Kiro Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Therawyn: Takk. Mushi: Okei. Nei, de er ikke tykk. Han har litt mage, men ikke stor. Moren deres var halvt Main Coon/ Norsk skogskatt, men vet ikke hvor mye av de genene de har i seg. Jeg har nå funnet ut at søsteren deres (fra samme kull) også veier to kg kilo, og moren veier fire kilo. Det gjorde meg litt tryggere på han, og mer bekymret for om hun er for liten? skal det ingen enda ta? Hun ser liten, og spinkel ut, men det er kjøtt på kroppen, og hun spiser godt. Men ifølge de bildene, så føler jeg at begge havner innunder idealet, så da er det kanskje vanlig: Jeg kjenner at jeg har blitt skikkelig hønemor når det kommer til kattungene, hehe. Dette er Bea Og dette er Brage Endret 26. september 2014 av Kiro 5 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hvorfor driver katten min og skraper rundt matskåla si etter den har spist? Det er som regel litt mat igjen når han gjør det. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) JoseCuervo: Min gjør det samme når han er mett, eller ikke har lyst på maten, Tror det har noe med at de "gjemmer" det. Endret 28. september 2014 av Kiro 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Katter graver ned både mat og avføring/tiss for å forhindre at andre rovdyr klarer å ''lukte dem frem''. 1 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Katten min legger gjerne igjen sine halvspiste gaver hvor som helst. Hadde helst sett at hun hadde gravd de ned ute en plass. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hvor flink er katter til å unngå å spise ting som er farlige for dem? Jeg har hørt om hunder som har dødd etter å ha spist rottegift. Er katter flinkere enn hunder til å bestemme om noe er spiselig eller giftig? Jeg har en katt som øyensynlig tror at det meste er giftig....spesielt billig kattmat fra Europris. Eller er noen katter bare kresne? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Noen katter er bare mer kresne enn andre, men det er ikke det foret jeg hadde anbefalt for å si det sånn.. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Noen katter er bare mer kresne enn andre, men det er ikke det foret jeg hadde anbefalt for å si det sånn.. Er det mindre næringsrikt eller mangler det viktige næringsstoffer sammenlignet med andre og dyrere merker? Eller er det billig fordi de ikke har lagt ned arbeid i at katter skal synes det smaker godt? Det siste var kanskje et dumt spørsmål å stille, for det er vel vanskelig å vite. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Noen katter er bare mer kresne enn andre, men det er ikke det foret jeg hadde anbefalt for å si det sånn.. Er det mindre næringsrikt eller mangler det viktige næringsstoffer sammenlignet med andre og dyrere merker? Eller er det billig fordi de ikke har lagt ned arbeid i at katter skal synes det smaker godt? Det siste var kanskje et dumt spørsmål å stille, for det er vel vanskelig å vite. Næringen ja. Det er derfor man blir anbefalt å kjøpe de dyrere merkene, da vil ikke pus måtte spise like mye for å få i seg samme mengde med næring (så du sparer faktisk ingenting på å kjøpe billig kattemat), du vil få mindre kattedritt å håndtere og maten vil gjøre pus godt i det lange løp. Jeg vil anbefale Josera fra nettdyret.no, billigere enn RC (2/3 av prisen til RC) men sååå mye bedre 2 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Jeg vil anbefale Josera fra nettdyret.no, billigere enn RC (2/3 av prisen til RC) men sååå mye bedre Tusen takk for anbefaling! Det skal jeg jammen forsøke! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Jeg anbefaler også på det varmeste Josera. Min pus ser ut til å stortrives med det og hun spiser betydelig mindre av det enn Perfect Fit, som jeg ga i begynnelsen. Ergo inneholder det mer næring. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Josera her og! Hw er reine josera-sekten. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Vi bruker Hills og Royal Canin. De godtar ikke annet så jeg adlyder. Eller hu vi fant ute eter ALT, men det gjør ikke de andre Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har prøvd flere ganger å ta et bilde av pus der hun ikke ser bra ut, men av en eller annen grunn så ser hun ut til å være fotogen. Uansett hvor hardt jeg prøver å ta et 'udelikat' bilde av henne, det går ikke. Dette nedunder må være det nærmeste jeg kom.. Andre som har klart dette? Eller er og forblir pusene bare fotogene? Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hei, jeg har en kattunge på 12 uker. Har dere noen tips til hvordan jeg kan vaske kattungen? Jeg fulgte instruksene til denne damen på video men katten min får allikevel panikk. Den klorer meg ikke på hendene men den beveger seg ganske rastløst. Grunnen til hvorfor jeg ønsker å bade katten er ikke pga den skal lukte fint, men at jeg skal fjerne de bæsjeklumpene som setter seg fast i håret. Kattungen min er nemlig langhåret Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg prater alltid til pus, og pleier å unngå å vaske hodet (min erfaring sier at det er dette som gjør at de freaker ut mer enn noe annet) og ikke putt pus på rygg så pus føler seg utrygg.Ellers, hvis du har en langhåret katt som har bæsj sittende fast i håret i bakenden så er det sååå mye enklere å bare klippe av håret... bare pass på at du ikke klipper pus sin hud! Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Takk, skal forsøke å hjelpe lille katten min nå Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Pusen min var plutselig oransje rundt munnen, og på den ene poten i går, og jeg ante ikke hva det kom av. Jeg så også noen oransje flekker på gulvet, men ingen kilde. Det luktet ingenting, og jeg har prøvd å vaske han, men det går ikke vekk. I dag fant jeg et veltet glass med betakaroten litt bortenfor der flekkene var, og går utifra at det er de han har fått i seg. Er betakaroten farlig for katter? og har dere noen tips til hvordan jeg kan få han ren? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hadde ringt gifttelefonen eller dyrlegen. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Mye gnagere ute nå, katten min kommer faen meg på trappa meg mus hele tida. Stolt pus hver gang og skal vise meg byttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå