Flying Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Vinduet var åpent? Er det så lavt at en katt kunne ha hoppet inn? Det skjedde et par ganger et sted jeg bodde før, at fremmede katter gikk inn vinduene for å finne mat om natten. Katter er ikke så glade i å få fremmede katter på territoriet sitt og spesielt ikke inn i huset. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Ja, men det er myggnetting på alle vinduene her, og den holder faktisk så sterkt at hun ikke klarer å presse seg ut, da klarer ikke en katt å hoppe inn. Det samme skjedde i dag tidlig, forresten. Hun satt karmen og skrek for fulle lunger. Så ut, og der sto en katt utenfor og så på henne. Så var sikkert det som freaket henne ut forrige gang også. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hun er sikkert kåt... Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Er reker i saltlake egnet kattemat? Katten min er veldig glad i dette, og jeg lurer på om det kan være uheldig på grunn av for mye salt eller noe annet jeg ikke vet om. Den får ikke saltlaken, bare rekene da. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Under "Human Foods Which Cats Can't Eat" står følgende: Salt: Large quantities of salt can lead to an electrolyte imbalance. Så det må du slutte å gi katten med én gang. Selv om den ikke får laken er reken likevel altfor salt. 2 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Takk for svar! Den lista var jo bra å huske på. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Bare hyggelig. For mer detaljerte forklaringer, kan du sjekke ut WebMD sin liste (med slides), som er den jeg alltid har brukt. Det er veldig viktig å sette seg inn i hva kjæledyret tåler og ikke tåler, slik at man unngår tragiske uhell. Endret 30. august 2014 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Katter er egentlig ørkendyr. De drikker ikke noe særlig vann, men får det meste av væsken sin gjennom maten de spiser. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Det vet jeg, men katter som lever utelukkende på tørrfôr trenger å drikke. Tror ikke det er noe væske å oppdrive i tørrfôr. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Det var ment som en kommentar til hvorfor man ikke skal gi katter salt, da deres væskebalanse er meget fininnstilt. Regnet egentlig med at du visste det. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Ja, og nettopp på grunn av det, pluss at de fleste huskatter i Norge lever på tørrfôr, er det ekstra viktig å ikke gi dem salt mat. Det var mitt poeng. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Den ene katta til meg og samboer har løpetid. Hun skal steriliseres når hun er ferdig med denne, men vi måtte vente til hun var 2,5 kg. Men herregud som hun maser og bråker. Og hun plager de to andre kattene. Jeg tror de er litt lei.. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Hei. Jeg trenger råd. Den ene kattungen(13.uker) har begynt å halte. Det vil si at han ikke trakker ned med den ene forpoten. Jeg har prøvd å ta på den, og han reagerer ikke, altså ham skriker ikke. Han har haltet siden lørdag ettermiddag. Hva skal jeg gjøre? Endret 7. september 2014 av Kiro Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Prøv å se etter om det kan være en rift eller ei flis i poten... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Katter skal selvsagt ikke få en skål full av reker. Men er det trygt å gi pusen en eller to reker som en godbit? Endret 8. september 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Kea Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Så lenge den ikke er blitt oppbevart i salt, så kan du sikkert gi den en par en sjelden gang. Men vær forsiktig med skallet, da det kan sette seg i halsen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Vanlige reker i lake, skylt i springen for å fjerne laken. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hund redder og tar til seg kattunger. Video . Så det kan også skje? Trodde hunder og katter alltid var fiender hvis de er fremmede. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hei. Jeg trenger råd. Den ene kattungen(13.uker) har begynt å halte. Det vil si at han ikke trakker ned med den ene forpoten. Jeg har prøvd å ta på den, og han reagerer ikke, altså ham skriker ikke. Han har haltet siden lørdag ettermiddag. Hva skal jeg gjøre? Det kan hende pus har det vondt selv om h*n ikke viser det. Det å vise svakhet i en flokk er å underskrive sin egen dødsattest, derfor er det ofte slik at man tar med dyrene sine til veterinæren når det er for sent.. Jeg ville tatt den med til veterinæren. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Hund redder og tar til seg kattunger. Video . Så det kan også skje? Trodde hunder og katter alltid var fiender hvis de er fremmede. Selvsagt kan det skje Akkurat som oss mennesker er dyr forskjellige og har forskjellige behov for å vise omsorg for andre. Det at ett dyr av en helt annen rase tar vare på ett dyr fra en annen rase er slettes ikke uvanlig. Her ser du en leopard som ''adopterer'' en bavian. Uheldigvis så mener jeg å ha lest at bavianungen dør etterhvert, fordi leoparden har ingen peiling på hvordan hun skal mate den Endret 8. september 2014 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå