Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Familiekatten fikk seks kattunger i begynnelsen av juni ( planlagt). Kjenner at jeg er blitt altfor knyttet til hele gjengen, og kunne egentlig tenkt meg å beholde alle sammen, men det blir litt voldsomt. Jeg skal ihverfall ha to boende hos meg, og foreldrene mine skal beholde en. Og dermed er det tre igjen, som ikke har fått et hjem enda. De er enda bare syv uker, så har jo god tid, men kjenner likevel at jeg er litt bekymret.

Hvis foreldrene dine skal beholde en av kattungene, så den skal bo sammen med moren, så merk at kattemor og kattunge kan bli uvenner når kattemor synes det er på tide at kattungen skal klare seg selv. Har opplevd det selv. I tillegg kan kattemor bli sjalu om hun er vant til å ha foreldrene dine for seg selv, om det plutselig blir en katt til i husholdningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Familiekatten fikk seks kattunger i begynnelsen av juni ( planlagt). Kjenner at jeg er blitt altfor knyttet til hele gjengen, og kunne egentlig tenkt meg å beholde alle sammen, men det blir litt voldsomt. Jeg skal ihverfall ha to boende hos meg, og foreldrene mine skal beholde en. Og dermed er det tre igjen, som ikke har fått et hjem enda. De er enda bare syv uker, så har jo god tid, men kjenner likevel at jeg er litt bekymret.

Det du burde ha gjort her er å avlivd de kattungene dere ikke skulle ha selv ved fødselen. Hva gjør dere om dere ikke får gitt bort kattene?
Lenke til kommentar

Nei. Det kunne jeg aldri fått meg til! Jeg har troen på at vi kommer til å finne hjem til de, og hvis ikke så får jeg ta til meg flere. Kattemor er vant til å måtte dele oppmerksomheten. Familiehunden døde for ikke så lenge siden, og man merker at katten savner han. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mushi, det synes jeg var et dårlig råd. Skjønner at du mener vel, men at kattungene ikke skal få livets rett når de allerede er ønsket og født, bare fordi det KAN være en sjanse for at de ikke blir gitt bort? Det syntes jeg er korttenkt. Det finnes alltids folk rundt omkring som ønsker seg kattunger. Det finnes mange steder man kan annonsere, i avis, på nett. Håpet er langt fra ute. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ut av det blå:

 

Katteluke - genialt. Spesielt om du har en katt som klatrer til altaner eller annet, slik at du ikke får den på gateplan (og får inn mus osv). Kjøpte katteluke for å redusere stress for dem som passet katten i sommer, og det har vært win-win-win. Katten har helt sluttet å plage oss om natten, den går inn og ut når den føler for det, og hun virker helt klart lykkeligere enn før.

Hun har selvsagt fortsatt tvangstanker, og MÅ ut inngangsdøren når vi skal ut osv.

 

Nå reiser vi lett bort i 2-3 dager uten å gjøre annet enn å sikre oss annet enn at katten har mat og vann.

 

Så får vi se til vinteren om jeg er like fan av katteluka.

Lenke til kommentar

mushi, det synes jeg var et dårlig råd. Skjønner at du mener vel, men at kattungene ikke skal få livets rett når de allerede er ønsket og født, bare fordi det KAN være en sjanse for at de ikke blir gitt bort? Det syntes jeg er korttenkt. Det finnes alltids folk rundt omkring som ønsker seg kattunger. Det finnes mange steder man kan annonsere, i avis, på nett. Håpet er langt fra ute. :)

Gir du bort en katt du har produsert selv tar du fra en annen katt muligheten til å komme dit. Så mange katter som blir dumpa, druknet, kasta i levende i søpla og lignende kan jeg ikke fatte at noen har samvittighet til å få kull på katten sin.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Første gangen hun fikk dem ble jeg litt bekymret. Hun nøs i ett sett og slevet mye. Trodde kanskje hun var allergisk, men nå gjør hun ikke det lenger. Var sikkert bare uvant.

 

Åh, det er merkelig hvor glad man blir i disse små krabatene. Jeg hadde gjort hva som helst for henne. Føler meg varm og god inni meg hver gang hun kommer til meg på sofaen og legger seg inntil meg. :love:

 

Kan ikke forstå hvordan folk kan skade disse små, forsvarsløse stakkarene med vilje. Det må være folk som ikke har noen sjel.

Endret av Therawyn
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er sånn man vet at de koser seg. De tøymusene blir SØKKVÅTE når kattene er ferdig med dem. De går heeeelt bananas for dem, kan såvidt gå inn ytterdøra uten at de begynner å prøve å fiske opp musene fordi de elsker dem så sinnsykt mye og den intenst stygge lukta de utgir.

Jeg håper jeg dør før kattene mine, enkelt og greit :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

En nabokatt som går mye rundt her, den kom i dag med en fugl i munnen. Så slapp den fuglen ned og lot den prøve flykte flere ganger. Jeg gikk i mellom, og fuglen klarte fly bort. Gjorde jeg rett da, eller burde den fått beholdt fuglen?

 

Fikk tatt et et bilde når katten står og vokter på fuglen, klar til å ta den hvis den forsøker fly bort.

 

post-12139-0-38945500-1407157115_thumb.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Spiller ikke så stor rolle, det eneste katten gjorde var å leke med byttet sitt.

Tok katten min selv i å pine ett dyr en gang, han hadde skremt den inn i en liten busk og slo til den så den pep flere ganger, da gadd jeg ikke å la naturen gå sin gang lenger og jaget bort pus, og dro musen ut etter halen og lot den løpe av gårde. Ingen dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

 

Putter de i en "doggy bag" og slaar de mot en stein.

Det trengte jeg virkelig ikke å vite.

 

Leste i en avis for noen år siden om en mann som hadde tatt kattungene sine i en søppelsekk og slått den mot en stor stein gjentatte ganger, til sekken sluttet å bevege på seg. Han mente det var raskt og smertefritt. Smertefritt! Jeg ble kvalm den gangen og kjenner meg kvalm nå også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Okei. Jeg har nå vært i kontakt med både Agria, og Gjensidige, (siden det er der jeg har andre forsikringer) Kan det være lurt å holde seg til et forsikringsselskap? Prisen blir så og si det samme, men jeg vet ikke. Vil ha det beste. Hmm...

 

Har et lite spørsmål til: Er Josera et godt merke innen kattemat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...