Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk at noen putta den kattungen i en pose for å bli kvitt den. Helt makabert!

Når skal folk forstå at katter er levende vesener de også? Folk bader i mobiler til 6000 kr, drar på byen to ganger i måneden og shopper nye klær fordi de kjedet seg, men å bruke 1500 kr på en skarve katt for at den skal bli chippet og kastrert er sløsing med penger og dyrt. :mellow:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Synes det er helt forferdelig hvordan folk dumper katter som det var gjenstander. Det finnes ingen grunn til å gjøre noe så forferdelig mot et levende vesen :( her jeg bor gjør heldigvis dyrebeskyttelsen er veldig god jobb, så mange katter har i sommer blitt reddet.

Jeg tenker at om man ikke har råd til å kastrere/sterilisere katten, så har man ikke råd til å ha katt. Jeg synes det bør være en selfølgelig på lik linje som å kjøpe mat til stakkaren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk at noen putta den kattungen i en pose for å bli kvitt den. Helt makabert!

Når skal folk forstå at katter er levende vesener de også? Folk bader i mobiler til 6000 kr, drar på byen to ganger i måneden og shopper nye klær fordi de kjedet seg, men å bruke 1500 kr på en skarve katt for at den skal bli chippet og kastrert er sløsing med penger og dyrt. :mellow:

Ja, det er helt jævlig.

Vi var hos veterinæren igår for en helsesjekk og alt ser bra ut. Hun skal steriliseres så fort som mulig. Veterinæren vår er veldig flink!

Nå har hun sorte og hvite jenta vår blitt sterilisert, noe som egentlig har gått veldig bra! Hun var veldig grinete igår etter det, men idag har hun blitt mye bedre. Sover mye, men koser veldig mye og er oppmerksomhetssyk. Hun går jo med body nå, og kvier seg litt for å gå på do. Men ellers så går det helt helt fint.

DERIMOT, har en av kattene vi har fått fra dyrebeskyttelsen ikke vært ordentlig kastrert. Så en av de har gjort henne drektig................... Det var ikke en så veldig koselig opplevelse - men nå går det jo greit. Vi må jo finne ut av hvem to det er.

Og nei, hun har ikke fått vært ute så det er ikke sjanse for at det er noen andre.

Vel det var dagens lille utblåsning.

Lenke til kommentar

DERIMOT, har en av kattene vi har fått fra dyrebeskyttelsen ikke vært ordentlig kastrert. Så en av de har gjort henne drektig................... Det var ikke en så veldig koselig opplevelse - men nå går det jo greit. Vi må jo finne ut av hvem to det er.

Og nei, hun har ikke fått vært ute så det er ikke sjanse for at det er noen andre.

Dyrlegen kan kastrere hukatta og fjerne fosterne samtidig. Du burde si ifra til dyrebeskyttelsen hva som har skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dyrlegen kan kastrere hukatta og fjerne fosterne samtidig. Du burde si ifra til dyrebeskyttelsen hva som har skjedd.

Jepp, hun er sterilisert nå. Jeg har sagt ifra men de benektet det jo, og var ikke så veldig fornøyde. Men nå er det ute av verden, vi holder hun lille vi fant avskilt fra guttene helt til hun skal bli sterilisert selv. Hun har nok av selskap av hun som er sterilisert akkurat nå :)

Lenke til kommentar

I dag tok jeg ut et par svarte sokker som ikke var særlig svarte lenger. :p Pusen har tydeligvis funnet seg til rette i sokkeskuffen. Og i dag da jeg skulle legge sammen klær, kom hun bort og gned seg helt vilt mot de sammenrullede sokkene mine. Her lukter det fot-fetisj. :p

Problemet med å ha en svart og hvit katt er at det blir synlige hår på både svarte og hvite klær. :p

Lenke til kommentar

Når katten min går ned i kjelleren og kryper inn i et gulvskap eller noe for å sove, bør den da få ligge i fred til den selv kommer fram? Ødelegger jeg "hvilestedet" hvis jeg går dit og stryker den og sånt? Liker katter å ha et sted hvor de vet at de kan være uforstyrret?

Du kan fint klappe pus, jeg pleier å gøre dette innimellom når de sitter på klorestativet og jeg tilfeldigvis går forbi og de er sååå søte der de ligger å sover, da pleier jeg å gi dem en liten nuss eller kos som alltid blir mottatt med meowing og maling.

Du ser det ann da kjære deg, kan jo hende pus skyter rygg og hveser til deg for alt jeg vet :p

Lenke til kommentar

I dag har hun gått rundt og mast siden i morges. Hun har vann, mat, ren kasse og leker liggende. Lekte med henne tidligere og koste masse. Likevel gikk hun rundt kort tid etterpå og bare mjauet. Kunne ikke skjønne hvorfor hun maste sånn. Satt meg til slutt ned i sofaen for å lese litt og da viste det seg at hun rett og slett bare savnet fanget. Hun kravlet oppå meg med én gang og la seg til ro. Og der har hun ligget den siste timen. Smelt. :love:

Lenke til kommentar

Du kan fint klappe pus, jeg pleier å gøre dette innimellom når de sitter på klorestativet og jeg tilfeldigvis går forbi og de er sååå søte der de ligger å sover, da pleier jeg å gi dem en liten nuss eller kos som alltid blir mottatt med meowing og maling.

Du ser det ann da kjære deg, kan jo hende pus skyter rygg og hveser til deg for alt jeg vet :p

Ja, problemet er at jeg blir så full av arr på hendene. Dessuten prøver den nå av og til å klø ut det ene øyet jeg har igjen! :p

Neida, den maler, eller er likegyldig. Men jeg hadde liksom tenkt at kanskje katten bør ha ett sted hvor den har rett på privatliv. Katter er kanskje ulike, men jeg har tenkt å slutte med å oppsøke den for å kose. Vil den ha kos, så vet den hvor den finner meg. Jeg er kanskje ikke like populær som du er med dine katter. :D

Lenke til kommentar

Aha, de er nydelige. Synd de koster en del og vi allerede har en voksen huskatt, ellers kunne jeg tenkt meg en. Spørs selvsagt hvor godt den hadde blitt tatt i mot da, nå har vår vært "alenebarn" i mange år og er ikke på godfot med han "kompisen" som er ofte hos oss en gang. :p

Lenke til kommentar

Kanskje denne skalaen kan være til nytte. Det varierer veldig fra rase til rase, og hannkattene er kanskje litt tyngre enn hunnkattene. Min er fullvoksen og veier ikke mer enn 3.6kg. Men det er fordi hun er veldig liten. Så du får se gjennom den siden jeg linket og se om du kommer frem til noe. Hvis du fremdeles er i tvil, er ikke dyrlegen mer enn en telefonsamtale unna. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...