria har hatt inne der kan du jo tenke litt selv..

De er rett og slett ikke særlig greie å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

KAN være nyttig HVIS uhellet er ute. Jeg betaler sånn ca 100 kr pr katt pr måned i helseforsikring, jeg sover veldig godt når jeg vet at jeg har den sikkerheten ihvertfall :)

Sikkert kjekt å ha, men ser at det er egenandel på noen tusen, og forsikringsverdi på flere titusen. Kan det bli så dyrt om katten blir syk?

Egenandelen er på 1000 + 10 %. Resten skal de dekke. HVIS uhellet er ute. Jeg betaler kun 100 kr pr katt hos Agria, for ca 40 000 kr i forsikringsåret (pr katt det også, så hvis to av mine puser, eller gud forby alle tre trenger operasjon til 40 000 så er jeg dekket jævlig mye for å si det sånn!).

Ikke forsikre hos DNB eller noe sånt.. bankene har gunstige lånevilkår for DEM SELV, de driter i dyra dine. En tommelregel hos dem er f.eks at du ikke får ha katten din forsikret hos dem når de er blitt så så gamle (mener å tro det var 7-8 år, en katt kan fint leve i 20), dette fordi de vil ha din katt forsikret hos dem når de er unge og friske, og så si ifra seg ansvaret når de begynner å komme opp i årene og trenger ditten og datten. Agria er ren dyreforsikring som du kan ha livet ut til pus :)

Tror du virkelig Agria bryr seg om katten din?

Hvis du sjekker med finkn hvor mange klager Agria har hatt inne der kan du jo tenke litt selv..

De er rett og slett ikke særlig greie å ha med å gjøre.

All kommunikasjon med Agria har vært hyggelig for min del. De måtte bruke laaang tid for å forklare ting for meg og de var tålmodige og herlige og svarte på hvert eneste spørsmål og hjalp meg når jeg trengte hjelp :) MEN, jeg har ikke prøvd å ''bruke'' forsikringen enda, HELDIGVIS, så jeg kan ikke si noe om hvordan det blir med utbetaling av forsikringspenger (det er ikke ALT de dekker heller, som arvelig sykdom osv, alt dette står i kontrakten..). Det jeg ihvertfall vet er at mitt veterinærkontor har en direktavtale med Agria, så jeg trenger ikke gjøre noe hvis jeg får en større regning hos dem - da tar de det rett opp med Agria :)

Lenke til kommentar

Ja. Hun er chippet. Planen har alltid vært at hun skulle steriliseres, men pga sykdom opp til nylig, så jeg ikke ville utsette henne for for mye på en gang. Hun ble "friskemeldt" i midten av januar. Hun har hele tiden gått på ppiller, men siden hun skulle ha pillen i går, så kan den sikkert ha mistet sin funksjon nå :/

Hun har enda ikke kommet hjem igjen, og jeg blir bare mer og mer bekymret. Tårene renner ukontrollert, tror jeg er litt for knyttet. Jeg har hengt opp dyrebar.no plakater i nærområdet. Det er nesten som jeg håper at hun kommer tilbake drektig, for da har hun i vært fall kommet hjem trygt. Jeg tenker bare det verste....

Jeg vil bare ha den lille jenten min hjem igjen :(

Ring til vet du bruker og hør om chippen har riktig info på seg (ene pusen min hadde INGEN info på sin!!!! Heldigvis oppdaget de dette da jeg ga dem nummerene deres og ordnet det, men uff!).

Prøv å være tilgjengelig for pus, gå turer og rop etter pus, sånne ting. Katter kan også bli låst inne på steder.. så det kan være fint å kanskje ta en titt innom f.eks oppganger o.l, spesielt nå som det er så kaldt innimellom nå.

Det er fælt når pus er borte, jeg føler med deg :(

Lenke til kommentar

Takk :) Jeg gikk inn på dyreidentitet.no og søkte opp chipnummeret hennes, og der stemte alt untatt navnet hennes. De har klart å registrere henne som Brage (navnet på hankatten min), og ikke Bea som er navnet hennes. Ellers så stemte resten av informasjonen.

Jeg har gått rundt, og ropt i nesten hele dag, og skal ut igjen i morgen. Vi bor ganske landlig til, så håper hun har sneket seg inn i et uthus,eller låve. Det blåser ganske kraftig, og snør ute, så alle spor er borte. :(

Endret av Kiro
Lenke til kommentar

Takk :) Jeg gikk inn på dyreidentitet.no og søkte opp chipnummeret hennes, og der stemte alt untatt navnet hennes. De har klart å registrere henne som Brage (navnet på hankatten min), og ikke Bea som er navnet hennes. Ellers så stemte resten av informasjonen.

Jeg har gått rundt, og ropt i nesten hele dag, og skal ut igjen i morgen. Vi bor ganske landlig til, så håper hun har sneket seg inn i et uthus,eller låve. Det blåser ganske kraftig, og snør ute, så alle spor er borte. :(

Jeg kjenner den følelsen du går rundt med nå. Den er ikke noe god.

Men katter, selv de som er veldig hjemmekjære, har det med å i blant legge ut på langturer. De kan vare alt fra et par dager til flere måneder. Har selv erfart flere måneder, det var et stort sjokk men aller mest glede når pus kom hjem. Hva som får de til å bli borte så lenge, vet jeg ikke. Vi var alltid veldig snille mot og glade i kattene våre, og de var stort sett bare ute et par timer av gangen ellers.

Lenke til kommentar

All kommunikasjon med Agria har vært hyggelig for min del. De måtte bruke laaang tid for å forklare ting for meg og de var tålmodige og herlige og svarte på hvert eneste spørsmål og hjalp meg når jeg trengte hjelp :) MEN, jeg har ikke prøvd å ''bruke'' forsikringen enda, HELDIGVIS, så jeg kan ikke si noe om hvordan det blir med utbetaling av forsikringspenger (det er ikke ALT de dekker heller, som arvelig sykdom osv, alt dette står i kontrakten..). Det jeg ihvertfall vet er at mitt veterinærkontor har en direktavtale med Agria, så jeg trenger ikke gjøre noe hvis jeg får en større regning hos dem - da tar de det rett opp med Agria :)

Så du baserer deg på hvordan det er å være kunde før det i det hele tatt har oppstått noe, og lar det være sannheten for hvordan det fungerer ved et oppgjør..

Du forstår vel selv at det ikke henger på greip?

Lenke til kommentar

Så du baserer deg på hvordan det er å være kunde før det i det hele tatt har oppstått noe, og lar det være sannheten for hvordan det fungerer ved et oppgjør..

Du forstår vel selv at det ikke henger på greip?

Altså...

Ikke oppstått noe? I innlegget du svarte på skrev jeg ''De måtte bruke laaang tid for å forklare ting for meg og de var tålmodige og herlige og svarte på hvert eneste spørsmål og hjalp meg når jeg trengte hjelp''.

Så sånn sett har det oppstått ''noe'', og de har behandlet meg med respekt og tålmodighet hver eneste gang jeg har tatt kontkt (skriver INGENTING om hvor ofte jeg har hatt kontakt med dem heller.. til opplysning er det opptil flere ganger)

Hvis du ikke syns det er ''nok'' så får det være din mening om saken. MITT inntrykk, som JEG sitter igjen med å ha med dem å gjøre er at de er veldig hyggelige og greie å ha med å gjøre, og jeg anbefaler dem til alle jeg kjenner. Det er også KUN de som tilbyr denne type forsikring LIVET UT for pusen din (utifra min research, letet lenge etter forsikring før jeg settled me Agria, finner jeg noe som kan tilby noe bedre enn Agria så hadde jeg byttet til det øyeblikkelig).

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

"Hvete*, kylling* (24 %), mais*, kyllingfett* fisk (4 %), solsikkefrøskall*, bryggerigjær, soyabønneskall*, mineraler."

Ser ikke så mye bedre ut enn de fleste andre fôr - lite av det som står på pakken (fisk) og inneholder fyllstoffer. Jeg vet ikke, men det virker som at uansett hva man kjøper, så er det ikke så bra som produsenten skal ha det til.

Lenke til kommentar

Fordi ihvertfall ikke jeg har ressursene eller tid til å lage mat fra bunnen av til kattene mine hele tiden. Hadde vi gitt dem restene våre hadde de lidd av alle slags mangelsykdommer, så enten read up og sett deg ordentlig inn i det eller kjøp ordentlig tørrfor (tegn på ordentlig godt tørrfor er god kvalitet på pels, de spiser også mindre av mat som inneholder næringen de trenger).

Lenke til kommentar

Du misforstår. Poenget mitt var, prosessert kattemat med herdet fett, kylling som er matet med plastikk, dårlig kvalitet og generelt sett ingredienser der næringsstoffene ikke er bevart er ikke ideelt, det sier seg selv. Jeg forventer ikke at du skal bli katteernæringsekspert og jakte på maten til katten til å tilberede det fra bunn av. Jeg fant bare et økologisk alternativ som virket bedre enn annet kattemat fra mitt perspektiv, med fokus på kvalitet og produksjonsmetode. Jeg prioriterer å bruke mer penger på bedre produkter, og tenkte noen her hadde researchet rundt dette fra før. Det er en læreprosess for meg også dette. Kosthold for mennesker er ikke det samme som kosthold for dyr.

Så jeg skjønner ikke hvorfor du sier "read up eller etc.", jeg forstår dog hva du mener med det. Det er nettopp research jeg prøver på her. Jeg er klar over at katter ikke skal spise hva som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...