Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Leste litt om Maine Coon. Noen av de som selger kattene skriver at man ikke får la katten gå løst ute, enten luftegård eller i bånd. Men det er vel kanskje litt forskjellig fra hvor man kjøper?

8913172[/snapback]

Når du har kjøpt katten er den din. Bare å slippe den ut hvis du føler for det :) Oppdrettere har ingen makt over katten etter den er solgt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har noen tips til å gre katten på magen/undersiden? Katten min hater nemlig å bli tatt på undersiden/magen og det gjør det umulig å gre henne der. Og det gjør meg litt engstelig fordi hun begynner å få floker der. Det er helt umulig å gre henne, hun presser bort børsten bort med potene, eller så bare vender og vrikker hun seg så det blir umulig å holde henne :cry:

8912998[/snapback]

 

Tja... Kattene som jeg har hatt har blitt vant med dette fra dem vare små, men litt tvangskos der du starter øverst mellom forlabbene kan vel hjelpe.. De jeg har vært på besøk hos som har katter som ikke har likt å bli kost med på magen, så har dette hjulpet ihvertfall.. Men som med alle katter/dyr så lærer dem sjelden etter 1. forsøk.. Verdt å prøve ihvertfall.. Og med tvangskos mener jeg selvsagt ikke å holde den fast til den klorer, men kose til den begynner å male.. Gå fra en plass den liker til magen, osv..

Lenke til kommentar

Hallo dere!

 

Nå har jeg funnet en veldig søt Maine Coon krabat som leter etter nytt hjem. Eierne selger den med alt som er; helseattest, stamtavle, vaksinasjon, chip, kattungepakke og CD med bilder og filmer fra oppveksten. Eneste spørsmålet jeg prøver å finne svar på, er om han er verdt de 7 lilla eierne krever. Hva syns dere?

 

Her er link til bildene av ham. Han heter Cosmo Kramer.

 

Hadde dere gått for det?

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg hadde klart å brukt 7000 på ei katt, har hatt 2 katter, den ene husker jeg ikke hvordan vi fikk, men den døde uansett fordi den ble for gammel. Den andre fant vi i en annonse i avisa, et par som gav bort katteungen fordi de ikke kunne ha den. Mener nå de er like søt og yndelig selv om man betaler flere tusen kroner for dem.

 

Jeg forstå det poenget med at hvis man betaler for katten så tar man bedre vare på katten, men det stemmer da absolutt ikke for de fleste som kan ta ansvar for katter skulle jeg tro. Jeg hadde nok bare blitt alt for overbeskyttende hvis jeg hadde betalt 7000 for ei katt. Ser ikke hva som er så spesielt med å betale 7000 ei katt og noen som gir bort ei katt.

Lenke til kommentar

Forskjellen når du betaler penger for en katt med stamtavle er at du veit hvilket gemytt katten kommer til å få, størrelsen, utseende og om den har arvelige sykdommer. Jeg henta en kattungen og to uker etterpå måtte jeg avlive henner pga. eplepsi. Det var ikke noe gøy.

 

Det er greit å bruke mange tusen på en rasehund eller en playstation, men ikke en katt? Den tenkingen skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg forstå det poenget med at hvis man betaler for katten så tar man bedre vare på katten, men det stemmer da absolutt ikke for de fleste som kan ta ansvar for katter skulle jeg tro. Jeg hadde nok bare blitt alt for overbeskyttende hvis jeg hadde betalt 7000 for ei katt. Ser ikke hva som er så spesielt med å betale 7000 ei katt og noen som gir bort ei katt.

8919434[/snapback]

Det sies at på dynga finnes det rikdom, at folk kaster så utrolig mye som er i orden eller som kunne ha vært enkelt å reparere, så jeg tviler på at en prislapp ville gjort en til en noe særlig bedre eier.

 

Om jeg skulle skaffet meg en katt, så ville jeg heller ha tatt til meg en som ble gitt bort gratis. Ikke fordi prisen var for høy, men fordi dyr som blir annonsert gratis er ofte de som blir avlivet eller etterlatt til seg selv om ingen tar de i mot.

Lenke til kommentar

Synd at du fikk en katt som måtte avlives, men noen måtte da avlive den til slutt uansett. Den katten kunne nok fått det ganske verre hvis den hadde hatt dårlige eiere.

 

Jeg er ikke en hundeperson, så jeg synes nok ikke det er greit å bruke flere tusen på en rasehund heller. Vet ikke om folk gir bort hunder/valper i det hele tatt. Betaler heller ikke flere tusen på en playstation hvis den er overpriset.

 

Jeg synes hvertfall det er greit å få litt informasjon om en katt, få vite at den er "frisk og sunn" og grunnen til at de ikke kan ha katten, for så å ta den med hjem. Ikke det at jeg gjør det hver uke...

Lenke til kommentar

Mange delte meninger her, så ikke lett å bestemme seg. Er i en skikkelig knipe nå, siden jeg reiser på ferie neste uke, og hadde egentlig tenkt å skaffe katten når jeg er tilbake. Nå som jeg har funnet en veldig spesiell katt, er det vanskelig å velge hva man vil gjøre, særlig når det er andre som også er interessert og kanskje det blir for sent om 3 uker. Maine Coon katter er jo veldig spesielle, og har egentlig lyst på den, men det gjelder å overtale de andre som synes det er galskap å bruke så mye penger "kun på en KATT". Er faktisk litt redd for å ta opp dette hjemmet. Kan tenke meg åssen de vil reagere. (HVAAAAAAAAA?!)

 

Etter en rask framsiktig tenkning, er det kanskje best å la ham gå til en annen familie. En så verdifull skapning fortjener å bo i et perfekt hjem., der han kan utvikle seg fullt ut. Vet at jeg finner en som passer meg bedre. Folk priser jo dem forskjellige, fra en 1000-lapp til over 10000.

Endret av myst84
Lenke til kommentar

Du kan stryke meningen min om du tok med det jeg skrev i beregningene dine. Jeg synes det viktigste er at man er fornøyd med handelen, men at jeg personlig hadde nok valgt annerledes av årsaken gitt ovenfor.

Ellers så synes jeg ikke du skal ta sorgene på forskudd! Be bold ;)

Jeg husker at første gang jeg skulle anskaffe meg dyr så var jeg sikker på at noen i huset ville fly i taket, hvilket de også gjorde. Men etter en ukes overtalelse så hadde jeg hjernevasket de nok til å godta avgjørelsen. Det er lurt å være godt forberedt slik at du viser at du forstår hva du gjør og at det ikke høres ut som en impulshandling.

 

Angående ferien du skal på så må du høre med nåværende eier, etter å ha fortalt om katten til de hjemme. Om eieren høres nølende ut så kan du tilby å betale en del av summen nå og resten når du når du kommer tilbake etter ferien for å hente katten, på den måten så viser du at budet er seriøst og at eieren kan forsikre seg om at h*n ikke går glipp av et salg mens du er vekke.

Lenke til kommentar

Nei nei, for all del, jeg ser viktigheten av å skaffe en katt, det medfører ansvar og oppfølgelse til enhver tid. Jeg har vært på søken i god stund nå, og det er ikke lett å finne noen som passer når man søker etter en bestemt rase og farge. Men nå syns jeg at jeg har funnet en god kandidat (ref: bildet jeg lastet opp i forrige side).

 

Når det gjelder ferien, så har jeg vært i kontakt med eierne i to dager nå, og nevnt ferien i forrige mailen min. De ga ingen kommentarer på det, så jeg skal ta det opp når jeg skal dra bort for å se på ham. Vi må ta en beslutning i løpet av disse kommende dagene. Delt betaling er selvsagt et alternativ.

 

Ja, så er det overtalingen da. Foreldrene mine er ganske sta og bestemte når det gjelder slike ting. Er ikke forberedt på åssen jeg skal jeg overtale dem. Vise at jeg vil ta ansvar, passe på, oppfølge og har råd er muligens noen punkter. (Noen andre tips?) Får kanskje ta en leksjon om at vi bare lever en gang, at jeg er ensom, huset føles tomt osv? :p

 

Finner nok en løsning.

Lenke til kommentar
Hallo dere!

 

Nå har jeg funnet en veldig søt Maine Coon krabat som leter etter nytt hjem. Eierne selger den med alt som er; helseattest, stamtavle, vaksinasjon, chip, kattungepakke og CD med bilder og filmer fra oppveksten. Eneste spørsmålet jeg prøver å finne svar på, er om han er verdt de 7 lilla eierne krever. Hva syns dere?

 

Her er link til bildene av ham. Han heter Cosmo Kramer.

 

Hadde dere gått for det?

8919296[/snapback]

Åh, det var akkuratt den jeg kikka på og hadde lyst på det :love: Skal ikke kjøpe da:P

Men Cindy Rella og Cidel Fastro var og nydelige :love:

Lenke til kommentar

Jeg vet :love: Hun er dessverre allerede solgt. De beste går fort unna som alltid.

 

That's it! Kramer har smeltet hjertet mitt! Nydeligste katten jeg har sett siden den forrige katten min. Koste hva det koste vil, han er verdt hvert øre! Bare lurer på om de tillater navneskifte :hmm: Cosmo Kramer vil høres rart ut i min familie.

 

Next mission: talk to The Others!

 

Forresten, noen hypnotisører der ute som vil hjelpe meg? :tease:

Lenke til kommentar
Jeg vet  :love: Hun er dessverre allerede solgt. De beste går fort unna som alltid.

 

That's it! Kramer har smeltet hjertet mitt! Nydeligste katten jeg har sett siden den forrige katten min. Koste hva det koste vil, han er verdt hvert øre! Bare lurer på om de tillater navneskifte  :hmm: Cosmo Kramer vil høres rart ut i min familie.

 

Next mission: talk to The Others!

 

Forresten, noen hypnotisører der ute som vil hjelpe meg?  :tease:

8920271[/snapback]

Heldig du som får deg ny katt ^^

 

Den gang jeg skal få meg ny katt/en til, så skal det være en Maine Coon. Mp være kos med en så stor katt :love:

Lenke til kommentar

Ja, så er det overtalingen da. Foreldrene mine er ganske sta og bestemte når det gjelder slike ting. Er ikke forberedt på åssen jeg skal jeg overtale dem. Vise at jeg vil ta ansvar, passe på, oppfølge og har råd er muligens noen punkter. (Noen andre tips?) Får kanskje ta en leksjon om at vi bare lever en gang, at jeg er ensom, huset føles tomt osv? :p

 

Finner nok en løsning.

8920132[/snapback]

Hvis du bor for degselv er det jo bare å kjøpe, men bor du hjemme burde det holde med at katten er ditt ansvar og du tar den med deg når du flytter ut. Jeg fikk den første katten min når jeg var 18, nå er jeg 20 og har to (5-6 til har vært innom og bodd her i perioder før de ble omplassert gjennom meg). E n katt må du ta hensyn til når du flytter (kan være litt vanskelig å få seg leilighet hvis du leier, kan ikke bo midt i byen eller ved en hoved vei, kan ikke dra på ferie i en uke uten å ha fått noen til å passe katta) men det er absolutt verdt det! Får så utrolig mye glede og kjærlighet fra de små pusene mine. Hadde ikke gitt dem vekk for alt i verden.

Lenke til kommentar

Ja har skrevet før hvor ansvar en katt medfører. Bor fortsatt hjemme. Skulle flytte, men ombestemte meg og fikk lyst til å skaffe katt isteden. Skjønt, jeg kan jo ta de 7000 og bruke dem på hybel/leilighet istedenfor.Blir jo 2 måneders leie det..

Lenke til kommentar

Nå drar jeg snart for å hente katt nr tre :cool: Er kompisen min som skal ha den, men den skal bo her en stund, før han flytter inn til oss, så den er vel så og si min. ^^ Er jentekatt og blir spennende å se hvordan det går med Floppy, siden han hater jentepuser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...