Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Min katt er veldig rar. Hun liker ikke mange ting som andre katter liker. Pappesker, flaskekorker og plastposer (nei, jeg har ikke latt henne leke med plast, men de fleste katter går amok om de får tak i det) har hun aldri vist noen særlig interesse for. Ikke liker hun kattemynte heller. Hun er nervøs for mørket, redd for edderkopper og foretrekker en enkel tråd fremfor fancy fiskestangleker og annet dilldall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt andre 'catnip' ting som spray og leker. Liten interesse. Stinkmus derimot...

 

De ser bokstavelig talt rusa ut.

Kan skrive under på dette. Varer desverre kun en dag eller to, før deler ligger spredd over hele huset.

 

Skurupu - Samme her, ble "for dyrt" å regelmessig kjøpe slike så juleaften og bursdag ble to naturlige valg. Kan ikke ha gaven liggende fremme, da åpnes den lenge før tiden er inne :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Gamle monsen er riktig så bortskjemt og rar. Han er for det meste ute i skogen om sommeren, han kommer kun inn for å gjøre fra seg i sandkassen og spise (han blir kjempe sur hvis det ikke er fersk fisk). Om vinteren ligger han for det meste på badet eller foran vedoven...

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at den "hemmelige urteblandingen" er kattemynte. Det er en urt som 50%-70% av katter elsker, men min er ikke blant dem. Så tviler på at en slik leke hadde falt i smak hos henne.

Jeg mistenker at det er det som på engelsk heter valerian root (vendelrot?) Det skal vist nok gi ufarlig rus, lignende kattemynte.

Lenke til kommentar

Familiekatten fikk seks kattunger i begynnelsen av juni ( planlagt). Kjenner at jeg er blitt altfor knyttet til hele gjengen, og kunne egentlig tenkt meg å beholde alle sammen, men det blir litt voldsomt. Jeg skal ihverfall ha to boende hos meg, og foreldrene mine skal beholde en. Og dermed er det tre igjen, som ikke har fått et hjem enda. De er enda bare syv uker, så har jo god tid, men kjenner likevel at jeg er litt bekymret.

Lenke til kommentar

Nei, hun er en blanding mellom norsk skogskatt og main coon. Foreldrene ville ha et kull på henne før hun ble sterilisert både for hennes del, og sånn at min søster fikk oppleve det å ha kattunger, og så ville jeg også ha meg to katter, så da passet det jo bra. :)

Lenke til kommentar

Det beste for pus sin del hadde vært å slippe stresset å få kattunger. Du minsker også sjangsene for brystkreft o.l når du steriliserer pus med en gang. Kattunger er det overflod av overalt nå, og du kunne fint gitt hjem til to hjemløse katter.

Beklager for moralpreken, håper bare noen andre leser det og skjønner at man kan gjøre det annerledes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det kan godt være, og jeg er forsåvid enig, men i denne situasjonen så synes jeg det er fantastisk å ha kunne fulgt kattene jeg skal ha de neste tiårene helt fra fødselen av og fått sett hvor mye de har utviklet seg på så kort tid. Mine skal kasteres/steriliseres når de er gammel nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...