Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Hva slags betingelser har gjensidige?

Josera classic er det eneste som blir spist her (bortsett fra tilfeldig bløtfor, helgekos) av tre små pelsballer på 5 år. på deling spiser de KANSKJE 5 kg Josera classic i måneden (som regel holder 10 kg posen i to måneder + litt ekstra, lurer på om det er to uker eller lignende).

 

På DELING altså.. :) Slik jeg har skjønt det så spiser de mindre av mer næringsrik mat, og derfor kan det være enklere å regulere pus sin vekt også med høykvalitets tørrfor.

Jeg matet mine med RC og Hill's type merker før Josera, og da flasset guttepus fælt, han var veldig feit og lillepus var så liten og tynn.. Etter ett par år på Josera så flasser ikke storegutt lenger og han er ikke så feit som han en gang var, og lillepus har lagt på seg bittelitt, men ikke mye. Pelsen deres er nydelig og myk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forer Josera på fire katter og to hunder her. Er veldig fornøyd! :) Har brukt Eukanuba og RC før.

 

Har fire katter, men de er ikke forsikret. Er så dyrt og hundene koster 4000 i året i forsikring. Blir de skadet får jeg heller ta det på mastercardet. Kun hatt et par smågreier med den ene katten og en annen ble påkjørt (og fikset). Nå er kattene 10, 9, 8 og 2 år. Er nok for sent å forsikre de eldste. Den yngste er kun inne.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål til: Er Josera et godt merke innen kattemat?

I'm glad you asked.

 

Josera har vært UTMERKET for min pus. Jeg brukte Classic i begynnelsen, men på grunn av alderen gikk jeg over til Carismo, et fôr for eldre katter. Pelsen hennes er blitt helt fantastisk etter jeg begynte med Josera, og vekten holder seg stabil. Hun overspiser ikke av det, som hun gjorde med det forrige jeg brukte, men får i seg nok av det hun trenger.

 

Det fine med Josera er at det er økonomisk i bruk, og billigere enn det du får i dyrebutikken. Da jeg først hørte om det, var jeg skeptisk og trodde det var av dårligere kvalitet enn RC, Hills og de der. Men grunnen til at det er billigere, er at de driver en enorm virksomhet og de reklamerer ikke for seg selv. Det er like god kvalitet på det som det er på de overnevnte merkene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags betingelser har gjensidige?

.

Fant akkurat ut Gjensidige har en egenandel på 25%, og Agria har egenandel på 1500,-, evt. 2000, så da blir muligens Agria det tryggeste valget. :)

 

Tusen takk for svar folkens, så nå skal jeg gå til innkjøp av Josera minette. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som om katten min aldri tar inn klørne sine. Når hun går på gulvet sier det "klikk klikk klikk" og hun setter seg stadig fast i tepper o.l. Kan det være at de er for lange? Jeg klipper dem sjeldent på grunn av at hun er så vanskelig, og det koster 1500 å få gjort det hos veterinæren. Men jeg burde gjøre det nå. Noen som har tips til hvordan man kan klippe klørne til katter som hater det?

Lenke til kommentar

Aah, forstår.

 

Ble litt klarere nå. Fant disse:

nail.jpg

pet-nail-trimming.jpg

 

 

Jeg kommer nok til å kjøpe klorestativ, så kan pusen få ha klørne sine.

 

 

 

Et annet spørsmål, funker det bra å vende katten til å bli løftet og kost med? Altså fra tidlig alder sånt at du kan løfte katten, inspisere klør, poter, tenner osv. uten at den reagerer på det? Eller lærer de seg av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har vært borti at en katt ikke får flått på seg?

 

Har ikke plukket av en eneste flått i år, og jeg har ikke brukt noe som helst av flåttmiddel. Hun har ellers vært en flåttmagnet før, hjalp litt med Frontline, men hun fikk fortsatt flått i ny og ne.

 

Tenkte jeg kanskje skulle prøve Josera, finnes det en type for katter med lang pels? Har brukt RC Hair & Skin før, med godt resultat.

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært borti at en katt ikke får flått på seg?

 

Har ikke plukket av en eneste flått i år, og jeg har ikke brukt noe som helst av flåttmiddel. Hun har ellers vært en flåttmagnet før, hjalp litt med Frontline, men hun fikk fortsatt flått i ny og ne.

 

Tenkte jeg kanskje skulle prøve Josera, finnes det en type for katter med lang pels? Har brukt RC Hair & Skin før, med godt resultat.

 

Hvis ikke katten har andre krav enn pen pels så bare gå for classic, kattene mine har kjeeeempefin skinnende og myk pels.. :)

Lenke til kommentar

Kattemor oppfører seg kjemperart for tiden. Hun bare går rundt, og griner, og angriper kattungene, og freser/knurer til de. Kattungene er ni uker. Hun har også fått en del sår, men går ut i fra at de har hun fått ute. Er dette vanlig?

Endret av Kiro
Lenke til kommentar

Kattemor oppfører seg kjemperart for tiden. Hun bare går rundt, og griner, og angriper kattungene, og freser/knurer til de. Kattungene er ni uker. Hun har også fått en del sår, men går ut i fra at de har hun fått ute. Er dette vanlig?

Ofte kan kattemor bli irritert på kattungene og prøve å ta avstand fra de når hun føler at det er på tide at de klarer seg selv. Men ni uker er ganske tidlig, så er vanskelig å si om dette er tilfelle.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...